Gå til innhold

Min E30 Helårsbil .Tunge avgjørelser.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, RF91 skrev:

Gratulera med salg, Jan 🙂 Får nesten lyst til å legga ut min eigen E30 når eg ser kor lettsolgt ein E30 kan vera 😄 Typisk at ting skal ryka rett før eit salg, men du ordna da på ein veldig ålreit måte for alle partar. Berre å kryssa fingrane for at kjøpar ikkje kjem klagande når neste ting ryk, slik dei ofta kan gjera på ein bil som har stått lenge og so blir tatt i bruk att 🙂

Takk takk Rune .😀

Å selge e30 er lett men ,jeg gjentar men man må legge det på en pris som faktisk selger .

Man ser jo drømmerene på Finn ,og de ligger jo i måneder og nesten år .

Jeg er opptatt av ett ærlig og rettferdig salg ,og følte dette var riktig ,og ny eier fikk fritt spillerom til og omtrent plukke bil i partikler om han ville da jeg hadde null og skjule heldigivs .😀

Neida,vi har blitt enige på alle områder her så det går fint .

En voksen og fornuftig mann som vet hva det innebærer å handle gammel e30 .😀

Ps angående e30 så vet jeg hvertfall en ting .

Hadde jeg lagt ut min 28 535i til 180 000

Og en e30 325i 1986 i samme tilstand som e28 til 180000 så hadde e30en gått først selv om e28 er mer til bil .

Veldig populære biler dette ja.😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 180 så hadde e28 din røket tvert 😂 tror du måtte lagt på 70-80k på den prisen. 

E30 selger "uansett" og derfor fint å se at du fikk solgt den til normal pris for å si det slik. E30 har en unik salgspisisjon, mye pga myten, legenden skapt gjennome30 m3. Mange vil leve ut drømmen fra de var unge, eller bare skaffe seg en fordi e30 er det alle har sagt at man skal ha.... Prisene er blitt urealistiske... Men man må velge det som får seg selv til å bli gira... For min del så er det 5 serie foran 3 serie any Day :) kjekt å velge noe annet enn e30 som "alle" skal ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en eldre herremann (sikkert 70+ år gammel) i nabolaget som har en velholdt og pen pre-facelift E30 320i. Denne bilen har han hatt så lenge jeg har bodd i området (21 år). Jeg ser ham med jevne mellomrom og det er et like fint skue hver gang. For noen år siden traff jeg på ham da han akkurat hadde kjørt ut av oppkjørselen. Dette var en kald vintermorgen da vi gikk på tur i nabolaget. En kald M20 motor har en fantastisk sang ved pådrag og vi ble ikke skuffet. Eieren ga selvfølgelig litt på og mine tanker vandret umiddelbart 25 år tilbake i tiden da jeg selv hadde en E30 320i. Moderne biler har definitivt ikke en like fin eksoslyd.

Jeg kan derfor forstå hvorfor mange gjerne vil ha en E30 i dag (uansett motorisering). Helt subjektivt står designet seg bedre enn f.eks E28, men begge bilene er fine klassikere. Jeg er faktisk litt usikker på om E30 generelt er overpriset iom. at mye handler om smak og behag. 911'er fra den samme tiden i pen stand er virkelige dyre og i min verden er f.eks ikke E30 325i en vesentlig dårligere bil, men igjen smak og behag... :)

Det er forøvrig også en eldre dame i nabolaget (sikkert også 70+ år gammel) som kjører oldschool BMW. Hun har en E28 518i som virkelig begynner å se sliten ut. Hun bruker imidlertid det samme lokale bilverkstedet som jeg gjør og rent teknisk så har jeg sett at bilen stadig er rimelig fornuftig. Jeg vet ikke hvor lang tid hun har hatt bilen, men det må minst være 15-20 år såvidt jeg kan huske fra da jeg la merke til bilen første gang. Sannsynligvis har hun hatt bilen siden den var ny. Jeg liker at tiden på en måte løper fra enkelte bileiere. De beholder bilen år etter år og er tilfreds med dette. De er sannelig en utdøende rase, men det er veldig artig å observere når de kjører en tur med disse gamle bilene.   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Evopower skrev:

Til 180 så hadde e28 din røket tvert 😂 tror du måtte lagt på 70-80k på den prisen. 

