Gå til innhold

i3 Tråden


quandt1960
 Share

Opprette i3 tråd?  

17 stemmer

  1. 1. Er det interesse for en "Alt om i3" tråd på bimmers hvor alle kan bidra?

    • Ja
      15
    • Nei
      2

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 02/14/20, 08:38

Anbefalte innlegg

On 5/21/2020 at 10:31 PM, Saltkjelen said:

Naturligvis, men jeg finner det likevel merkelig å montere en syv-åtte-ni måneder gammel del på en ny bil, især om BMW vet at delen før 11/2018 har en svakhet. Jeg hadde forstått det om vi snakket om en bilproduksjon fra desember, januar eller februar, men ikke så sent som sommeren.

Om du kikker på ETK så er det et delenummerbytte 11/2018 på tårnlager. Er egentlig ikke merkelig, det er logistikk og bruke opp lageret og evt ta det som kommer på garanti. Det går ikke an å se fysisk forskjell utenifra så forandringen er trolig og spekulativt fra min side en bedre innkapsling av lagrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
2 minutter siden, Pekka skrev:

"Byr halv pris, kan hente om en time.  Betaler cash." 😁 (Hilsen 25% av brukerne på finn.no, 90% når man selger iPhone).

Om jeg priser den til 700k kan de få hente for halv pris. ;-) Vil ha en bil nr 2 med bensin som har litt familiealibi for oss med to barnestoler, en fremoverlent og enbakover. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fupsaker skrev:

Om jeg priser den til 700k kan de få hente for halv pris. ;-) Vil ha en bil nr 2 med bensin som har litt familiealibi for oss med to barnestoler, en fremoverlent og enbakover. 😛 

Kikket på bilen din tidligere, men de som skal kjøre bilen er livredde for å skrape den opp 😇 så vi trenger en bil som ikke er så jomfruelig -slik at kantkjørte felger og noen "aner ikke hvor de kommer fra"-striper ikke gjør noe.  Vurderer hvit bil slik at grunningen ikke synes så godt, samt svarte felger som kan flekk-lakkeres 😄 (På listen over ting jeg aldri trodde jeg skulle si så havner dette ganske høyt opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt første og 3 generasjon (16’ og 20’) i3, begge i sort.

Ser at 2’ generasjon - som lenge var overpriset, nå begynner å bli billigere og mer logisk priset.
Vurderer en ny siste runde med i3 selv, med nettopp generasjon 2.

Så kan man diskutere med eller uten facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt i3 94ah i nesten 4 år. Er egentlig ikke så mye å si. Det bare fungerer. Passerte 120k km i dag. 

Fikk bytta tårnlager på garanti og har bytta bremser og fjærer bak selv (veldig enkelt)

Ligger en tråd på elbil forum om div feil folk har opplevd.

https://elbilforum.no/index.php?topic=12149.0

Kjøpte når 2.gen/94ah var på topp og skal selge nå så bomma vel litt med timinga, men 150k i tap på 4 år er jo helt levelig når man omtrent ikke har hatt andre kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i3 har vist seg å være en relativt pålitelig bil, men den har sine negative sider også.

På vår i3S 120Ah har det blitt byttet fjærsett foran, topplagre foran 5-6 ganger, rattakselgjennomføring i torpedovegg, komplett dashbord, ratt og topplager bak.

På vår i3 60Ah har det blitt byttet topplager, rattaksel og gjennomføring i torpedovegg, sprukne motorfester, reparasjon av lekkasje fra taklukekassett som har løsnet fra liming og komplett tannstang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar.  Ser ut til at utstyrspakkene er Charged, Charged Plus og Fully Charged, i tillegg kommer (i3) S vs Sportspakke.  Hvilket utstyr burde man absolutt ha, og hvilket er bortkastede penger?

BMW i3 Charged inkluderer:

  • Navigasjonssystem Business

  • Multifunksjonsratt

  • Automatisk avblendbart sladrespeil

  • Midtarmlene

  • Koppholder

  • Regnsensor

  • Klimaautomatikk

  • Oppbevaringspakke

I tillegg til innholdet i BMW i3 Charged inkluderer BMW i3 Charge Plus følgende:

  • Velourmatter

  • Alarmsystem

  • Ryggekamera

  • Solbeskyttende ruter

  • Parkeringssensorer (PDC) fram og bak

  • Parking Assistant

  • Lettmetallfegler 20" Double-Spoke 430

  • Driving Assistant Plus

 

I tillegg til innholdet i BMW i3 Charged og Charged Plus inkluderer BMW i3 Fully Charged følgende::

  • BMW i Interiørdesign Suite (brune skinnseter)

  • Comfort Access

  • Adaptive LED frontlykter

  • Fjernlysassistent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utstyrskode 674 hifi om du er glad i god lyd. Jeg har denne og har i tillegg supplert med en sub og byttet ut den originale HK forsterkeren med en MATCH UP 7BMW som er plug and play,  det låter veldig bra og er veldig enkelt å få på plass. 

Adaptiv cruise control er også behagelig (Acc) Den er ikke top notch på i3 da den er litt overnervøs  og slår seg av bl.a ved sterkt solskinn imot men likevel verdt å ha synes jeg ihvertfall

Usikker på om disse 2 tingene kun følger fully charged eller om de kan velges inn uansett pakke.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fully (20’) og en 16’ model med «alt» minus skinn. Selv syns jeg den er litt stumpete på 20» felger. Og utover stor proffesional navi syns jeg den har mindre behov for mye utstyr kontra andre modeller. Det er en enkel lettvint bybil som gjør en fin figur som det er. Takluke brukte jeg vel 2 ganger, lyden er endel dårligere enn tilsvarende anlegg i andre modeller. 
aktiv cruise opplever endel ghost bremsing mellom skygge og sol, så det er en billig og ikke ideel løsning. Men igjen, dette er ingen optimal motorvei milsluker. 
ville nok valgt nyere model og vraket utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart funnet en facelift hvis budsjettet tillater det. Sjokkerende dårlig fjernlys på pre-facelift.

Av utstyr er det ikke mye man må ha da endel av det funker sånn halvveis. 

Navi Pro ser bra ut, ryggekamera syns jeg er et must og Comfort Access er greit å ha . Ellers ville jeg ikke savna noe av det andre. 

Standardfelgene virker som de mest hardføre. Tilvalgsfelgene får lettere skader i finishen, spesielt på vinterhjula. Og standardfelgene selges for et par hundre på Finn

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...