Gå til innhold

Flere feilmeldinger på lys - 1-serie E87


freddann
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på om noen har vært borti dette problemet (skal prøve å forklare så bra som mulig).

Har nylig tatt over en E87 med følgende pærefeil:
CC ID 114 Rear Fog Light Failure
CC ID 116 Indicator Rear Left Failure
CC ID 119 Indicator Front Right Failure
CC ID 378 Sidelight/Daytime Lights Defective- Left

Alle pærer fungerer, men blinklys blinker raskt (som at en pære har gått). Vanlig hastighet på blinklys når jeg bruker nødblink.

Har forsøkt å bytte tåkelyspærer bak, samt blinklys bak på begge sider - da ble feilkodene borte i intrumentet men kom tilbake igjen etter en omstart av bilen.
Ingen korrosjon eller dårlig kontakt i hvertken pæreholder eller kontakt til denne.

Skal prøve å bytte blinklyspærer forran til helgen.

Fant en video på Youtube av en fyr som hadde funnet korrosjon på et par punkter i FRM modulen - denne har jeg hatt ute og fant ikke noe sånnt hos meg. 
Håper jo selvsagt at denne ikke må byttes... 

Så, noen her som har vært borti noe liknende? Og som kanskje har en løsning? :)
Også lurer jeg på hvor jeg finner pæren som gir CC ID 378 (er jo verdt et forsøk på bytte).

Kan feks en pære som begynner å bli dårlig dra med seg flere feilmeldinger?

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde sjekket kablene som kobler bagasjeluken til bilen. Jeg hadde en del lys på bagasjeluka mi (e90) starte å gi koder,  Det endte opp med att den klumpen med loddetin som fabrikken lodder lampen fast til sokkelen hadde irret (internt) så lampen virket helt fin. men laget sinnsykt dårlig kontakt med lampeholderen da "loddet" var porøst å det var ikke nokk mekanisk trykk til att den hadde lav nok motstant til at FRM modulen syns de er ok.   Den leser tross alt bare motstanden (ohm) i kretsen til lampene. er det en eller flere lamper med høyere ohmsk verdi en det den er stilt inn til vil den varsle om defekt lampe. selv om lampen kanskje funker fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint svar!
Var ute en tur og sjekket inni den gummibeskytteren som går fra bilen til bakluka og ingen brudd eller irr der heller dessverre. 
Har forøvrig bare øvre bremselys (led) på bakluka (vinduet). 

Fikk byttet begge blinklyspærer forran i dag (like pærer som jeg har bak) - feilkodene ble borte litt også kom de tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update:

Etter at alle pærene var byttet og ingen feilkoder borte så handlet jeg meg kabel og brukte NCS Expert til å kodevekk kald og varmsjekk av blinklyspærer, samt sjekk av de andre jeg har "feil" på.
Feilkodene i cluster er vekk og blinklys blinker normalt igjen.

Kjenner det var greit at jeg slapp å kjøpe ny FRM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...