Gå til innhold

9colai
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ifbm. At en kompis av meg gjorde ett dårlig bilkjøp hos Kolbotn Bil, vil jeg dele den her med dere da jeg ser de har flere BMW'er inne for salg.

https://www.motor.no/artikler/2020/januar/bruktbilfirmaet-selger-biler-for-33-millioner-men-betaler-ikke-markus-40-000-kroner/

Kom gjerne med egne opplevelser av disse folka, om dere har handla bil eller bare vært innom dem!🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbilcompaniet i Mysen er også noen lurendreiere, sorry for off topic. 

Kjenner meg mye igjen i saken fra Kolbotn Bil, gjennom Bruktbilcompaniet som solgte en bil med rundt 50.000kr i feil, men som forsvant under jorden da vi skulle kreve oppgjør. Selv med bruktbilgaranti, som ble "revet og kastet". Betydde ingenting!

 Det virker som det er lagt opp for at man ikke skal finne verdier å kreve inn. Synes rettsystemet i Norge er uttolig feigt når noen er dømt til å betale, men nekter. Så sier rettsvesenet, at det er surt men sånn er det desverre bare.

Om det ikke finnes verdier på papiret så er det vel en lov som tilslutt sier at man får gå til innkreving på daglig eier? Altså ta fra han en klokke han har på seg eller noe til samme verdi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2020 at 8:42 PM, 9colai said:

Heisann!

Ifbm. At en kompis av meg gjorde ett dårlig bilkjøp hos Kolbotn Bil, vil jeg dele den her med dere da jeg ser de har flere BMW'er inne for salg.

https://www.motor.no/artikler/2020/januar/bruktbilfirmaet-selger-biler-for-33-millioner-men-betaler-ikke-markus-40-000-kroner/

Kom gjerne med egne opplevelser av disse folka, om dere har handla bil eller bare vært innom dem!🙂

Heler brenne ned hele firmaet en å gjøre opp for seg. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/28/2020 at 10:18 PM, Evopower said:

Bruktbilcompaniet i Mysen er også noen lurendreiere, sorry for off topic. 

Kjenner meg mye igjen i saken fra Kolbotn Bil, gjennom Bruktbilcompaniet som solgte en bil med rundt 50.000kr i feil, men som forsvant under jorden da vi skulle kreve oppgjør. Selv med bruktbilgaranti, som ble "revet og kastet". Betydde ingenting!

 Det virker som det er lagt opp for at man ikke skal finne verdier å kreve inn. Synes rettsystemet i Norge er uttolig feigt når noen er dømt til å betale, men nekter. Så sier rettsvesenet, at det er surt men sånn er det desverre bare.

Om det ikke finnes verdier på papiret så er det vel en lov som tilslutt sier at man får gå til innkreving på daglig eier? Altså ta fra han en klokke han har på seg eller noe til samme verdi.

 

Sånn er det bare, helt til du skylder staten penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen direkte dårlig erfaring, selger var så lite interessert i å selge at jeg aldri kom så langt. Jeg hadde tatt turen fra Arendal til Oslo for å se på en F10 M5 som sto hos Bavaria Økern. Det ble ikke noen handel her da jeg ikke var helt fornøyd med stand på bilen. Men jeg var kommet i ett veldig impulsivt humør og var kjøpekåt så det holdt akkurat da. Så jeg søkte opp en F10 M5 som sto hos Kolbotn Bil, denne var ett år nyere men likevel innenfor mitt budsjett. Jeg møter på en selger innerst i butikken og lufter min interesse for bilen, som sto helt innerst i lokalet. Men selger er mer opptatt av å prate bil og BMW enn å prate salg. Jeg er ikke den som sier rett ut at jeg vil kjøpe den bilen, de skal få lov å selge bil til meg...ved å holde begeistringen i sjakk så får man som regel også noe mer ut av en handel. Men etter gjentatte hint som han ikke evner å fange opp så må jeg slippe katta ut av sekken å si at jeg egentelig er kommet for å kjøpe bilen. Jeg foreslår at vi gjør klar en finansiering også tar vi en prøvetur av bilen, dette for å vise at jeg ikke er en testpilot. Noe han kanskje trodde ettersom jeg dukket opp uanmeldt og i en Ford Mondeo (firmabil). Men det var vanskelig ettersom bilen sto helt innerst i lokalet, de måtte flytte å mange biler for å få den ut. Men de kunne garantere at bilen var bra. Jeg poengterte at det er uaktuelt å signere på kjøp av en brukt M bil til 800 000 kr uten å ha kjørt bilen en runde. Da svarte han med ett skuldertrekk...

