Gå til innhold

Min E30 Helårsbil .Tunge avgjørelser.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Tipper eu-kontroll går veldig fint 👍 Trodde prøveskilt var noe du bare dro på svv og kjøpte for en dag eller to 🤷‍♂️ Her har det tydeligvis skjedd endringer ja 😅

He he høres ut som kupévifta i e28’n 🤣👍 Ja er litt forskjell på motorstørrelsene her ja 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Tipper eu-kontroll går veldig fint 👍 Trodde prøveskilt var noe du bare dro på svv og kjøpte for en dag eller to 🤷‍♂️ Her har det tydeligvis skjedd endringer ja 😅

He he høres ut som kupévifta i e28’n 🤣👍 Ja er litt forskjell på motorstørrelsene her ja 😅

Ja man må jo satse på det 😀.

Pga Korona så må man bestille time ,men gikk lekende lett.

Det var vannvittig forskjell her 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mortenej skrev:

Tenker den EU kontrollen spaserer du bare igjennom :) Du har vet hva som må rettes på og fikses.

Kos deg med prøveskilt og en lengre tur.

 

 

Det hadde jo vært det beste om det gikk sånn 😀

Gleder meg til prøveskilt ,samtidig spennende 😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er prøveskilt hentet ,så imorgen er det dagen .

Da skal den ut på vei og kjenne asfalt for første gang siden 2009 .😀

Alt er sjekket nå og tåler den noen meter nå ,så må jeg bare få godkjent den .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Da er prøveskilt hentet ,så imorgen er det dagen .

Da skal den ut på vei og kjenne asfalt for første gang siden 2009 .😀

Alt er sjekket nå og tåler den noen meter nå ,så må jeg bare få godkjent den .😀

Lykke til, regner med at du har kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal det oppdateres her og alt handler om gårsdagens aller første tur med prøveskilt.

Altså den 23 juni var dagen da denne skulle få smake vei og vanlig kjøring .

Dette har den ikke opplevd på ti år.

Våknet noe sent og til en utrolig varme ute .

Allerede før jeg skulle ut og kjøre var temp på bil noe som skapte uro i meg ,men hadde ikke noe valg for ut i trafikk skulle den.

Her står den klar for kjøring:

878B32A2-F3B1-4F74-AFA3-6CB1C7012179.thumb.jpeg.a3d201d885747abc5137ddee981b9f37.jpeg

Etter å ha sjekket vann og olje ,startet jeg opp og første etappe var Esso.

To kilometer med nedoverbakke så resten oppover ,det er fin start for den .

Lusket meg ut på veien og alt ser greit ut med tanke på instrument og resten.

Bremser virker ,ja alt bra.😀

Så litt fuel og turen bærer innover på veier som er lite trafikkert .

Joda ser nå ut til å funke dette og bil virker igrunn stabil .

Nå ser jeg etter to mil og veldig varmt ute at temp er stabil og lurer meg nedover i vanlig trafikk der jeg vet er litt kø .

Og kø og trafikk traff jeg på og kjente spenningen stige .

Men den mestret dette som bare det og nå skulle den ut på E18 .

Vel vi la oss ut på aksfeltet og for første gang på lenge måtte m40en opp i litt mer turtall og vips ut på E18:

3CDFA1EB-8A0E-4B64-9EA2-6B52A1620694.thumb.jpeg.38986c861dd4d78e1a8f126c82aa6560.jpeg

Og dette var jo veldig gøy for skulle ikke tro den hadde gjort noe annet.

Gikk lett og fint :

35978337-0873-4907-A6FF-20747E14DEE1.thumb.jpeg.55ee64a134605c9bde7d1ee65b55e3e3.jpeg

Først til Grimstad :

632ADD28-2981-4A53-BE73-9B0E96B2F38A.thumb.jpeg.e11dac67261e424aaaa7c81339f6ade7.jpeg

Deretter Arendal :

3FA875F6-028C-4BAB-BD8A-55CC756BE2A6.thumb.jpeg.11c237f177256333868461a2ec33ab9f.jpeg

Deilig dag dette sålangt .

Etterhvert som kveld kom ,fant jeg ut at nå ville jeg ha den mer på en test typisk en vanlig dag kjøring .

Flere mil ble tatt og den går veldig fint og er lettkjørt .

Tok en stopp for noen bilder :

575EE904-3FF9-4625-B744-39B897B95DB8.thumb.jpeg.0ef337eed980f63a5106dfca7194692b.jpeg

 

ABED4C99-C8C8-4636-8F6E-675755F99991.thumb.jpeg.053c48f27886da516bd27e525f7a1f99.jpeg

Dette:

A27DB9DC-921C-421D-80C9-29F1CA191EA9.thumb.jpeg.6dadfe6355f35f22adda2f79942ae24f.jpeg

Det begynte å bli sent så lusket meg hjemover .

Og det lyser pent inni denne lille bilen :

99A5DE64-84FB-4CBC-9308-DC28890FE497.thumb.jpeg.b480daf41b364f10802ed029e01019e6.jpeg

Etterhvert var jeg hjemme og 16 mil ble det idag .

Og hva er konklusjon etter en bil som har stått så lenge?

Jobben som er gjort i vinter er godkjent og den er veldig trivelig å kjøre dog ikke feilfri .

Er to ting som MÅ gjøres :

-Demper foran må byttes før EU .