E30 selger "uansett" og derfor fint å se at du fikk solgt den til normal pris for å si det slik. E30 har en unik salgspisisjon, mye pga myten, legenden skapt gjennome30 m3. Mange vil leve ut drømmen fra de var unge, eller bare skaffe seg en fordi e30 er det alle har sagt at man skal ha.... Prisene er blitt urealistiske... Men man må velge det som får seg selv til å bli gira... For min del så er det 5 serie foran 3 serie any Day :) kjekt å velge noe annet enn e30 som "alle" skal ha. 

Tror nok og det helt ærlig og har allerede et bud på bil fra en på 180+20 og så nei 😀,men som du nevner så er de fleste tilfeller her med e30 ,så har alle hatt et forhold til disse fra 80 tallet til dags dato .

fem serie var mer en sånn type direktørbil kontra tre serien .

Ja det med tre eller fem serie ,er jo den evige diskusjonen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik skrev:

Det er en eldre herremann (sikkert 70+ år gammel) i nabolaget som har en velholdt og pen pre-facelift E30 320i. Denne bilen har han hatt så lenge jeg har bodd i området (21 år). Jeg ser ham med jevne mellomrom og det er et like fint skue hver gang. For noen år siden traff jeg på ham da han akkurat hadde kjørt ut av oppkjørselen. Dette var en kald vintermorgen da vi gikk på tur i nabolaget. En kald M20 motor har en fantastisk sang ved pådrag og vi ble ikke skuffet. Eieren ga selvfølgelig litt på og mine tanker vandret umiddelbart 25 år tilbake i tiden da jeg selv hadde en E30 320i. Moderne biler har definitivt ikke en like fin eksoslyd.

Jeg kan derfor forstå hvorfor mange gjerne vil ha en E30 i dag (uansett motorisering). Helt subjektivt står designet seg bedre enn f.eks E28, men begge bilene er fine klassikere. Jeg er faktisk litt usikker på om E30 generelt er overpriset iom. at mye handler om smak og behag. 911'er fra den samme tiden i pen stand er virkelige dyre og i min verden er f.eks ikke E30 325i en vesentlig dårligere bil, men igjen smak og behag... :)

Det er forøvrig også en eldre dame i nabolaget (sikkert også 70+ år gammel) som kjører oldschool BMW. Hun har en E28 518i som virkelig begynner å se sliten ut. Hun bruker imidlertid det samme lokale bilverkstedet som jeg gjør og rent teknisk så har jeg sett at bilen stadig er rimelig fornuftig. Jeg vet ikke hvor lang tid hun har hatt bilen, men det må minst være 15-20 år såvidt jeg kan huske fra da jeg la merke til bilen første gang. Sannsynligvis har hun hatt bilen siden den var ny. Jeg liker at tiden på en måte løper fra enkelte bileiere. De beholder bilen år etter år og er tilfreds med dette. De er sannelig en utdøende rase, men det er veldig artig å observere når de kjører en tur med disse gamle bilene.   

Jeg tar og siterer i kortversjonen her .😀

Er gøy å lese det du skriver her om den 320en og så enig ,er magisk svev i disse m20ene og hvertfall gøy når de har hatt den så lenge .

Og som du nevner angående utseende ,så står jo e30 designet bedre enn 28 det er jeg enig i.

Ser mye mer moderne ut likevel klassisk til de grader .

E28 er for spesielt interesserte og litt mer sånn gamliser som meg 😀😀.

Angående det med tiden og enkelte bileiere ,her kjenner jeg meg godt igjen .

Jeg kunne solgt alt jeg hadde og kunne lett kjøpt meg bil til 300000 ,men det frister ikke  og hvorfor ?

