Gå til innhold

e92 m3 eller kanskje f31 335i, eller f32 435i?


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om du blir noe klokere av denne tråden, svarene her har en tendens til å sprike i alle rettninger. Men jeg synes jo også det er ett stort sprik mellom de bilene du vurderer, det får liksom fra E92 M3 til F30 335i. Fra todørs Coupe til stasjonsvogn, det er litt forskjellig bruksområde for disse to biltypene 😂 

For å prøve å gi ett svar så hadde jeg vel selv vurdert E90 M3 eller 435i Gran Coupe. Sistnevnte kan faktisk fungere greit som familiebil, også er designet desidert noe av de bedre BMW har kommer med de siste årene. Jeg liker veldig godt E9x M3 med sin V8er, den har ett spektakulært lydbilde og er på en måte den eneste M3 som har litt det der muskelbil preget som AMG har. Alle andre M3 generasjoner er mer "racerbiler". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:
Uten tvil E92 M3 av de du har listet opp. Hvis rådelager og gasspjeldaktuatorer er byttet så er resten ganske skuddsikkert.
Utrolig grom bil med en fantastisk motorlyd! Ville gått for en med DKG, nydelig kasse.


Ser ikke helt poenget med en 335i, man går lei dette etter to uker. Har du først M-bil i tankene så hadde jeg realisert drømmen. :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

428i er firer ja, men også denne kakler. Jeg sto ved siden av en som gikk på tomgang, og måtte spørre om det var diesel. Dagens motorer, både bensin og diesel, har så høyt dysetrykk at det er det som lager raklelyden. En 428i kan chiptunes til et meget respektabelt nivå, men innvendig høres det ut som en symaskin under akselerasjon. 

4 Gran Coupe er et utrolig harmonisk design, og om man faktisk legger merke til den gode bagasjeplassen, så undres jeg over hvorfor alle velger f31. Men den liker du ikke sier du, og design er individuelt å like :)

Alpina er nevnt. Jeg sier igjen at det er sårt om du skal bruke en M bil til helårsbil. 335ix er i så måte midt i blinken. Men du vil reagere på dette med støy og opplevd kvalitet innvendig. M140i er også nevnt, dette er en knakende god bil, ja om den har de samme svakhetene som f3x innvendig, så er det den siste skikkelige hot hatchen. Om penger er et issue, så vil denne bilen (samme som en M eller Alpina) holde seg nesten uendret i pris, mens 428 og 335i vil rase i pris ned til et visst punkt.

Ser det ble nevnt 4 serie Cabriolet. Absolutt en artig og allsidig bil. Med det foldbare metalltaket er det en god helårsbil, og personlig mener jeg denne ser bedre ut enn Coupeen med den ekstra lengden den har. 

Hva med e39 m5 og en helt enkel e61 brukis? Får jo også 530d av disse veldig billig, og de er supre hele året. Så har du M5 til sommeren. Ja, kanskje noen mener e39 m5 er gubbete, men så mener jo noen at e92 m3 er enda litt boy racer. Hva du mener her er det viktigste :) spennende tråd og spennende hva du ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet på en G21 330e. Ble veldig imponert over G20 330e, og her får du nok en bra spekket kliss ny bil til rundt 600 laks. Ser bra ut, går vanvittig bra, topp moderne og fem års garanti.

Om det ikke er aktuelt, ville jeg nok gått for F31 335i, men nå er jeg litt svak for stasjonsvogner. Det som er lit nedtur med den du linket til er at det er en pre-face, og synes både lyktene foran og bak på pre-LCI er vanvittig kjipe. Skal man ha F31 trenger man liksom adaptive LED hovedlykter, LED-lyktene bak og 6WB instrumentpanel synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode har 235i og 335i touring nøyaktig samme bruksområde, utvover et par praktiskpoeng til bakdører på 335 :)

Jeg må sjekke nærmere specs og detaljer på alle modeller selvfølgelig. Bakseteplassen i 2-serie opp mot i3en jeg hadde f.eks. Og forskjeller mellom facelift og ikke/årstall og alt det der. Tidlig i prosessen her ennå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å fable om å kanskje ta skrittet til M2 om jeg først skal ha bil med litt performace. F.eks en svart som er til salgs ikke langt unna her. 

Sjekka gjensidige nå, og de skal ha 1570/mnd på 75%bonus,12k km/år. Er ikke det i overkant mye? Bor på landet og er over 40... Har alle forsikringer gjennom dnb nå, men der måtte jeg ringe og høre, da m2 tydeligvis ikke er noe de gir tilbud på uten videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, [space] skrev:

Har begynt å fable om å kanskje ta skrittet til M2 om jeg først skal ha bil med litt performace. F.eks en svart som er til salgs ikke langt unna her. 

Sjekka gjensidige nå, og de skal ha 1570/mnd på 75%bonus,12k km/år. Er ikke det i overkant mye? Bor på landet og er over 40... Har alle forsikringer gjennom dnb nå, men der måtte jeg ringe og høre, da m2 tydeligvis ikke er noe de gir tilbud på uten videre. 

Prøv If. Billigst på M bil. Ellers enig med en oppi her, en 335i blir fort kjedelig. M bil er og forblir M bil. Eineste som kan gjere den kjedelig er om du ikke tørr bruke den😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...