Gå til innhold

530e (G30) - Feilmelding Drivverk


BrokeBoi
 Share

Anbefalte innlegg

@BrokeBoiJa precis, förhoppningsvis så klarar mekanikern av att se vad som är galt och åtgärda det ordentligt isåfall, än istället för att släcka felkoden. Jag fick time nästa vecka och är just nu extremt beroende av bilen pga jobb, så jag hoppas verkligen att den inte blir stående där allt för länge.

skönt att det inte var så jätte allvarligt med din då :) hur lång tid tog det att fixa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Herr_eklund said:

@BrokeBoiJa precis, förhoppningsvis så klarar mekanikern av att se vad som är galt och åtgärda det ordentligt isåfall, än istället för att släcka felkoden. Jag fick time nästa vecka och är just nu extremt beroende av bilen pga jobb, så jag hoppas verkligen att den inte blir stående där allt för länge.

skönt att det inte var så jätte allvarligt med din då :) hur lång tid tog det att fixa? 

Tok nesten uke for meg, men fikk heldigvis lånebil gjennom hele perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

@BrokeBoi skönt att det inte tog så lång tid då :) japp, samma här, durer runt i en i3 om dagen jag..


MEN, jag fick i tillägg upp gul motorlampa och blev så förbannad att jag ringde upp säljaren och sa jag inte kör en meter till med bilen. Så viking körde den till bilia Follo (närmsta) och där har den stått i 3 veckor nu utan att jag hört ett ord. Planen var att den skulle till skøyen några dagar senare men jag ville inte riskera att krascha innan, sykt ostabil att köra med utan xdrive och antispinn i snökaoset som kom över östlandet den dagen, motorn fuskade i tillägg och tappade kraft. 

Endret av Herr_eklund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...