Gå til innhold

BMW G30 530e


Anbefalte innlegg

3 minutes ago, ahj said:

Da går du å kjøper OEM Performance eksos til 530i. 

Er det denne du tenker på når du snakker om OEM eksos uten flap? https://www.schmiedmann.no/no/bmw-g30/1968752-nytt?produkt=18-30-2-444-529

Dette er bare enderørene, og ikke et effektanlegg.

Edit: Kall meg gjerne sær, men synes ikke at disse passer så bra med M5 Style diffusere, har sett flere eksempler på dette. Disse fungerer best med OEM carbon diffuseren, evt stock m550i bumper.

image_258193_big.jpg

Endret av BrokeBoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Er det denne du tenker på når du snakker om OEM eksos uten flap? https://www.schmiedmann.no/no/bmw-g30/1968752-nytt?produkt=18-30-2-444-529

Dette er bare enderørene, og ikke et effektanlegg.

Edit: Kall meg gjerne sær, men synes ikke at disse passer så bra med M5 Style diffusere, har sett flere eksempler på dette. Disse fungerer best med OEM carbon diffuseren, evt stock m550i bumper.

image_258193_big.jpg

Du har Performance diffuser som er lagd for Performance eksosen. Delenummer 18302444544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BrokeBoi skrev:

Er det denne du tenker på når du snakker om OEM eksos uten flap? https://www.schmiedmann.no/no/bmw-g30/1968752-nytt?produkt=18-30-2-444-529

Dette er bare enderørene, og ikke et effektanlegg.

Edit: Kall meg gjerne sær, men synes ikke at disse passer så bra med M5 Style diffusere, har sett flere eksempler på dette. Disse fungerer best med OEM carbon diffuseren, evt stock m550i bumper.

image_258193_big.jpg

Hvordan ser oem carbon diffusere ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Vil du ha 4 stusser? Blir ikke det litt for mye "M5" da? 

Jo det kan hende, men føler den looken blir finere enn hva som er idag uansett. Har sett på forskjellige løsninger men føler denne treffer bra. 

12 timer siden, macrorain skrev:

Kanskje like greit å custombygge eksosen? Koster ikke noe mer enn å kjøpe effektanlegg, og da kan du også velge akkurat de endestussene du vil.

Ja helt enig! Vil bare få det gjort skikkelig når det først skal gjøres. Mulig jeg må nedover til svendsen eksos! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Chris A said:

Hvordan ser oem carbon diffusere ut? 

Se bildene. Ligger på kr 22 250 før mva og montering. Første bildet er med M-Performance enderør, den andre er med standard. Skjønner ikke hvorfor M-Performance sine ene enderør ikke er standard på G30 M-Sport. Den kler jo bilen mye bedre.

bmw_5_series_sedan_m_performance_accessories_3.jpg

4c3b15c7019db853d4e83aa81f62006a.jpg

SFPLImage238980.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Dropp den dyre diffusoren.

 

Flott bil  og fargekombinasjon. Jeg har imidlertid ikke så gode erfaringer med nappaskinn i BMW. Det virker tynnere, og får fortere blankt slitasjepreg enn vanlig dakotaskinn. Men det ser dyrere og mer eksklusivt ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2020 at 9:29 AM, ahj said:

Du har Performance diffuser som er lagd for Performance eksosen. Delenummer 18302444544

Har vært i kontakt med to BMW forhandlere angående M-Performance enderørene, og det viser seg at de offisielt sett ikke passer til 530e. Den ene forhandleren var derimot villig til å prøve og montere dem på, så vi får se om det går. Det virker som om det er omtrent umulig å få tak i andre enderør til hybridvarianten, så man må nesten gå for en custom løsning hvis man får vondt i øynene av standard enderørene. 
Mulig jeg gjør som @MarkusRykkje og tar en tur innom Svendsen Eksos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2020 at 8:52 AM, MarkusRykkje said:

Kjøpte diffusern på Ebay, passet perfekt! ca 2 000 kr, Veldig billig i forhold til orginale m performance deler fra bmw.

Hva synes du om kvaliteten på diffuseren i forhold til OEM diffuseren? Virker materialet robust og solid? Det er også fint om du kan si noe kvaliteten på diffuserlakkeringen.😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, BrokeBoi skrev:

Hva synes du om kvaliteten på diffuseren i forhold til OEM diffuseren? Virker materialet robust og solid? Det er også fint om du kan si noe kvaliteten på diffuserlakkeringen.😄  

Har kjøpt til min bil fra Tyskland (149 euro  + frakt 29 euro + 445 kr for Merverdiavgift (25 %)) Den passer perfekt og er bra kvalitet både på material og lakken. Bestilt den 20.1 fått den på Sunnmøre 30.01 ;)

Her er link:  

https://tuning-carlights.de/Carbonteile-fuer-BMW/fuer-bmw-5er-g30-g31/diffusor-performance-competition-style-kunststoff-fuer-bmw-g30-g31-mit-m-paket.html

20200202_112815.jpg

Endret av GorAn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, BrokeBoi skrev:

Hva synes du om kvaliteten på diffuseren i forhold til OEM diffuseren? Virker materialet robust og solid? Det er også fint om du kan si noe kvaliteten på diffuserlakkeringen.😄  

Overaskende bra, passet godt! Slapp Og gjøre noen modifikasjoner for og få den til og passe, så overall veldig fornøyd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...