Da hadde min glede med bil forsvunnet totalt ,jeg liker å leve på 90 tallet med mine gamle ,skru som det var service på 90 tallet osv .

Jeg orker ikke tanken på å kjøpe en dyr bil og kun ha det ,hadde blitt lei.

Nå er det jo 2020 ,men jeg lever nå akkurat som det skulle være i 1996 i bilverden og det er koslig og må nyte det.

Plutselig går man lei og selger alt.

Da sitter jeg med el bil og blokkleilighet 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis Vi er vel omtrent like gamle eller jeg er kanskje litt eldre enn deg så interessen for 80 og 90-talls BMW'ene har vi felles selv om jeg ikke lever ut interessen på den samme fine måten som du gjør. Mye skruing på bilene gjør imidlertid noe "ekstra" med bilinteressen - det blir et hat/kjærlighetsforhold til både interessen og bilene. Noen ganger blir man så lei at alt bare kan dra et viss sted, men plutselig så skinner solen, delene både kommer og faller på plass så lett som ingenting - og livet smiler til deg igjen... :)

Jeg har egentlig aldri hatt behov for å skru mye på mine BMW'er (les: de har vært for nye til dette), men jeg skrudde mye på min Porsche 924 og ikke minst begge de klassiske Land Roverne (88" og 109"). Disse gamle Land Roverne er egentlig fine å skru på siden alt er så eksponert og lett tilgjengelig. Hovedproblemet er at man alltid lukter gearolje siden man hele tiden må skifte div. papirpakninger (vel og merke hvis man er originalpolitzei). Min bedre halvdel hatet denne lukten og det endte med at hun også hatet Land Roverne pga lukten. For en tid tilbake ryddet jeg opp i en kasse i skuret og fant Haynes reparasjonshåndboken for Land Roverne og sannelig luktet den stadig litt gearolje når man åpnet omslaget. Jeg viste den for min bedre halvdel, men hun bare så merkelig på meg som om jeg var en fremmed.  Interesse for biler kan være og føre til så mangt... :)   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok stemme at vi er rimelig like aldersmessig jeg er 46 år ,og må jo si jeg var heldig som fikk oppleve disse skattene fra 80 og 90 tallet som nye i hvertfall ungdoms alder 😀

Ja jeg har hvertfall opplevd dette ,plutselig er man kvalm av hele bilgreiene og ønsker alt en viss plass ,noe for min del jeg kan takke meg selv for ,nettopp pga jeg har kjøpt meg store prosjekt.

Men når ting faller på plass ,så blir alt så meget bedre .

Vittig det du nevner,en kollega av meg drev stort med nevnte biler og de luktet girolje ja .

Nei for min del ,er bilhobby en avkobling fra hverdagen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 år eldre enn deg og dette er akkurat nok til at jeg ble myndig eksakt midt på 80-tallet. Jeg er også evig glad for at jeg fikk oppleve denne ganske spesielle tiden vedr. biler som egentlig strakte seg tom. E46 og E39 modellene (altså før alt ble digitalisert). Lineup'en BMW hadde på denne tiden må nesten kalles gullrekken... E30, E28, E23, E24, E36, E34, E32, E38, E31, E46, E39, Z3 og Z1 (som forøvrig hadde vært en veldig kul bil å ha i dag).

Bilene på spesielt midten av 80-tallet har definitivt preget meg resten av livet. Hadde det ikke vært for disse bilene hadde jeg ikke vært den jeg er i dag. Hverken interesser eller utdannlese hadde vært den samme. Bilene førte bl.a til at jeg ble hurtig voksen og lærte at tålmodighet og nøyaktighet lønner seg i lengden. Jeg lærte også å være kildekritisk og ikke ta alt andre sier for god fisk (hvilket var helt nødvendig i en verden uten internett og google). Kanskje ble jeg også mer skeptisk til mennesker (når man kjører rundt i dyre Porscher - og spesielt på 80-tallet da få andre hadde slike biler blir man det). På den annen side fikk jeg prøve det aller beste i en temmelig ung alder og har ikke senere hatt behov for å ha dyre biler. Begjæret brant langsomt ut, men ikke interessen for biler som stadig er en god del større enn normalt (må man vel kunne si). 

