Gå til innhold

Min E30 Helårsbil .Tunge avgjørelser.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Flott og veldig viktig arbeid Jan.

Ikke glaskap å shine bruksbilen :) E jo minst like viktig her som på kosebiler. Skitten lakk holder på fuktighet, og er jo rustens beste venn. Så særs viktig å gjøre dette på helårs bilen og ikke bare kosebilene.

Har alltid gjordt det samme med mine biler og naboene lurer på om jeg er blitt gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

He he snart for fin til å brukes som helårsbil denne Jan 😅👍 Veldig fin med de felga også synes jeg 😍

Nesten på grensen nå ja Tore 😅😅,neida denne skal ha samme jobben som Opelen din og satser på et billig vedlikehold på denne.

Takk,ja felga passer bra på den og er fornøyd med de på bil .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, opienor skrev:

Blir bare bedre og bedre dette. Merker at jeg får lyst på en E30 å pusse og flikke på selv😄

Ja det meste bør vel være greit nå 😀.

For å si det sånn så er E30 å anbefalle som kosebil på mange måter.

For det første så er de simple og lette å skru på ,nesten ekstremt lett .

Det andre ,så er det så lite som skal til for at det ser bra ut på kort tid .

Så ja selv om jeg er mer glad i maskuline biler ,så har e30en kommet veldig nær hjertet mitt ,så kommer du over en som er grei må du vurdere det .😀👍

 

53 minutter siden, Mortenej skrev:

Flott og veldig viktig arbeid Jan.

Ikke glaskap å shine bruksbilen :) E jo minst like viktig her som på kosebiler. Skitten lakk holder på fuktighet, og er jo rustens beste venn. Så særs viktig å gjøre dette på helårs bilen og ikke bare kosebilene.

Har alltid gjordt det samme med mine biler og naboene lurer på om jeg er blitt gal.

Jo takk og egentlig enig ,ikke egentlig men ER enig 😀.

Som du nevner så er dette viktig med vedlikehold på disse spesielt om det skal brukes hele året.

Eksemplet er jo e34en min,den har jo blitt brukt i 28 år hele året ,og hadde det ikke vært for at jeg er nøye på dette med vask og spyling om vinteren ,hadde bil falt sammen Pga rust .

Og det å komme ting i forkjøpet mtp beskyttelse osv er gull verdt.

Det har jeg sett gang på gang .

Angående naboer ,så har jo jeg og mine som lurer på om jeg er vel bevart av og til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel dere da var dagen her omsider .

Det var tid for henting av skilt:

A47E95F3-35A8-4E9E-9968-4A6943762EE9.thumb.jpeg.1a1e498d1663ba28f875cc957aa75ee9.jpeg

Noe som gikk plettfritt.

Skrankemannen likte oppskilt av e30 og sa at dette er gøy .

Etterhvert var man hjemme med skilt og endelig folkens,la meg presentere Mr RH:

D20F24D6-279C-4492-9127-9D7C77AD01AA.thumb.jpeg.63dec02c9e9b62c96e98f544d17d155a.jpeg

Særs etterlengtet:

927A0FCA-CE00-4CCE-A3B4-54A705A3213A.thumb.jpeg.048e0d675c604a201aa5279f7700ca50.jpeg

Første turen ble en tur med Mini som ville på MC Donalds.

Så ja nå kan jeg bruke den som jeg vil fremover noe som er deilig.😀

Skal kjøre bort til forrige eier å vise den nå en av dagene som kommer .

Igjen en merkelig bil å kjøre kontra e28 .😅

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer her og Jan :)

E noe eget å svinge innom SVV og hente ut skilt, for så være viss på at no, kan jeg kjøre hvor og når jeg vil :)

Og denne bikka akkurat 30, så veiavgift/årsavgift eller ka det no skal kammufleres bak, slipper du unna her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Så kult !! Grattis med kjøreklar bil 🥳🎼☀️ Dette var gøy å se 😃👍 Nå er det tut og kjør tenker jeg og sikkert en veldig deilig følelse. Tipper forrige eier ryker på ræva av beundring for det du har fått til med denne bilen 😂🥳👍

Jo takk Tore ,dette var gøy og på tide 😀

Ja satser på at jeg kan få kjørt litt nå fremover .

Hehe jo han ble overrasket over det lille som var gjort i vår og nå er det jo gjort enda mer på den 😀

7 minutter siden, Mortenej skrev:

Gratulerer her og Jan :)

E noe eget å svinge innom SVV og hente ut skilt, for så være viss på at no, kan jeg kjøre hvor og når jeg vil :)

Og denne bikka akkurat 30, så veiavgift/årsavgift eller ka det no skal kammufleres bak, slipper du unna her :)

Takk takk.😀😀

Hvertfall deilig å bare hente ting å vite at alt er iorden liksom .

Stemmer det og ikke minst en latterlig forsikring på den  inkludert bruker under 23 år 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man unnagjort 15 mil ikveld og alt virker veldig bra sålangt.

