Gå til innhold

Bmw e24 M70 prosjekt.


EspenV
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Gabz skrev:

Ser veldig bra ut! Moro med stereobygg, ser ikke så mye av det nå lenger :)

Viktig å ha musikk til kjøreturen også. Ser ikke så mange ordentlige bygg i litt ordentlige biler lengere. Mye halvfabrikat ute å går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her, E24 er vanvittig lekkert. Må si du er meget nøye med zink, epoxy og dette, og generelt meget dyktig og nøye. Så jeg må spørre, hva jobber du som? Ser du har tilgang til veldig mye av det samme som jeg, så det får meg til å tenke på et eget E24 prosjekt en dag..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, FransEirik skrev:

Følger med her, E24 er vanvittig lekkert. Må si du er meget nøye med zink, epoxy og dette, og generelt meget dyktig og nøye. Så jeg må spørre, hva jobber du som? Ser du har tilgang til veldig mye av det samme som jeg, så det får meg til å tenke på et eget E24 prosjekt en dag..

 

Takk for det.

Jeg har brukt litt for mye tid i mitt liv på å fjerne eller fikse opp i rust å corrosjon på biler å bildeler. Derfor tar jeg den kanskje litt langt på en del ting men da er jeg vertfall sikker på at det skal veldig mye til for at det skal bli like dårlig igjen. Er noe med å gjøre det grundig 1 gang å slippe å gjøre det på nytt senere.

Fram til ca halvt år siden jobbet jeg som flykomponent mekaniker/NDT inspektør. Som vil si at min jobb var å overhalde de flydelene som flymekanikeren hadde demontert fra flyet. I tillegg gjorde jeg Material prøver av flygdeler å fly struktur som NDT inspektør.

Nå jobber jeg bare som NDT inspektør på fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en liten kjedelig opodatering på dette prosjektet må jeg si at prosjektet er satt litt på pause til litt over jul grunnet storstilt oppussing av huset. Sånn som ting er nå er hele garasjen full av ting som er ryddet bort fra andre deler av huset. Bilen er innesperret av ting.

Huset må komme først da jeg samtidig bor i det med min kone å vi har ikke lyst til å bo i et hus som er litt halveis nå lengere en vi må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2020 den 23.24, EspenV skrev:

Som en liten kjedelig opodatering på dette prosjektet må jeg si at prosjektet er satt litt på pause til litt over jul grunnet storstilt oppussing av huset. Sånn som ting er nå er hele garasjen full av ting som er ryddet bort fra andre deler av huset. Bilen er innesperret av ting.

Huset må komme først da jeg samtidig bor i det med min kone å vi har ikke lyst til å bo i et hus som er litt halveis nå lengere en vi må.

Happy wife, happy life.

Eller som jeg pleier å si til min samboer når en ting i huset er ferdigstilt; nå kan du finne noe annet å klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da er jeg endelig tilbake til å skru litt på e24. Så får vel prøve å vekke til live denne tråden.

Oppussingen er nesten ferdig for denne gang å jeg har fått ryddet ut garasjen etter at all dritt jeg hadde i huset blei flyttet dit når vi gjorde oppussing i vinter. Så nå kan jeg endelig komme til bilen å faktisk få åpnet dørene å gjort noe jobb.

Så fikk endelig satt in passasjer sete også som jeg ikke fikk gjort før vinteren pga forsinket sete rail fra USA.

Får håpe jeg får gjort litt annet med bilen de neste ukene også.

20210403_200440.jpg

20210403_182507.jpg

20210403_182457.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Skulebollen skrev:

Håper og få sett denne live engang 😊 Skjikkelig one of a kind prosjekt

Vis jeg tilslutt får den på veien å samfunnet åpner seg litt opp må jeg få prøve å brukt den litt å dratt på treff å sånt. Så det burde vere gode muligheter for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Skulebollen skrev:

 

Den går ikke helt gjevnt å jeg skal finne ut hvorfor. Tror det er noen følere som er dårlige så disse skal byttes først så håper jeg det går bedre.

Skal også finne en løsning på at intaks manifoil blir veldig varm når motoren har gått en stund. Blir vel varmedeksel eller noe i den duren.

Så er det tilslutt å få montert alt mulig ting på igjen. Panser, skjermer, front fanger, Front lys. Dør bekledning. ++++

Etter dette blir det å ta noen prøveturer med den for å se at ting fungerer for så å få den vist på biltilsynet. 

Er noen timer med jobb igjen men jeg begynner å se enden nå føler jeg.

Endret av EspenV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • EspenV changed the title to Bmw e24 M70 prosjekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...