Gå til innhold

Min E30 Helårsbil .Tunge avgjørelser.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Kong Fix trår til for n’te gang 🥳🎼🤣 Ble det å montere den overhalte sylinderen eller monterte du den nye du bestilte ? Som Rune K sier så blir det fort lekk dersom det er gravrust. Men da har du uansett den nye på lur 👍 He he jeg liker også å få ting til å virke igjen 😉

Kanalene så jo utrolig bra ut, så her er det jo bare å fylle opp med rustskydd på innsiden så holder det lenge 👍

Hvordan ligger det an med instrument og ledningene som er brent ?

Hahaha😀😀😀

Nei jeg skal montere ny som egentlig var ventet idag ,men kom ikke derfor denne jobben idag.

Ja sant det ,men igår ble den testet så ekstremt den jeg fikset ,både med trykkluft med og uten væske og null lekkasje hverken av væske eller luft .

Så den kunne jeg montert ,men nå er jo alt nytt bak der og da får andre siden og få det .

Alt av bremsesko og deler ble montert nytt før den ble satt bort .

Kanalene på denne er det jeg kaller strøkent og er de som er best på de bilene jeg foruten x5en da😀.

Ja her skal det fylles opp ,men kan ikke gjøre det før jeg er ferdig med ledningsnett pga evnt søl som trekker ut i gulv.

Angående instrument og ledningsnett er ståa følgende:

Jeg har fått tak i ledningsnett men instrument er det litt sånn verre med .

Jo jeg kan få kjøpt et ,men vet ikke hvilken bil det kommer fra om fire eller sekssylindret osv .Det visste ikke eier heller .

Men skal få rodd i land noe der og .

Ledningsnett tar jeg nå helt tilslutt nå som småting er ferdig straks .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare turtelleren som er forskjellig på 4 og 6 sylindre. På noen av de så står det er 6 tall eller 4 tall på tallskiven. Regner med at rødmerkingen også er forskjellig. Du må også ha kodeplugg for M40  motoren ellers så viser forbruksmåleren feil. Resten skal være likt. Hvis du sjekker ut ETK så skal det være likt fra 1986 og framover så det bør ikke være vanskelig og finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oledra skrev:

Supert å starte på så fine og hele kanaler, dette blir flott☺️

Ja dette var godt og gøy ikke minst å gå løs på .😀

Takk håper det 😀👍.

 

16 minutter siden, Rune-K skrev:

Det er vel bare turtelleren som er forskjellig på 4 og 6 sylindre. På noen av de så står det er 6 tall eller 4 tall på tallskiven. Regner med at rødmerkingen også er forskjellig. Du må også ha kodeplugg for M40  motoren ellers så viser forbruksmåleren feil. Resten skal være likt. Hvis du sjekker ut ETK så skal det være likt fra 1986 og framover så det bør ikke være vanskelig og finne.

Ja mener og det er det som er forskjellen .

Tilfelddigvis akkurat nå så satt jeg og leste om kodeplugg og det du skrev Rune😀.

Fra 1986 ja ,men da skal det la seg gjøre .

Takk for info uansett .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at det er såpass lite å gjøre for å få den som bruksbil 👍 Tipper du kommer til å kose deg når den er oppe å går. Har veldig glede av den lille corsaen min. Tusler og går hver eneste dag. Aldri noe tull. Nå har jeg snart kjørt 25k med den på under to år. Enkel og grei bil som jeg blir glad av å kjøre 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette👍 kjenner jeg gått kunne hatt en e30 og kjøre til daglig og med😛 men bare sånnet utgangspunlt som dette koster jo en formue og begynner og bli veldig sjeldent og se i trafikken😛 var usedvanlig gode disse kanalene😛 skulle nesten hatt skvettlapper på den så du hadde bevart de og sjermene litt ekstra😛 langt var det denne bilen hadde gått egentlig?😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Artig at det er såpass lite å gjøre for å få den som bruksbil 👍 Tipper du kommer til å kose deg når den er oppe å går. Har veldig glede av den lille corsaen min. Tusler og går hver eneste dag. Aldri noe tull. Nå har jeg snart kjørt 25k med den på under to år. Enkel og grei bil som jeg blir glad av å kjøre 😃👍

Ja skal bli greit å få den opp og gå .

Ikke minst gøy å ha en bil som jeg ikke trenger å være så nøye med og kan gå å kjøpe alternative deler til med god samvittighet .

Er sånn jeg vil ha det som du har det med Corsaen din Tore.😀

Og ikke minst at man kan bruke den uten å tenke på alt som finnes av vær og vind .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kkmE30m50 skrev:

Ser bra ut dette👍 kjenner jeg gått kunne hatt en e30 og kjøre til daglig og med😛 men bare sånnet utgangspunlt som dette koster jo en formue og begynner og bli veldig sjeldent og se i trafikken😛 var usedvanlig gode disse kanalene😛 skulle nesten hatt skvettlapper på den så du hadde bevart de og sjermene litt ekstra😛 langt var det denne bilen hadde gått egentlig?😛

Jo takk for det .😀

Somsagt så kunne jeg aldri ha kjøpt om det ikke var for naboen som bare ville bli kvitt den ,for det er som du sier e30 er svinedyrt blitt ,hvertfall om de er bra for rust .

Men jo jeg gleder meg til å bruke den som hverdagsbil og det er jo skjelden man ser sånne nå til hverdags i trafikken ja .😀

Ja skvettlapper må jeg få tak på å sette på .

Det har jeg hatt på e34en i 6 år og det har spart meg for masse problemer .

Instrumentet viser 226000 km av det jeg kan se gjennom sotskadene 😅.

Og selv om jeg skulle ønske der stod en m20 oppi ,så tenker jeg at en påhengsmotor ,gjør nytten sin for meg på denne .😀👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Og selv om jeg skulle ønske der stod en m20 oppi ,så tenker jeg at en påhengsmotor ,gjør nytten sin for meg på denne .😀👍

 

Nå er ikke en frisk M40B18 den værste motoren i en E30, den er ikke så mye svakere enn en M20B20 også veier den nok nesten 30 kg mindre. Håper du la merke til at jeg skrev en en frisk motor, når kamakselen blir utslitt så klarer de ikke og trekke stort over 3000 O/min. Du bør absolutt tenke på og bytte kamremmen før du kjører for mye med den.

Skvettlapper er genialt, det var jo påbudt før og hadde det fortsatt vært det hadde man spart mye stensprut skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Evopower skrev:

Svart bodyshuts på kanaler er ikke bare veldig god beskyttelse, men det er også tidsriktig for bilen/epoken. Og det ser straks ut som en nyere bil :)

keep it up ;)

 

Ja det ble mye finere helt klart og løfter helheten mange hakk opp.

Hehe holder på ,eller prøver hvertfall 😀

4 timer siden, Rune-K skrev:

Nå er ikke en frisk M40B18 den værste motoren i en E30, den er ikke så mye svakere enn en M20B20 også veier den nok nesten 30 kg mindre. Håper du la merke til at jeg skrev en en frisk motor, når kamakselen blir utslitt så klarer de ikke og trekke stort over 3000 O/min. Du bør absolutt tenke på og bytte kamremmen før du kjører for mye med den.

Skvettlapper er genialt, det var jo påbudt før og hadde det fortsatt vært det hadde man spart mye stensprut skader.

Er nok ikke mye å bytte på denne nei kontra en m20b20 .

Kamreim må ny helt klart da denne er gammel ,så her tar jeg ikke noen sjanser .

Skvettlapper må jeg få tak på og regner med noen har dette liggende blant alle disse delebilene rundt forbi .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...