Gå til innhold

Min E30 Helårsbil .Tunge avgjørelser.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Otis skrev:

Ikke for å vasse for langt ut i dritpraten, men.

Bare for at noe KAN gjøres betyr det IKKE at det BØR gjøres.

Helt sant .

Men opp  i all galskapen og tull ,så vet de fleste at alt jeg har får det beste stell og blir passet på ned til fingerspissene .

For selv om et gammelt fordelerlokk osv ble oversett osv ,så har jeg et rykte på meg der jeg virkelig passer på tingene ,noe jeg akter å fortsette med .

Men nok sull fra min side ,nye deler kommer nå ,så blir alt bra 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fikser du i kjent stil.

Er jo litt slik, når en starter på et prosjekt og ikke helt vet hvor det tar veien, så fikser man det som må rettes, og det som fungerer blir stående litt for lenge.

Kjipt når 2 biler tar kvelden samme dag, enda godt du har noen å ta av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mortenej skrev:

Dette fikser du i kjent stil.

Er jo litt slik, når en starter på et prosjekt og ikke helt vet hvor det tar veien, så fikser man det som må rettes, og det som fungerer blir stående litt for lenge.

Kjipt når 2 biler tar kvelden samme dag, enda godt du har noen å ta av :) 

Jada tenker dette lar seg ordne 😀

Det viktigste for meg når jeg startet her ,var å få den oppe og gå og når ting fungerer ,ser jeg overhode ikke nødvendighet og bytte deler som da funket .

Blir litt sånn som å bytte til nye bremser på en bil som der er gode bremser på ,bortkastet tid og penger .

Men nå er jo dette en slitedel ,og har gitt etter så nytt må på .

Ja biler er her men e28 skal bort nå til helga så hvertfall e30 må opp og gå straks .

Kommer forøvrig en Tds oppdatering på tråden nå ganske snart .😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Rune -K måtte jeg bite i det sure eplet og bestille alt nytt .

Går jo ikke an å lage et sånt hjemme desverre 😅

Nytt på vei :

2B595C74-7B9B-43F5-A2ED-967C44579132.jpeg.38672c1e0ce593d94fb9b6ed5fd2d128.jpeg
Sammen med dette:

01561A8A-6566-458C-8340-8A5BD1FDDE0F.jpeg.dedf9acb1ef3b882d57cca98ec30bc8b.jpeg

Dette er til nå den dyreste påkostet på denne ,men det er jo en e30 .

Kost på 1000 og du får 10000 ekstra når du selger 😀😀

Neida ,kjekt å vite at nye gode ting er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da kom Mini med deler idag :

74479C22-6EDD-4762-83BF-83F8DCC9158E.thumb.jpeg.c63662352db71fa4bce463bbe78755eb.jpeg
 

Bosch rotor til og med 😀.

Det er vel det dyreste delen den har fått ,men tror Mini er lei av kjipingen min på denne bilen .

Vel hvertfall ut og montere sammen deler og ja dette ble jo en annen bil 😀

Herregud så lettstartet !

Noe sur de første sekundene som jeg tror var diverse som var fylt med bensin .

Så måtte jeg ta en testur og bilen reagerer jo på en helt annen måte enn noen gang .😀

Så måtte ut å få blåst ut gammel bensin :

A371CC88-AC7A-407D-947A-5E8303E41C03.thumb.jpeg.26e7a2e2f41f6856f188c179ed2c7df1.jpeg
 

Dugg på kamera men nå funker Fritz igjen ,hvertfall til neste gang .

Nå har den altså :

-Flett nye NGK plugger 

-Alt nytt i fordelelokk 

Så nå må den være fornøyd håper jeg .

Ikke minst jeg hater å bruke e28en i dårlig vær ,så nå satser jeg at denne kan kjøres med fremover .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er så enkelt! Du kan se de med dårlig fordelerlokk stå langs veien i fuktig vær. Dette må være på stell ja! 
 

Jeg bytter mye deler preventivt. Jeg har eid bare gamle biler i mitt liv, og skal man ha oppetid må man rive og dra i ting jevnlig og bytte ut det som nærmer seg. Vannpumpe og tenningsdeler er det første som byttes. Det er billig, og det ryker med jevne mellomrom. Samme med børstene på dynamo. Er så jævlig kjipt å stå i blokksberg med ladelampe tent og ingen kullstifter å oppdrive noe sted.

Men nå er jeg av typen som ikke liker overraskelser, og liker ikke å skru på kort varsel og stress.

På tur har jeg med Sterilan håndsåpe, en skvett olje, noen slangeklemmer, en meter bensinslange og epoxy. Epoxy var mest relevant før da jeg hadde fordeler. Kjekt å kunne prøve å lime et sprukket lokk før man ringer en venn.

 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Bra det er så enkelt! Du kan se de med dårlig fordelerlokk stå langs veien i fuktig vær. Dette må være på stell ja! 
 

