Gå til innhold

Niese vil kjøpe denne BMW-en?


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Amistad skrev:

Hei. 
 

niesen min på 18 ringte og vil kjøpe denne bilen. Hun skal se på den i dag. jeg bor langt unna. 
 

noen som kan mene noe her ? Ser den har lite utstyr, byttemotor som ikke er lik størrelse som originalt. Pris? 
 

takk for hjelp :)

Du glemte link :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i utgangspunktet ut som en fin bil, dette er jo N47-motoren og den burde man sjekke litt historikk på før kjøp. Registerkjedet altså. Ellers ved 200000km må man påregne å bytte turbo på disse i nærmeste fremtid om det ikke allerede er gjort :) M-Sport er et stort pluss på preface og at det ubetydelige som at det er koppholdere er også veldig bra :) 

Den du linket til nr. 2 så bra ut, men det var lite bilder av interiør osv.. Der var jo motorbytte skjedd for kort tid siden også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tennbrikket skrev:

Hadde kjøpt en eldre 05/06 for å få m47 motor. Er jo en skuddsikker motor bare man fjerner swirl flaps. Tanken på å ha en n47 under panseret hadde økt hvilepulsen min betraktelig

Takk for svar. Men den jeg linket til som nummer to der er jo regkjedet byttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amistad skrev:

Takk for svar. Men den jeg linket til som nummer to der er jo regkjedet byttet. 

Jeg mener å ha lest om noen på forumet her som har måtte bytte kjede flere ganger. Det går helt sikkert greit, men jeg orker selv ikke å leve med den frykten om at det kan skje. Man ruinerer jo privatøkonomien helt. Når sant skal sies så er det vel ett ordtak som sier. Alt som går rundt, går sunn(dt). M47 motoren skal jo være meget slitesterke, jeg regner med å bikke 300k km på min i år, og en kollega nærmer seg vel 320k km på sin, uten tegn til feilslag, aldri etterfylt olje. Bytter hver eneste 10/15k km så regner jeg med å ha den til den bikker 500k km.

https://www.finn.no/124873494

Denne står ett stykk unna, men la den til bare for eksempelvis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Marius2002 skrev:

Det er 3-serie hun har bestemt seg for? Det ligger et par fine 1-serier også ute for salgs i den prisklassen. :) Styr unna bensinmotorene x20i og nedover i den tidsperioden iallefall!

https://www.finn.no/166026515

Noe sånt som dette? 
 

grei bil pris ? Motor her da ?

 

https://www.finn.no/169241737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Amistad skrev:

Noe sånt som dette? 
 

grei bil pris ? Motor her da ?

 

https://www.finn.no/169241737

Så den der, kjempefin bil og mye bil for pengene. Jeg tror derimot ankepunktet er motoren. @awt har litt mer greie på de enn jeg. Mulig hvis servicer er fulgt opp osv., men tør ikke si noe. Uansett er det jo bare en brøkdel som blir berørt, i likhet med N47-motoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marius2002 skrev:

Så den der, kjempefin bil og mye bil for pengene. Jeg tror derimot ankepunktet er motoren. @awt har litt mer greie på de enn jeg. Mulig hvis servicer er fulgt opp osv., men tør ikke si noe. Uansett er det jo bare en brøkdel som blir berørt, i likhet med N47-motoren :)

Walkabout sin fantastisk fine f11 som er langkjørt og godt oppfulgt måtte jo på kjedebytte. Dette var en 2011, denne var vel C revisjon av motor? Den 118d modellen har vel A som er mest utsatt. For en 18 åring med det budsjettet så hadde jeg klart gått for en m47, fjerner man swirl flaps med TRF performance deler så er det omtrent ikke noe annet å tenke på enn vanlig servicer. Slipper å sitte å høre etter raslelyder med stetoskop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...