Gå til innhold

Min E30 Helårsbil .Tunge avgjørelser.Solgt.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Dæven som du får fiksa opp 😅 Eier ikke energi om dagen så det er bare litt småtteri jeg får gjort på min egen. Blåste bikkjer og kattunger i dag og 5 varmegrader, så livredd for å bli forkjøla 😅 Så fort en helsearbeider får den minste symptom, så er det karantene og så en drit ubehagelig test for å sjekke om det er korona 😷😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Dæven som du får fiksa opp 😅 Eier ikke energi om dagen så det er bare litt småtteri jeg får gjort på min egen. Blåste bikkjer og kattunger i dag og 5 varmegrader, så livredd for å bli forkjøla 😅 Så fort en helsearbeider får den minste symptom, så er det karantene og så en drit ubehagelig test for å sjekke om det er korona 😷😅

 

Ja jeg har ikke ro i sjelen nå med denne og ikke minst ,klarer ikke sitte rett opp og ned heller 😀.

Men du skal få min fulle støtte ,det er en spesiell situasjon vi er i og merker selv jeg har mine tanker ..😢.

Derfor har jeg inngått en avtale med meg selv at hold deg hjemme og gjør ting som gir meg noe .

I din bransje er det lurt å holde seg særs rolig.😀

Men nå for min del er det bare smådill foruten ledningsnettet .

Og vet dere hva ?

Her må jeg nok kaste inn håndkleet gitt.

Dette vet jeg ikke om jeg klarer alene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Ja jeg har ikke ro i sjelen nå med denne og ikke minst ,klarer ikke sitte rett opp og ned heller 😀.

Men du skal få min fulle støtte ,det er en spesiell situasjon vi er i og merker selv jeg har mine tanker ..😢.

Derfor har jeg inngått en avtale med meg selv at hold deg hjemme og gjør ting som gir meg noe .

I din bransje er det lurt å holde seg særs rolig.😀

Men nå for min del er det bare smådill foruten ledningsnettet .

Og vet dere hva ?

Her må jeg nok kaste inn håndkleet gitt.

Dette vet jeg ikke om jeg klarer alene .

Imponert over energien din 😃👍 Jeg føler meg helt tygget og spytta ut mentalt for tiden. Dette som skjer i verden går skikkelig inn på meg. Men henger med og forsøker å holde fysikken god ved å gå lange turer fort. Så får jeg sulle og stulle i det små med 535’n 😉 
Så synd at du må kaste inn håndkle ang ledningsnettet, men tipper du finner noen som vil hjelpe deg her 👍 
Ja i mitt yrke må jeg være veldig nøye med å ikke overeksponere meg ute i samfunnet. Men jeg er til tider nødt til å ut og handle litt her og der. Faren min kommer hjem fra Spania på lørdag og skal i karantene. Så jeg er nødt til å handle inn til han for 14 dager. Og han bor i en annen kommune også så jeg blir nødt til å praktisere litt sivil ulydighet også 🙈 Neimen ikke no gode dager for tiden 😢 Ja ja kompis, håper du og familien din holder seg friske og raske 🙏😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har det jævli nå Tore dessverre 😳.

Det er triste og makabre greier dette .

Men småsusle litt med tingene dine og koble vekk tanker , så hjelper det nok på etterhvert .

Angående ledningsnett så ser jeg at dette krever mye arbeid og vet ikke om jeg kan dette .

Det positive her er at en kompis er fykende flink og han har sagt seg villig til det .

Men han har små i huset og kombinert med denne tilstanden , så er det ikke lett .

Ikke minst jeg har ikke tid til å vente .😀😀

Korona eller ikke Korona , denne skal ut på vei og ikke stå i noe karantene .

Det har den gjort i 10 år 😀.

Ja vi klarer oss her .

Du får stelle godt med Pappa Lorriz😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får dere litt fra dagen idag .

Avsluttet jo med litt viftefiks og fortsatte idag.

Tok ut motstanden som var type vrien å få ut 😀.

Fikk gjort ren den og pusset flater ,og smurt opp viften enda mer.

