Gå til innhold

«Flushing» X5 F15 2014 automat


ErikBR94
 Share

Anbefalte innlegg

Ett skifte kan være vel så bra. Men du bestemmer egentlig selv. Din bil har ikke gått så langt, og om du ikke har problemer, så mener internett stort sett at skifte er godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har en f15 2016 modell med 72000km på telleren . Jeg flushet girkassa og fordelingskassa på 65000km. Når du flusher kassa så er det like viktig å bytte olje på fordelingskassa- det koster ikke mere enn ett par tusen extra. Jeg har 3 liter diesel så jeg bytter olje/filter hver 10000km m/motor rens hver gang.de to siste gangene har det bare gått 7000km mellom olje service. Luftfilter og diesel filter bør byttes hver Max 30000km ifølge meg, og pollenfilter hver 15000-20000 km. Også har jeg bilen inn til understelsbehandling av lanolin olje hvert andre år for å forsikre meg at rust ikke vil dukke opp. Er vel litt i overkant glad i å holde bilen tipp topp😂😁 

men tilbake til girkasse olje: ja, det anbefales på det sterkeste , sammen med oljebytte på fordelingskassa . Bør byttes hver 60000km helst om man er glad i bilen. 
Jeg tenkte å bytte olje på diffene også neste service , ny olje /nye væsker er alltid sunt og godt for bilen😁

min bil sier den vil bytte bremsevæske om noen mnd så har bestillt time allerede , så da slenger jeg på en olje service extra- ny olje er god olje😁 

om du lurer på noe ang servicer og behov for ditt og datt kan du bare spørre meg- jeg har min fjerde x5 og høyt interessert i bilhold og bilpleie😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...