Gå til innhold

Michael´s E30 prosjekt


michaelskare
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...

Endelig en liten oppdatering igjen! Jeg kjenner meg selv heldigvis såpass godt, at når jeg skrev i første innlegg at det ikke blir hyppige oppdateringer, tok jeg rett 😬 
Oppussing av leilighet har tatt opp mye av fritiden, også har det blitt en snartur til Tyskland hvor jeg hentet dette gliset sammen med @Skare1. Fantastisk kjøremaskin! 
fullsizeoutput_382e.thumb.jpeg.0a29ebd092befdb22bc312895e76c690.jpeg

 

Det har vist seg å ikke være lett å få fatt på en 2.5l til E30n, men denne uka kom jeg endelig over en M20B25. Turen gikk til Gjøvik, hvor jeg handlet motor av en hyggelig kar! Denne sto det dog automatkasse i, så må få fatt på en manuell kasse. Forhåpentligvis kommer bilen på veien snart :)

IMG_7866.thumb.JPG.4b31a18fd16a2b442b2d4f150d19f5ee.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera med M5! Såg skikkeleg flott ut 😁 Og det med å finna ein 2.5 liter til E30 har eg lagt merke til og. Har M50 i E30'en min, men har leikt med tanken om å gå tilbake til M20 i tilfelle ein skulle dukka opp. Virka som markedet er ein smule støvsugd for M20B25 no til dags 🤔 For nokre år sidan var det jo null problem å finna M20 både her og der 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, RF91 skrev:

Gratulera med M5! Såg skikkeleg flott ut 😁 Og det med å finna ein 2.5 liter til E30 har eg lagt merke til og. Har M50 i E30'en min, men har leikt med tanken om å gå tilbake til M20 i tilfelle ein skulle dukka opp. Virka som markedet er ein smule støvsugd for M20B25 no til dags 🤔 For nokre år sidan var det jo null problem å finna M20 både her og der 🙂

Takk skal du ha :D Ja, da har vi samme erfaring. Det hender det er noen brukte til salgs i Sverige har jeg sett, men ofte til en voldsom høy pris. Jeg bestilte egentlig en fra Sverige for noen uker siden, men når huggeriet skulle ta den ut av donorbilen klarte de jo selvsagt å ødelegge deler av motoren... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, michaelskare skrev:

Takk skal du ha :D Ja, da har vi samme erfaring. Det hender det er noen brukte til salgs i Sverige har jeg sett, men ofte til en voldsom høy pris. Jeg bestilte egentlig en fra Sverige for noen uker siden, men når huggeriet skulle ta den ut av donorbilen klarte de jo selvsagt å ødelegge deler av motoren... 

lov å spør hvilken pris du endte opp på? evt meninger om hva en ok m20b25 bør ligge på i pris alt ettersom? eg har en i bil som skal for salg etterhvert, men veldig usikker på hva noe slikt er verdt. 😅 tenkte ca 7-8k komplett med gear osv, er det voldsomt høy pris? 🤣😅 eg berre spør :) frisk og fin motor, men neste eier bør nok ta seg ei runde med regreim, vannpumpe osv. orker ikke begynne å bytte sånt når den uansett skal selges :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, hsd skrev:

lov å spør hvilken pris du endte opp på? evt meninger om hva en ok m20b25 bør ligge på i pris alt ettersom? eg har en i bil som skal for salg etterhvert, men veldig usikker på hva noe slikt er verdt. 😅 tenkte ca 7-8k komplett med gear osv, er det voldsomt høy pris? 🤣😅 eg berre spør :) frisk og fin motor, men neste eier bør nok ta seg ei runde med regreim, vannpumpe osv. orker ikke begynne å bytte sånt når den uansett skal selges :) 

Kmstand og tilstand er jo ganske avgjørende. Men fra et huggeri må man fort gi 10-15 000kr for kun motor, uten innsprøytning, ledningsnett, girkasse++ Hos en privatperson har jeg sett priser fra 5-20k komplett med girkasse. Noen må gjerne rette meg om jeg bommer helt, men dette er min erfaring etter å ha kikket etter motor i 4-5mnd. 

Jeg ga selv 5 500,- for komplett motor og gir(+fartsbota up absolutt skulle gi meg på vei dit😑), men det var med automatkasse. 

Har du kanskje manuellkasse du skal kvitte deg med? :D 

Endret av michaelskare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meinar @hsd har lagt seg i rett område mtp pris. Skulle eg hatt ein M20B25 med gir så hadde eg sett for meg max 10k for ein komplett motor med gir som er i ordentleg stand. Men sjølvsagt så er jo etterspørsel noko som påverkar prisen + at hoggarar skal jo ha ekstra for arbeidet med demontering osv.

Har sett fleire M20 til salgs det siste halvåret til 4-5-6 000, men kva dei går for til slutt er jo vanskeleg å sei. Om ein leitar på dei rette plassane og har litt tålmodigheit så trur eg du kan gjera ein grei handel på motor/gir 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2020 den 22.33, RF91 skrev:

Eg meinar @hsd har lagt seg i rett område mtp pris. Skulle eg hatt ein M20B25 med gir så hadde eg sett for meg max 10k for ein komplett motor med gir som er i ordentleg stand. Men sjølvsagt så er jo etterspørsel noko som påverkar prisen + at hoggarar skal jo ha ekstra for arbeidet med demontering osv.