Flott tråd dette, men den avsluttes vel nå som E30'en er solgt og jeg følger deg videre i en av de andre trådene du har... :) 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med salg Jan.

Flott og ryddig avgjørelse når slavesylinder først skulle ryke.

 

Godt å høre at både du og kjøper er flrnøyde, og vi som har fulgt tråden, vet at dette har blitt et godt eksemplar av arten. Du kan stå rak i ryggen med det som er gjordt her og tilstanden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har hatt det og avgjørelsen! Husker jeg hadde over 7 par høyttalere. Det ble for mye. De eide meg.

Så hadde jeg tre motorsykler samtidig, også for mye. Vasket jeg den ene, så måtte jeg vaske den andre mens den tredje trengte nye bremser og et oljeskift. Det tok aldri slutt.

Hadde både en Mercedes S124 og en BMW E24 samtidig og det medførte at bilinteresse dalte og det var deilig å bli kvitt E24en. Nå har jeg bare en gammel E39 og det holder for meg! Som tidligere nevnt så har jeg gåene manifolder på den. Nå er faktisk to sprell nye bestilt med nye bolter, muttere, pakninger og alt.. man lærer jo aldri! Nå skal det sies at jeg blåste hull i dem opp en lang bratt tunnel her en morgen og det er frieksos ut av manifoldene omtrent.. Var litt tidlig å avskjedige bilen i år. Jeg er nok litt for glad i det jeg eier og det er vanskelig å gi slipp på ting som funker.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Gratulere med salg Jan.

Flott og ryddig avgjørelse når slavesylinder først skulle ryke.

 

Godt å høre at både du og kjøper er flrnøyde, og vi som har fulgt tråden, vet at dette har blitt et godt eksemplar av arten. Du kan stå rak i ryggen med det som er gjordt her og tilstanden.

 

 

Takk Morten .

Ja man må være skvær og rettferdig så godt det lar seg gjøre det er min policy .😀

Takk for fine ord og ja her har jeg ikke dårlig samvittighet.😊😊

 

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Skjønner hvordan du har hatt det og avgjørelsen! Husker jeg hadde over 7 par høyttalere. Det ble for mye. De eide meg.

Så hadde jeg tre motorsykler samtidig, også for mye. Vasket jeg den ene, så måtte jeg vaske den andre mens den tredje trengte nye bremser og et oljeskift. Det tok aldri slutt.

Hadde både en Mercedes S124 og en BMW E24 samtidig og det medførte at bilinteresse dalte og det var deilig å bli kvitt E24en. Nå har jeg bare en gammel E39 og det holder for meg! Som tidligere nevnt så har jeg gåene manifolder på den. Nå er faktisk to sprell nye bestilt med nye bolter, muttere, pakninger og alt.. man lærer jo aldri! Nå skal det sies at jeg blåste hull i dem opp en lang bratt tunnel her en morgen og det er frieksos ut av manifoldene omtrent.. Var litt tidlig å avskjedige bilen i år. Jeg er nok litt for glad i det jeg eier og det er vanskelig å gi slipp på ting som funker.

Ja det blir for mye og spesielt når man har kommet opp i litt forandringer ,som gjør at man må minske litt på klassikerene.

Jeg er og glad i tingene mine og sliter med å selge ,og skal jeg selge så selger jeg med god samivittighet og er nesten altfor ærlig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bil borte for alltid og en ny eier har overtatt .

Det beste er at han bor kun noen km fra meg og bil blir å se her.

En entusiast av karakter som vet hva dette er .😀

Nå blir det nyere bil her som Mini skal bruke og det gledes det veeeeldig til og .

Folkens ??

Snipp snapp snute Sveigis sitt e30 eventyr er ute .🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...