Jeg bytter mye deler preventivt. Jeg har eid bare gamle biler i mitt liv, og skal man ha oppetid må man rive og dra i ting jevnlig og bytte ut det som nærmer seg. Vannpumpe og tenningsdeler er det første som byttes. Det er billig, og det ryker med jevne mellomrom. Samme med børstene på dynamo. Er så jævlig kjipt å stå i blokksberg med ladelampe tent og ingen kullstifter å oppdrive noe sted.

Men nå er jeg av typen som ikke liker overraskelser, og liker ikke å skru på kort varsel og stress.

På tur har jeg med Sterilan håndsåpe, en skvett olje, noen slangeklemmer, en meter bensinslange og epoxy. Epoxy var mest relevant før da jeg hadde fordeler. Kjekt å kunne prøve å lime et sprukket lokk før man ringer en venn.

 

Veldig godt når ting kan være enkelt .

Ja med gamle biler må man helt klart følge med det er helt klart .

Blir noen røsk og riv her og .

Det som var med denne var jo at jeg aldri hadde trodd jeg skulle lykkes med å få den såpass bra og opp og gå ,derfor har sånne ting som dette blitt utsatt.

Nå er det bare å få bestilt regreimsett og få byttet det og .

Du har litt med deg på tur du og ja ?

Dette minner meg om det jeg og har med .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Jan !! 🥳👍 Ja det er som oftes de enkle tingene om å gjøre, så nå er det tut og kjør 😉 Bra at den regreima blir byttet ut 😍 Som Fredrik sier så er det såååå kjedelig å bli stående ute i gokk med en feil som kunne vært unngått med litt enkel forebygging 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble morgenturen tatt tur retur Fevik /Arendal og ikke noe å melde enn at den fungerer 😀.

Er noe eget å sette seg i en eldre bil der alt fungerer og bruke den som om det skulle vært en nyere bil .

Det liker jeg svært godt .

Vifte og varme som går sømløst ,visker/ mekanisme som ikke slår osv .

La det fortsette ,men det lar seg ikke fungere uten vedlikehold ,så her blir det hyppig sjekk av tingene fremover .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Herlig Jan !! 🥳👍 Ja det er som oftes de enkle tingene om å gjøre, så nå er det tut og kjør 😉 Bra at den regreima blir byttet ut 😍 Som Fredrik sier så er det såååå kjedelig å bli stående ute i gokk med en feil som kunne vært unngått med litt enkel forebygging 😃👍

Ja er godt for alt som er iorden .😀

Som jeg skrev nå ,så blir det hyppig sjekk av tingene for det er viktig på denne fremover .

Og det å bli stående i gokk er en ting ,men det å få kødd med bil på denne årstiden på morgenkvisten eller sent på kveld er hvertfall dritt😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, sveigis skrev:

Ja er godt for alt som er iorden .😀

Som jeg skrev nå ,så blir det hyppig sjekk av tingene for det er viktig på denne fremover .

Og det å bli stående i gokk er en ting ,men det å få kødd med bil på denne årstiden på morgenkvisten eller sent på kveld er hvertfall dritt😀

Huff ja, og ting har en lei tendens til å ryke når det passer minst og når det er kaldt og surt 😅 Gjerne på morgenkvisten før koffeinet har kicket inn 😂 I dag kommer ene dattera mi oppover med sin Citroén C4 som jeg skal forsøke å skifte skivene bak på 🤞😅 Sånne skiver med hjullager inni. Har sett noen Youtubevideoer og det ser greit ut så lenge det ikke er fastrusta alt sammen 🙈 Har ihvertfall verktøyet som trengs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel enkelte som kanskje satt kaffikoppen ,ølen eller brusen når dere nå leste overskriften .

Noen valg må taes i livet både vanskelige og lette .

Pga av diverse forandringer er det bestemt at jeg selger denne og nei skal ikke skilles og ei er det snakk om økonomi 😉.

Det har dukket opp en mulighet her i huset som gjør at vi må forandre på litt ting .

Denne hadde jeg jo Somsagt planer om å bruke ,men når der er sjanser som byr seg i livet ,kan man av og til ikke si nei .
De andre bilene ville jeg ikke selge ,selv om Tdsen lå tynt an en stund.

Og er det noen her som er seriøst int ,så ta kontakt på 45439376 eller send en melding .

Prisen har jeg satt til 40000 og er overhode ikke forhandlingsbar en plass .

Da dere vet hva som ligger bak denne i timer ,arbeid og ikke minst kostnadsmessig .
Og sier samtidig at om dere synes prisen på denne er for høy ,så foreslår jeg enkelt at dere finner et prosjekt til 20000 og begynner å sanke deler til disse bilene ,så ser dere jo at disse fort koster peng å fikse .

Somsagt ring meg om noen her er int før den havner på Finn.😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Thundercoil skrev:

Lykke til med salg, da! 😊 Har vært kjekt å følge med på den. 

Jo takk.😀

Alt det andre blir som før og nå er det Tds som skal få smake det fremover .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...