Gå til innhold

Bmw e24 M70 prosjekt.


EspenV
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Kvasi skrev:

En fryd å følge tråden og imponerende detaljrikdom. Imponerende at noen/du har pågangsmot til å gidde å holde kvaliteten oppe på så lange prosjekter som dette. Jeg hadde nok blitt lei, kastet den sammen og børna for leenge siden  😀

Takk for det. Håper det snart blir mer ferdig å at ting fungerer som det skal. For jeg begynner å bli litt lei selv nå å vil kjøre e24 igjen siden jeg ikke har gjort det på så mange år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Ja sier ikke noe annet enn Gud bedre du kan sakene dine 😊

En annen ting ,denne bør jo gå bra med denne motoren .😎

Dere skryter så mye at jeg blir flau. Har sett du gjøre veldig mye fint arbeid på bilen din som blandt annet små lakk reparasjoner som jeg ikke ville klart like bra.

Men ja med denne motoren  burde bilen gå relativt bra. Sansynligvis mer en bra nok til mitt bruk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Siden jeg har OCD, Tourettes og tvangstanker 🤣 neida, men ser ut som sømmen på dørtrekket går i litt berg og dalbane ? Skal det være sånn ?

Hehe. Du har helt riktig. Det er ikke rett. Å andre siden er ikke lik. Det er det firma som gjorde setene som også gjorde dette. Men her har de ikke vert like flinke. Men det får jeg vurdere å gjøre noe med senere. Nå skal ting bare sammen så det kanskje dette året kan brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EspenV skrev:

Hehe. Du har helt riktig. Det er ikke rett. Å andre siden er ikke lik. Det er det firma som gjorde setene som også gjorde dette. Men her har de ikke vert like flinke. Men det får jeg vurdere å gjøre noe med senere. Nå skal ting bare sammen så det kanskje dette året kan brukes.

Må ikke la salmakeren få jobbe med interiøret ditt på en mandag 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Må ikke la salmakeren få jobbe med interiøret ditt på en mandag 🤣 

Sant det. Skal man få noe gjort ordentlig må man gjøre det selv. Har laget meg en liten liste på den type ting. Så når bilen har skilter å jeg veit at det blir en vinterlagring der jeg ikke har så mange andre prosjekter skal jeg fikse opp i sånt. Men som sakt skal jeg ha et lite håp om å få den på skilter dette året må noen ting få vere godt nok å ikke perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk deler fra KOED rett før helga så i dag fant jeg tid og viljestyrke nok til å begynne med splitting av motor/girkasse. Har holdt på mesteparten av dagen men nå er endelig alt som skal av tatt av.

Splittet motor/girkasse i motorrommet på bilen for å slippe å koble av alt av oljerør å annet.

Så blir det å sette sammen med nye pakninger med litt pakningsmasse på i morgen.

20210523_221434.jpg

20210523_211250.jpg

20210523_211220.jpg

20210523_201300.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kvasi skrev:

Der hadde du en utfordrende oppgave med lite albuerom vil jeg tro

Hoff ja. En kvart omdreining av gangen med modifisere fastnøkkel på mesteparten av boltene så går tiden fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner deg virkelig og få denne opp og gå nå! Støtter deg fullt ut i og ikke nødvendigvis gjøre alt perfekt nå, men heller få bilen i drift for og få litt motivasjon ( selvom jeg som jeg merker med deg aller helst vil gjøre ting kun 1 gang, og gjøre det riktig 😅 ).

Men skal jo ha litt å pusle med vintersesongene fremover også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var motoren tilbake på plass i bilen. Var like mye stuk som jeg husker å få den de siste cm på plass. Begynt å koble sammen ting igjen. Montert mellomaksel tilbake å satt litt pre load på opphengslageret. Så blir det å bygge resten sammen igjen i løpet av uka håper jeg.

Må også gjøre en endring på eksosen. Med dobbel katalysatorer av den typen jeg hadde blei det litt lite plass under som gjorde at det slo nedat på en hump. Så spørte vegvesenet om det er krav til katalysator på min bil. Fikk svar NEI. Så da skal jeg bytte de ut ned noen resonatorer i stede.

Også bestilt rele for å ordne sånn at el vifta går et par min på max når jeg slår av bilen for å kjøle ned motorrommet litt,  så kanskje heat soak problemet blir litt mindre. Dette I tillegg til varmeisolere bensin slanger/rail å coating på innsug og flere dekseler på motor. Så vis jeg fremdeles har et varme problem etter dette skjønner jeg ingen ting.

20210525_210409.jpg

20210525_210317.jpg

20210525_210237.jpg

20210525_210129.jpg

20210524_132453.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...