Gå til innhold

Hvor mye strøm trekker alarm


Maxmek
 Share

Anbefalte innlegg

12,8 volt er jo alt for lav ladespenning. Jeg ville sjekket at dynamoen er ok og sjekket alle ledninger i tilknytning til denne. Sjekk jordledningen mellom motor og karosseri og eventuelt en jordledning mellom dynamo og motor hvis du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rune-K skrev:

12,8 volt er jo alt for lav ladespenning. Jeg ville sjekket at dynamoen er ok og sjekket alle ledninger i tilknytning til denne. Sjekk jordledningen mellom motor og karosseri og eventuelt en jordledning mellom dynamo og motor hvis du har det.

Hei, her har jeg blingset når jeg skrev. Skal selvfølgelig være 14,8V. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei, da har jeg fått testet litt. Målt strømtrekk er 0,11A, når jeg tar sikringen til Kufatec'en faller strømtrekket til 0,06A.

Kufatec'en skal kobles med en kabel direkte til batteriet, så det stemmer iht monteringsanvisning. Etter litt leting fant jeg ut at Kufatec skal trekke 2,4W, noe som tilsvarer ca 0,05A og stemmer med hva jeg måler.

Jeg kjøpt nytt Sønnak AGM SK1050, 105Ah batteri for ca 1,5 år siden. Tror jeg må få sjekket om batteriet allerede er gåent, hvilespenning faller jo for hver dag den står, og jeg lader jo med jevne mellomrom. Jeg finner heller ikke noe produksjonsdato på batteriet. Kan jo kansje ha fått et gammelt batteri.

Når bilen sto i 5 dager i påska fikk jeg denne meldingen igjen om incraced batteri, og at ting er koblet ut for å spare strøm.

 

Hva tror dere? Biltema AGM neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den meldingen kommer vel av at noe utstyr er koblet på som bilen "ikke vet om" trekker strøm når bilen ikke forventer dette. Behøver ikke være noe galt i seg selv. Det kan fort være at kufatec trekker noe strøm den ikke skulle ha gjort å da varsler bilen det, eller at den er koblet på feil krets. 

Jeg fikk montert BMW Advanced Car Eye 2.0 på min og da ble den koblet slik at bilen vet om kameraet. Da vil den ikke klage på at noe tapper batteriet slik din gjør. Bilen din går i sparemodus når du får denne meldingen og enkelte komponenter vil ikke starte. Tipper det er derfor webasto ikke startet, da den ikke får strøm fra bilen lenger.

Har du comfort access? Så kan det være lurt å sjekke opp dørhåndtakene :)

Har selv fått denne når bilen har stått på ferge og alarmen har ulet gjennom natten for eks. Ikke noe galt med den meldingen i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 3.5.2020 den 16.09, Kjennern skrev:

Den meldingen kommer vel av at noe utstyr er koblet på som bilen "ikke vet om" trekker strøm når bilen ikke forventer dette. Behøver ikke være noe galt i seg selv. Det kan fort være at kufatec trekker noe strøm den ikke skulle ha gjort å da varsler bilen det, eller at den er koblet på feil krets. 

Jeg fikk montert BMW Advanced Car Eye 2.0 på min og da ble den koblet slik at bilen vet om kameraet. Da vil den ikke klage på at noe tapper batteriet slik din gjør. Bilen din går i sparemodus når du får denne meldingen og enkelte komponenter vil ikke starte. Tipper det er derfor webasto ikke startet, da den ikke får strøm fra bilen lenger.

Har du comfort access? Så kan det være lurt å sjekke opp dørhåndtakene :)

Har selv fått denne når bilen har stått på ferge og alarmen har ulet gjennom natten for eks. Ikke noe galt med den meldingen i seg selv.

Hei, oppdaget at dørhåndtak til venstre bakdør fusket litt vedrørende comfortaccess, og byttet det. Viola da holder batteriet på strømmen :-) Takk for tips @Kjennern  Målte strømtrekk etterpå og fikk 0,06A når bilen var i dvale, det tenker jeg er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...