Så da følte jeg at lufta var gått ut av hele lysten på M5 og handel, så jeg reiste hjem til Arendal uten å ha blitt M eier. I ettertid så er jeg bare glad for det, særlig når jeg nå leser det som står her. Så jeg ente opp med en 2018 540d M-sport noen uker senere, angrer ikke på det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Bilmelger Iqbal Mzahar

Her er det enda et firma som er oslo registrert men bilene står i kolbotn.
Også med dårlig google reviews.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner Kolbotn bil gutta veldig godt. Dyktige folk som bruker god tid på kunder.

Er en grunn for at mange velger å kjøpe bil fra dem. De har vel solgt utrolig mange M biler og har veldig god nettverk innenfor for litt spesielle biler.

De solgte min første F82 M4 innen veldig kort tid. Kristoffer holdt god kontakt med meg hele veien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil alltid være erfaringer på begge sider av skalaen, og det er jo ikke helt ukjent at de negative sakene er de som får oppmerksomhet, og de kommer som regel frem først når man har problemer.
Ingen artikler blir skrevet når en forhandler selger 10 biler uten problemer og kunden er fornøyd :P
Dette gjelder da alle forhandlere.

Har selv vært hos dem en gang for noen år siden i forbindelse med at fattern var interessert i en 7-serie de hadde inne.
Dessverre samme erfaring som @Fredrik 90, litt for likegyldig holdning selv om vi sa til slutt at vi var interessert i å gjøre et kjøp etter prøvekjøring. Prøvekjøring var vanskelig å få til siden de måtte flytte på noen biler.

Vi endte også opp med å kjøpe en bil hos en annen forhandler to uker etterpå :)
Denne forhandleren hadde i hvertfall ingen problemer med å organisere flytting av ca. 8-9 biler for å ordne prøvekjøring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Om man er bittelitt oppegående og følger littegrann med på Finn, Instagram osv så bør man skjønne resten selv... Google er også normalt å ta et søk på. Er såååå mange varsel lamper! Så er dessverre bare å prøve å lære av sine feil. Å handle bil av firmaer idag er nesten værre enn av privat person. Jeg var også i kontakt med di engang (kunne aldri tenkt meg og kjøpe bil der) men ville se en E60 M5 di hadde Med lik farge en jeg endte med å hente i Stockholm... men den var ikke mulig å få se siden den sto på et lager å blablabla. Igjen... di var ikke litt Innteresert i å møtekomme kunde. 

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2020 den 22.18, Evopower skrev:

Bruktbilcompaniet i Mysen er også noen lurendreiere, sorry for off topic. 

Kjenner meg mye igjen i saken fra Kolbotn Bil, gjennom Bruktbilcompaniet som solgte en bil med rundt 50.000kr i feil, men som forsvant under jorden da vi skulle kreve oppgjør. Selv med bruktbilgaranti, som ble "revet og kastet". Betydde ingenting!

 Det virker som det er lagt opp for at man ikke skal finne verdier å kreve inn. Synes rettsystemet i Norge er uttolig feigt når noen er dømt til å betale, men nekter. Så sier rettsvesenet, at det er surt men sånn er det desverre bare.

Om det ikke finnes verdier på papiret så er det vel en lov som tilslutt sier at man får gå til innkreving på daglig eier? Altså ta fra han en klokke han har på seg eller noe til samme verdi.

 

Er mere nok av klokker man kunne tatt ja😅 Men til det dobbelte av det han skal ha. 
Norsk rettssystem fungerer ikke, det er vel endel av problemet i sånne tilfeller som dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
1 time siden, Makky123 skrev:

Meget spesielt! Altså, det er bra de endelig betaler! Men de var åpenbart redde for å bli utestengt av Finn.no og da kom pengene flyvende.

Mistenkelig. Er det enkelt å omgå namsmannen sitt krav, på papiret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...