Satte alt på plass igjen ,men blåser kun på fire ,så her må en ny motstand til .

Men dette stresser jeg ikke med da jeg lett kan kjøre med full hastighet av og til .

Hvertfall ferdig sammensatt :

14B6B44C-9F59-4D1D-948D-695C4A373053.thumb.jpeg.30653cb8e4eb8e03f7406e55cc5e5074.jpeg

Nå er det to dager siden jeg ble ferdig med polering og den har satt seg liksom.

Og nå ser jeg hvor fin farge det er i solen :

5029F8F3-5C13-4E35-AF43-D56163237AA5.thumb.jpeg.3fa4bc61e21ca331b9dcbe9600abb512.jpeg

Panseret og :

D63A0539-A91A-4F03-A3BF-47B09ADF8455.thumb.jpeg.7c8f6abeea47d9211b0582b4ceb3d87e.jpeg

Så tenkte jeg at jeg måtte ta turen bort til forrige eier .

Satte meg i bil og tuslet bort ,kall det gjerne en testtur 😀

Og den funker og går så fint at.

Ringte på og det første han sier er:I faen er det samme bil ??

Han var sjokkert over forskjellen og kunne ikke fatte at det var samme bil.

Ansiktet ble lengre på han når jeg sa at alt var gjort hjemme på utsiden .

Skulle aldri kvittet meg med den sa han og da sa jeg men du ville jo kaste den 😀

Bilen har hvertfall stått og gått i nesten 1,5 time med småkjøring og sviver fint og greit.

Et kveldsbilde:

2309C7A7-364C-40E2-8D5A-63376FD69EF3.thumb.jpeg.599e12478b3d942016646feb4841d77b.jpeg

Ps varmeapparat virker og bil blir god og varm .

Dett var dett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Evenlode skrev:

Dette her er så bra Jan! 😀 Når tid sikter du deg inn på å få vist den på eu kontroll? 😀

Hvertfall finere nå enn den var 😀.

Nei si det ,drømmen hadde jo vært nå straks ,men alt er så kaos her for tiden mtp tilstanden vi er i .

Dessuten må jeg ha iorden instrumenter da alt er i stykker der foruten turteller.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sveigis skrev:

Hvertfall finere nå enn den var 😀.

Nei si det ,drømmen hadde jo vært nå straks ,men alt er så kaos her for tiden mtp tilstanden vi er i .

Dessuten må jeg ha iorden instrumenter da alt er i stykker der foruten turteller.😀

Ja, det har blitt noe helt annet enn den var. Så jo rimelig skranglete ut i starten denne også, heldigvis fins det folk som deg til å ordne opp i slikt 😀

jeg har ikke helt tenkt tanken rundt det å levere inn bil, i denne krisetiden vi er i møte, men du sier absolutt noe der...

Typisk med instrumentene.. Er det slik at de har stått seg dårlige? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Evenlode skrev:

Ja, det har blitt noe helt annet enn den var. Så jo rimelig skranglete ut i starten denne også, heldigvis fins det folk som deg til å ordne opp i slikt 😀

jeg har ikke helt tenkt tanken rundt det å levere inn bil, i denne krisetiden vi er i møte, men du sier absolutt noe der...

Typisk med instrumentene.. Er det slik at de har stått seg dårlige? 🤔

Ja den var sliten ,men så jo fort her dør jeg begynte ,at med knallhard innsats ,så kunne jeg få bil av den igjen ,noe som jeg merket idag .

For to måneder siden idag ,stod den dønn og var knegått.

Idag går den helt av seg selv og hører kun lyd fra kjøleviften.😀😀

Angående instrument så er det en kombinasjon av brent instrument og stått seg dårlig .

Om du vet om e30 i deler ,så send gjerne melding på Msn 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, sveigis skrev:

Ja den var sliten ,men så jo fort her dør jeg begynte ,at med knallhard innsats ,så kunne jeg få bil av den igjen ,noe som jeg merket idag .

For to måneder siden idag ,stod den dønn og var knegått.

Idag går den helt av seg selv og hører kun lyd fra kjøleviften.😀😀

Angående instrument så er det en kombinasjon av brent instrument og stått seg dårlig .

