Gå til innhold

Chris A
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, BrokeBoi skrev:

Hvor lang tid tar det for deg å lade fra tomt til fullt batteri med denne laderen?

Det tar ca. 2,5 timer. Min er koblet til 32 amp (1 fas) men denne kan justeres helt ned til 10 amp se bilde, justeres via dip switch. . se vedlagt skjema for forskjellige oppsett og laddetider. 
 

19D738EA-3880-462A-B241-3CC6B0599526.jpeg

22E0E12E-50A0-4D3A-A8BD-EE65C2278993.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Chris A said:

Det tar ca. 2,5 timer. Min er koblet til 32 amp (1 fas) men denne kan justeres helt ned til 10 amp se bilde, justeres via dip switch. . se vedlagt skjema for forskjellige oppsett og laddetider. 

Da tror jeg at jeg vet hva feilmeldingen min angående drivverk skyldes. Ladeboksen min ble ferdig montert igår, så jeg fikk fulladet batteriet for første gang. Det tok hele 6 timer, noe jeg synes var altfor lenge. Ladeboksen er riktignok ikke BMW sin, men denne tillater opptil 32A 3-fase lading. Det er sikkert en spenningsfeil i batteriet som må rettes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BrokeBoi skrev:

Da tror jeg at jeg vet hva feilmeldingen min angående drivverk skyldes. Ladeboksen min ble ferdig montert igår, så jeg fikk fulladet batteriet for første gang. Det tok hele 6 timer, noe jeg synes var altfor lenge. Ladeboksen er riktignok ikke BMW sin, men denne tillater opptil 32A 3-fase lading. Det er sikkert en spenningsfeil i batteriet som må rettes opp.

Ja, 6 timer brukte jeg ikke med nødladderen en gang. 32 amp (3fas) er det BMW sin og takler. 
Det skal ikke være nødvendig med noen justeringer i bilen. Den skal justere dette selv når du kobler til laderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Chris A skrev:

Det tar ca. 2,5 timer. Min er koblet til 32 amp (1 fas) men denne kan justeres helt ned til 10 amp se bilde, justeres via dip switch. . se vedlagt skjema for forskjellige oppsett og laddetider. 
 

 

I følge det bilde du la ved så har det ikke noe for deg å ha 32 amp på. i følge den oversikten kan bilen din kun ta i mot 3,7kw. Men du er ihvertfall klar for fremtiden :D 

Vet du hva som må til for å montere en slik lader og evt hva betalte du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

I følge det bilde du la ved så har det ikke noe for deg å ha 32 amp på. i følge den oversikten kan bilen din kun ta i mot 3,7kw. Men du er ihvertfall klar for fremtiden :D 

Vet du hva som må til for å montere en slik lader og evt hva betalte du? 

Du har helt rett @ahj. Men jeg tenkte når jeg først roter med det så legger jeg inn det jeg kan. 
 

Det vet jeg. Du må ha en wallbox. Kjøpte min fra BMW lokalt, wallbox essential mener jeg den heter. Betalte 9500.- for den. Montering av elektriker. Her hadde dem avtale pris, med forbehold på 4500.- dette montert på 16 amp. 1 fas. 10 m kabel osv.  Samt at huset har montert overspenningsvern fra før. 
Jeg fikk litt ekstra pga. Større JFA, grovere kabel og litt ekstra km. Så selve monteringen kom på 6990.- 

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • Chris A changed the title to Min G30 530e iPerformance M-sport. Mediterran blå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...