Holder seg stabilt på temp og merker den går seg mer og mer til .

For ikveld fikk den jaggu kjørt seg gitt😀😀

Det var det reimer og tøyler kunne holde både på turtall og bremser .

Godt å få blåst ut gammelt sot .

Skal jeg klage på noe her ,så er det at jeg må holde litt lengre på starteren ved oppstart av varm bil fremdeles ,men akkurat nå gidder jeg ikke å bruke tiden på dette og feilsøke,er igrunn bare en bagatell foreløpig .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye og vel jobbet. Som gammel eier av E30 da modellen var på markedet er jo dette bare skikkelig kult og ikke så rent lite nostalgisk. E30 er en virkelig fin BMW slik de var og det er etter min mening flott at noen stadig setter pris på denne modellen og spesielt hvis de bygger opp modellen fra nesten 0-punktet... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik skrev:

Gratulerer så mye og vel jobbet. Som gammel eier av E30 da modellen var på markedet er jo dette bare skikkelig kult og ikke så rent lite nostalgisk. E30 er en virkelig fin BMW slik de var og det er etter min mening flott at noen stadig setter pris på denne modellen og spesielt hvis de bygger opp modellen fra nesten 0-punktet... :)

Takk takk Fredrik 😀

Ja kan skjønne det med nostalgi og disse var jo biler som man faktisk så i butikk da jeg startet førerkort karrieren i 1992.

Husker jo selv hvordan jeg siklet på disse små rampete bilene ,

Jeg er og enig at e30 er en fin bil som og er faktisk veldig god å kjøre når alt er iorden .

Ja jeg setter veldig pris på denne modellen og bestemte meg for å virkelig få denne opp og gå uansett hva det skulle koste av tid og penger ,noe jeg føler jeg omsider fikk til med den .😀

Og kan jo nå skjønne hvorfor de unge valgte e30 på mange måter spesielt på hvordan bil ligger på veien.

Selv denne som er helt original i understellet ,ligger jo som klister på veien ,og på enkelte plasser her nede som jeg testet bil ,ble jeg mildt sagt sjokkert hvor godt den henger på veien .

Hadde ikke turt å kjøre så fort med e28en der med originalt oppsett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at E30 er fra en helt annen tid, men det geniale med modellen er nettopp at de grunnleggende kjøreegenskapene faktisk er veldig bra og noe modellen jo også er kjent for. Jeg likte spesielt 316i med to dører fordi den var så lett (rett under 1000 Kg) og dette merket man veldig godt bak rattet. Bilen var fantastisk morsom å kjøre i forhold til stort sett alt av andre tilsvarende biler på midten av 80-tallet. Den var kanskje litt lett bak til å være perfekt balansert, men du verden så artig den var. 

Selvfølgelig var det mer stas med en rekkesekser under panseret, men man merket også at bilen ble vesentlig tyngre foran. Den lengre motoren med større massekrefter virket også tyngre rent dynamisk. Bilen virket mer satt på veien og hadde en annen karakteristikk kjøremessig (litt mindre agil og lett på foten). På den annen side var rekkesekseren alltid i sentrum når man kjørte bilen. Det var på mange måter M20 rekkesekseren man kjørte og ikke like mye bilen som med f.eks 316i (+ selvfølgelig de andre alminnelige variantene med rekkefirer)... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik skrev:

Det er klart at E30 er fra en helt annen tid, men det geniale med modellen er nettopp at de grunnleggende kjøreegenskapene faktisk er veldig bra og noe modellen jo også er kjent for. Jeg likte spesielt 316i med to dører fordi den var så lett (rett under 1000 Kg) og dette merket man veldig godt bak rattet. Bilen var fantastisk morsom å kjøre i forhold til stort sett alt av andre tilsvarende biler på midten av 80-tallet. Den var kanskje litt lett bak til å være perfekt balansert, men du verden så artig den var. 

Selvfølgelig var det mer stas med en rekkesekser under panseret, men man merket også at bilen ble vesentlig tyngre foran. Den lengre motoren med større massekrefter virket også tyngre rent dynamisk. Bilen virket mer satt på veien og hadde en annen karakteristikk kjøremessig (litt mindre agil og lett på foten). På den annen side var rekkesekseren alltid i sentrum når man kjørte bilen. Det var på mange måter M20 rekkesekseren man kjørte og ikke like mye bilen som med f.eks 316i (+ selvfølgelig de andre alminnelige variantene med rekkefirer)... :)

Det du skriver her beskriver nøyaktig det samme som jeg opplever e30 både med firer og sekser .

Husker to kamerater av meg kjøpte på likt hver sin e30 i 1992.

Han ene en 87 modell 318 den andre 86 325 i.

Begge var sjarmerende på hver sin måte liksom ,men klart at en m20b25 var jo en helt annen liga sånnsett.

Men jeg må bare tenke at jeg har fått meg en bra tre serie som er hel ,så får jeg heller være glad for den lille fireren som er der 😀

Tenker at til min kjøring så får det holde .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...