Om du vet om e30 i deler ,så send gjerne melding på Msn 😀😀

Ja, det har du vist at var mulig, uten særlig "store/dyre" grep. 

Sendte deg en melding på Facebook ang delebil 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Evenlode skrev:

Ja, det har du vist at var mulig, uten særlig "store/dyre" grep. 

Sendte deg en melding på Facebook ang delebil 😀

Ja som sagt ,så har jeg lagt regnskapet særs lavt på denne ,samtidig som det skal være holdbart .

Er kun e28 her som får det dyreste og beste .

Likevel skal e30 være i topp stand den og teknisk .😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW hadde endel veldig fine grønnfarger på 80 tallet, men jeg tror ikke det var veldig mange som bestilte de. Jeg ser den grønnfargen som jeg har på syvern også ble kun levert i et par år fra 1984 til 1986. Han som lakkerte døra på den måtte lete i gamle kataloger før han fant riktig fargekode.

Siden du fikk igang viften så har du litt tid på deg til og finne en ny som ikke er alt for dyr. Du vil bli lei ettervært av å smøre den opp. Da jeg jobbet som høgger ga vi opp og selge brukte vifter til BMW, det ble alt for mye reklamasjon.

Jeg er veldig spent på tilstanden når du begynner og grave i det elektriske, om du finner en årsak til varmgangen. Det begynner ikke og brenne av seg selv, og spesielt ikke i instrumentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rune-K skrev:

BMW hadde endel veldig fine grønnfarger på 80 tallet, men jeg tror ikke det var veldig mange som bestilte de. Jeg ser den grønnfargen som jeg har på syvern også ble kun levert i et par år fra 1984 til 1986. Han som lakkerte døra på den måtte lete i gamle kataloger før han fant riktig fargekode.

Siden du fikk igang viften så har du litt tid på deg til og finne en ny som ikke er alt for dyr. Du vil bli lei ettervært av å smøre den opp. Da jeg jobbet som høgger ga vi opp og selge brukte vifter til BMW, det ble alt for mye reklamasjon.

Jeg er veldig spent på tilstanden når du begynner og grave i det elektriske, om du finner en årsak til varmgangen. Det begynner ikke og brenne av seg selv, og spesielt ikke i instrumentene.

Det er helt sant.

Bmw har hatt flotte grønnfarger bestandig synes jeg .

Viften virker men er motstand som er gåen her mener jeg .

Angånde det elektriske så er jeg og spent .

Tok et dypdykk igår for å se litt på det elektriske .

Jeg mener og tror at årsaken er i koplingen selve kontakten der har skjedd noe ,men dette skal jeg finne ut nå straks .😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både permittert og syk så nå har jeg benyttet noe av fritiden på å pløye gjennom tråden, en fryd å se sånn fremgang på så kort tid.
Kanskje ekstra koselig lesing for meg siden jeg vil tro jeg er en av få på forumet som har kjørt en eskeny E30. Faren til en kompis kjøpte en 325 IX i -89 og vi fikk bruke den så mye vi ville. 


Må være veeldig tilfredstillende å møte så lite motgang og skjulte ubehageligheter som du har gjort her.
 

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvasi skrev:

Kanskje ekstra koselig lesing for meg siden jeg vil tro jeg er en av få på forumet som har kjørt en eskeny E30. Faren til en kompis kjøpte en 325 IX i -89 og vi fikk bruke den så mye vi ville

Jeg har eid 2 stk E30, 325i og 325 IX

I februar 1986 var jeg og hentet en helt  ny BMW 325, eide denne 9 mnd, kjørte 30.000, bilen kostet 207.000. Bilen ble byttet inn i november 86.i ny BMW 325 IX, denne eide jeg i 4 år og kjørte over 100.000 km, bilen kostet den gang 307.000.

Dette var første gang jeg kjøpte helt ny bil.

I 1986 var dette en meget potent bil, var første bil jeg eide med ABS.

Begge biler er i dag  vraket, hadde regnr. XA-12030, denne var lys grønn met. og XA-12275, denne var rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...