Har sett fleire M20 til salgs det siste halvåret til 4-5-6 000, men kva dei går for til slutt er jo vanskeleg å sei. Om ein leitar på dei rette plassane og har litt tålmodigheit så trur eg du kan gjera ein grei handel på motor/gir 🙂

Ja, en ting er hva man selv syntes det er verdt. Men når etterspørselen er såpass høy, blir ofte prisene deretter. Jeg tror at man har gjort et godt kjøp om man får komplett motor med manuell girkasse for 10 000 :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2020 den 21.32, michaelskare skrev:

Kmstand og tilstand er jo ganske avgjørende. Men fra et huggeri må man fort gi 10-15 000kr for kun motor, uten innsprøytning, ledningsnett, girkasse++ Hos en privatperson har jeg sett priser fra 5-20k komplett med girkasse. Noen må gjerne rette meg om jeg bommer helt, men dette er min erfaring etter å ha kikket etter motor i 4-5mnd. 

Jeg ga selv 5 500,- for komplett motor og gir(+fartsbota up absolutt skulle gi meg på vei dit😑), men det var med automatkasse. 

Har du kanskje manuellkasse du skal kvitte deg med? :D 

har ei kasse, men det må følge med en motor 😄 må prøve å holde den ca kjørbar frem til neste motor er klar og :)  

men trenger du noe annet av 325 deler? jeg har bl.a komplette 325 skivebremser forran/bak med nye skiver/klosser, 51mm fjørbein, og egentlig også bærearmer bak uten abs ( jeg tenker og bygge om til abs ettervert, men det trenger kanskje ikke du?) alt i bra stand. bare å gi lyd om du har behov etterhvert. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med perfekt m bil 💕.

Sort E39 m5 liker jeg fykende godt .

Denne vil garantert jeg deg mange smil fremover.

Takk, skal lete lenge etter mer komplett bil etter min mening. Fantastisk kjøremaskin :D 

 

18 timer siden, hsd skrev:

har ei kasse, men det må følge med en motor 😄 må prøve å holde den ca kjørbar frem til neste motor er klar og :)  

men trenger du noe annet av 325 deler? jeg har bl.a komplette 325 skivebremser forran/bak med nye skiver/klosser, 51mm fjørbein, og egentlig også bærearmer bak uten abs ( jeg tenker og bygge om til abs ettervert, men det trenger kanskje ikke du?) alt i bra stand. bare å gi lyd om du har behov etterhvert. 

Supert at det er deler å få tak i, da får du nok en melding av meg etterhvert når jeg får en oversikt over hva jeg mangler :) 

18 timer siden, Ingvaldsen skrev:

hvordan var det å reise til Tyskland i disse korona tider ? 

forventer fyldig tråd om m5, det er et vakum for slik er på forumet :D

 

Var i Tyskland før Korona tok over Europa heldigvis :D Ingen umiddelbare planer om tråd, men får se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, michaelskare skrev:

Var i Tyskland før Korona tok over Europa heldigvis :D Ingen umiddelbare planer om tråd, men får se :) 

om det ikke blir tråd så hadde det vært interesant fått bilder å info om hva du har dratt inn i landet og hvordan det var kjøpe noe slik fra det store utland :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ingvaldsen skrev:

om det ikke blir tråd så hadde det vært interesant fått bilder å info om hva du har dratt inn i landet og hvordan det var kjøpe noe slik fra det store utland :D 

 

Får se om det blir en tråd, om ikke sender jeg deg en melding etterhvert😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Det er vel strengt tatt på tide med en oppdatering! Jeg hadde rett i at det ikke ville bli flust av oppdateringer på denne tråden, men at det skulle gå så lang tid mellom hver gang hadde jeg neppe trodd. 

Sommeren har blitt brukt til oppussing og M5´n (som nå er solgt 😕 ). I vinter skal E30n forhåpentligvis få mer oppmerksomhet, slik at den er klar til våren. Har fått flytta bilen i dag til en bekjent som skal hjelpe til med motorbytte. Har begynt med en liten service av motoren, lettvint når den ikke sitter i bilen. Ikke vet jeg når reimer og slikt ble bytta sist heller. Håper å komme et stykke de nærmeste ukene :D 

Kommer innom med en liten oppdatering forhåpentligvis litt oftere nå! Legger ved et par bilder fra dagens flytteprosjekt av E30n. 

A4B813E0-2A30-4B41-AF63-84E84E213DDA.thumb.jpeg.b9c45d01d875124556d0083c7ae0ca0e.jpegB4E8FAA5-2500-4ACD-B78F-D4B009E78B90.thumb.jpeg.f37356b349504ca1e3a445c0bf159324.jpeg4E172702-6CA5-4C1B-96F7-C48B0129CF34.thumb.jpeg.32cd305e32c501cfbb5e26df78a3ad02.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...