-Bil er ekstremt tungstartet ved varm motor .Type stoppe bil 10 min og skal starte igjen fra butikk og lignende.

Hvorfor den er sånn ,skjønner jeg ikke .

Alt er jo sjekket og byttet .

Likevel tror jeg at jeg skal kjøpe en ny tempsensor til motor ,da den jeg har er brukt og lurer på om den og kan være dårlig .

Ellers kan jo og btr spille meg et puss.

Bortsett fra disse feila ,er bilen en fryd og ikke en knirkelyd i understell og særs tight og fin .

Så ja dette var veldig gøy spesielt når jeg nå ser på tråden hvor mange timer jeg har lagt bak.😀

Denne skal jeg kose meg i .👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et gjennomført prosjekt 😀 veldig artig at den fungerer såppas bra. Nå har du en bil å "slite på" fremover. Hele prosjektet har vært en fryd å følge så langt, det er ikke mange som tar det man har og får noe kjørbart ut av det, slik som deg :)

Slikt gir inspirasjon til å holde på med det gamle man har stående selv. 

Den lille fireren er nok gunstig på forbruket også. Og sikkert bra på vinteren. Lykke til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

Gratulerer med et gjennomført prosjekt 😀 veldig artig at den fungerer såppas bra. Nå har du en bil å "slite på" fremover. Hele prosjektet har vært en fryd å følge så langt, det er ikke mange som tar det man har og får noe kjørbart ut av det, slik som deg :)

Slikt gir inspirasjon til å holde på med det gamle man har stående selv. 

Den lille fireren er nok gunstig på forbruket også. Og sikkert bra på vinteren. Lykke til 😀

Takker så mye 😀

Ja dette gikk over all forventing hvertfall mtp på hvordan den var og ikke minst ledningsnett .

Gøy du synes det ,setter pris på sånt.

Haha ,nei på denne hadde jeg ikke tid til noe venting tvert om😀

Her var det bare å finne ting jeg hadde som jeg kunne bruke som feks støvsugerrør.

Et annet eksempel er gummi under radiator .

Der er gummi fra et støttebein til en TV benk fra IKEA brukt og ser OEM ut.👍

Angående forbruk er det en stor vits kontra disse andre ,rett og slett helt vilt hvor lite den bruker .

Som du nevner så håper jeg at den vil funke og bli en god sliter .

Viktigste er å finne ut hvorfor i søren den er tungstartet ved varm motor ,men heller mot tempføler .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skikkelig gøy å lese 😃 Ikke overrasket over at den er god som sølv 😉 Men som du sier; dog uten å være helt 100% mtp tungstart. Men dette finner du ut av og demper begynner du å få dreisen på 😂👍☀️☀️☀️☀️ Tipper du kosa deg fælt i de 16 milene 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy Jan. Herlig når en omsider kan ta ut bilen på lengre kjøretur.

Gull at den oppførte seg fint, og var greit mot eieren denne gangen. Tenker at en liten lett 1.8l 4'er har et noe lavere forbruk enn en 3,5 l 6'er. e jo bare halve motorvolumet som skal forsynes med for her. Så blir jo bra å ha denne som sliter i hverdagen og heller kose kjøre med M30 når lysta og trangen er der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2020 den 21.19, Bimmerlorris skrev:

Dette var skikkelig gøy å lese 😃 Ikke overrasket over at den er god som sølv 😉 Men som du sier; dog uten å være helt 100% mtp tungstart. Men dette finner du ut av og demper begynner du å få dreisen på 😂👍☀️☀️☀️☀️ Tipper du kosa deg fælt i de 16 milene 😃 

Beklager sent svar her til dere begge ,men ja var morro dette helt klart .😀

Ja denne overrasket stort ,noe som skulle bare mangle etter all jobbingen på den .😜.

Angående tungstartet treg 18 ,så er jeg mer og mer sikker på tempsensor her .

Har snakket med flere og sier det samme .

Ja de 16 milene var gøy og ikke minst nesten kjedelig å gjerrig den er på drivstoff .

Fylte for 300 kr på den og følte jeg måtte tømme ut litt for å se at den hadde brukt noe .😀

Men skjønner godt at ungdommen valgte 320 og oppover ,for ja dette er ikke det sprekeste slaget nei .

Noe jeg derimot likte ,var at giringen var sånn at jeg kunne ligge på tredje og fjerde overalt med den ,altså genial hverdagsbil .

For her skal det ikke bankes turtall som e28/ e34 får ,kun tusle rundt.😀

På 25.6.2020 den 22.24, Mortenej skrev:

Gøy Jan. Herlig når en omsider kan ta ut bilen på lengre kjøretur.

Gull at den oppførte seg fint, og var greit mot eieren denne gangen. Tenker at en liten lett 1.8l 4'er har et noe lavere forbruk enn en 3,5 l 6'er. e jo bare halve motorvolumet som skal forsynes med for her. Så blir jo bra å ha denne som sliter i hverdagen og heller kose kjøre med M30 når lysta og trangen er der.

 

Ja veldig gøy dette og etterlengtet .

Likevel er jeg tidligere ute enn antatt ,nesten for tidlig .😀

Bensinforrbruket er til å le av helt ærlig ,hvertfall i forhold til jeg er vant med på e34 .

E28 er fin der .

Ja helt ærlig skal det bli en fornøyelse å ta denne i bruk nå fremover .😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...