Gå til innhold

Oppgradering av ”base” stereo(e90/91/92)


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk:)

tenkte bare å legge ut en kjapp liten text ang oppgradering av base stereo utgaven som i hvert fall sitter i e90/91/93(sikkert flere også) Da jeg selv skulle gjøre dette, fant jeg ut at det var veldig få linker/tråder om hvordan gjøre dette enklest og billigst mulig, uten og måtte koble en hel jævli masse og innkjøp av dyre forsterkere o.l..

selvfølgelig, lyden kan jo ikke sammenlignes med hva man får om man kjøper komplett høyttaler og forsterker kit. Men om man bare vil gjøre en oppgradering av bassen til å starte med, er dette en enkel, billig og grei start:)

skriver kun kort om hva jeg gjorde her nå. Så om noen er interessert i litt dypere beskrivelse er det bare å rope ut👍
 

1stk høy til lav nivå omformer(kjøpte min fra bassbrothers)

fikk tak i en custom bygget basskasse som passet rett inn i bagasjerommet(helt inntil og oppetter seteryggen) til min e91.

denne med et alpine 12” element og forsterker på. Strøm og jording er enkelt pga batteri i baggasje.

styresyrøm hentet jeg i fra 12v uttak i bagasjerommet(kommer bilde)

Lydsignaler(her gjorde jeg noen forskjellige forsøk) hentes fra basselementet under framsete.(veldig enkelt å koble seg på uten å kutter kabler e.l) legger kablene derfra og under gulvteppet og baksete, kjapt og enkelt.

og vipps så har du en hel masse sinnsyk bass i bilen😜👍 Kan evt forklare nærmere og sende bilder om noen skulle trenge litt hjelp! 
 

glenn..:)

 

C3F39EA5-8ABA-4B0C-BF05-B4A186413D5E.png

22B41832-6519-44E7-8D32-50012113CA76.jpeg

DD0B1E60-1C74-4E3D-B16D-79CFB6ED7155.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...