Gå til innhold

Hjelp! Kan noen si meg hva jeg bør se etter - førstegangs BMW-kjøper


Anders74
 Share

Anbefalte innlegg

Styrker til modellen er vel at det er en veldig god bil - i tillegg hadde den aktuelle bilen et veldig flott interiør.

Svakheter som jeg vet av:

 - Registerkjede: Utbedret på denne ser jeg så det er jo bra

 - Dieselpumpehavari er vel en gjenganger på disse uten at jeg tør si noe om statistikken på det. Kan potensielt bli veldig dyrt.

 - Luftbelger på fjæring bak kan vel ryke i ny og ne

Generelt sett kan jo maskinskadeforsikring være en grei måte å sikre nattesøvnen, men da kan det samtidige være greit å lete opp en bil med litt lavere kilometerstand.

 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som laffe påpeker, så er det litt å sjekke her:

* Registerkjede.
* Høytrykkspumpe diesel.
* Turbo.

Dette er de største kostnadene. Vil på generelt grunnlag ikke anbefale å ha F10/11 uten maskinskadedekning.

Andre "småting" du bør sjekke:

* At varme i seter funker. Oftest problem på komfortsetene og ikke sportssetene. 
* Aircondition, at det ikke "surkler" fra systemet, da kan det være lekk. 
* Luftbelger bak, disse bør være byttet eller så ryker de nok snart. 
* Sjekk baklykter for fukt/sprekker. 

Var jeg deg ville jeg handlet en bil med lavere kilometerstand slik at du kan ha maskinskadedekning lengre (Codan tilbyr blant annet opp til 200 000 km uavhengig av alder, men med høy egenandel etter 175 000 kjørte kilometer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover det folk sier om motoren , siden det er byttet så har du 5 års reklamasjon på jobben

Understell, spesielt bakre del, foringer men denne er mindre utsatt da det ikke er M og har tynnere dekk, luftbelger

Ellers er jo F1X en meget bra bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, quandt1960 skrev:

Utover det folk sier om motoren , siden det er byttet så har du 5 års reklamasjon på jobben

Hvis jobben er betalt... Er dette fikset på garanti så har du 5 års reklamasjonsrett fra bilen var ny. Har et skriv om akkurat dette på jobb om du vil jeg skal hoste opp. Dette ble slik fordi ordningen før ble misbrukt at det måtte komme en begrensning. Så da er garantijobber fra kjøpsdato av produkt/bil uansett hvor mange ganger den er inne og blir fikset. Betaler du derimot for en jobb, så blir det noe annet. Man må uansett dokumentere at servicer er fulgt etter byttet for at det skal være gyldig. Reklamasjonsrett gir en uansett ingen garanti på at reklamasjonen går igjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...