Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

13 hours ago, Slavearbeider'n said:

Ang dekk så nevnte @StigJ noen Goodyear F1 dekk som skal være rimeligere en PSS4 men veldig like egenskaper. Selv kommer jeg til å gå for semi slicks 

De Goodyear dekka så ikke dumme ut altså :D  Takk!

Semi slicks ja, her går man all out. Rått! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, StigJ said:

Gå for 703 hvis du skal ha like CSL felger. 710 ser ikke bra ut i forhold. De er også kliss like  GS Raptor :P Sikkert samme produsent. 

 

Skal høre med Schmeidmann om de kan ta inn disse for meg :D 

Edit: De selger originale CSL felger i str 19" 9,5" ET27 til den nette sum av 19k. Emblemer kommer i tillegg. Ettersom VMR felger må bestilles fra utlandet vil det fort havne på over 30.000, så valget er med andre ord lett. Lander nok på de Goodyear F1 dekkene også.

Apex anbefaler (takk igjen @tennbrikket) 255/30-19 dekk, men med felger 19x9". Noen som vet om de dekkene vil passe uansett med overnevnte spesifikasjoner på CSLfelgene?

Nå må jeg bare få lønning, og ta på meg flere overtidsvakter 😂

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dusy skrev:

Skal høre med Schmeidmann om de kan ta inn disse for meg :D 

Edit: De selger originale CSL felger i str 19" 9,5" ET27 til den nette sum av 19k. Emblemer kommer i tillegg. Ettersom VMR felger må bestilles fra utlandet vil det fort havne på over 30.000, så valget er med andre ord lett. Lander nok på de Goodyear F1 dekkene også.

Apex anbefaler (takk igjen @tennbrikket) 255/30-19 dekk, men med felger 19x9". Noen som vet om de dekkene vil passe uansett med overnevnte spesifikasjoner på CSLfelgene?

Nå må jeg bare få lønning, og ta på meg flere overtidsvakter 😂

 

255 foran vil du nok slite med. Kommer ann på innpreswet. Hvorfor ikke ett staggered oppsett?

255 bak er ikke noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dusy skrev:

De Goodyear dekka så ikke dumme ut altså :D  Takk!

Semi slicks ja, her går man all out. Rått! 😍

Jeg vil ha mest mulig krefter ned i bakken. Pluss at bilen stort sett skal brukes til kosekjøring og trackdays. Når jeg får elbilen i slutten av mars er det slutt på dailykjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Slavearbeider'n said:

255 foran vil du nok slite med. Kommer ann på innpreswet. Hvorfor ikke ett staggered oppsett?

255 bak er ikke noe problem. 

Hva kunne man hatt i front eksempelvis? Lurer på om det er litt mindre brede dekk foran alt, men får ikke sjekket før jeg er hjemme fra jobb i kveld 🤔

 

9 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Jeg vil ha mest mulig krefter ned i bakken. Pluss at bilen stort sett skal brukes til kosekjøring og trackdays. Når jeg får elbilen i slutten av mars er det slutt på dailykjøring. 

Ser den, og helt rått! Gleder meg til å se denne her snart 😄 Nå må det bare bli mars snart, satser på at det blir stabilt mildt! 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dusy skrev:

Hva kunne man hatt i front eksempelvis? Lurer på om det er litt mindre brede dekk foran alt, men får ikke sjekket før jeg er hjemme fra jobb i kveld 🤔

 

Ser den, og helt rått! Gleder meg til å se denne her snart 😄 Nå må det bare bli mars snart, satser på at det blir stabilt mildt! 

Ser ut som specs på orginale hjul er 8.5 et 44 og 9.5 et27. Foran må du space hvis du har coilovers. Må space hvertfall 10 mm for å gå klar av coiloverne. Har du KW kan det hende du må space mer, de har litt større fjærer. 15 mm er nok ideelt mtp fitment og ingen subbing.  

Av dekk kan du ha 225/235 

Bak kan du også space, husker ikke farta hvor mye for å få dem flush med buen men vil tippe 12-15mm. Her kan du gå bredt med dekk 255/265. 255 er mer safet mtp subbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Ser ut som specs på orginale hjul er 8.5 et 44 og 9.5 et27. Foran må du space hvis du har coilovers. Må space hvertfall 10 mm for å gå klar av coiloverne. Har du KW kan det hende du må space mer, de har litt større fjærer. 15 mm er nok ideelt mtp fitment og ingen subbing.  

Av dekk kan du ha 225/235 

Bak kan du også space, husker ikke farta hvor mye for å få dem flush med buen men vil tippe 12-15mm. Her kan du gå bredt med dekk 255/265. 255 er mer safet mtp subbing. 

Det står senkefjærer på fra H&R som senker 30/20 mm. De er ikke skrevet inn i vognkort enda og må få bestilt time før Eu i oktober. Så er i grunn litt skeptisk til spacere av den grunn, men er jo fort gjort å få de av med hjelp av en kompis forsåvidt. Eller er det mulig å få spacere godkjent om det følger med TUV?

Skal lese meg opp litt i kveld hvis det er rolig på avdeling 😄 Tusen takk for utfyllende svar!

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Dusy skrev:

Det står senkefjærer på fra H&R som senker 30/20 mm. De er ikke skrevet inn i vognkort enda og må få bestilt time før Eu i oktober. Så er i grunn litt skeptisk til spacere av den grunn, men er jo fort gjort å få de av med hjelp av en kompis forsåvidt. Eller er det mulig å få spacere godkjent om det følger med TUV?

Skal lese meg opp litt i kveld hvis det er rolig på avdeling 😄 Tusen takk for utfyllende svar!

Får du tak i H&R spacere med Tuv skal det være mulig å godkjenne. Må dog godkjennes med godkjente hjul. Altså org hjulene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Får du tak i H&R spacere med Tuv skal det være mulig å godkjenne. Må dog godkjennes med godkjente hjul. Altså org hjulene dine. 

Vil ikke CSL hjula gå greit ettersom de også er 19”? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dusy skrev:

Vil ikke CSL hjula gå greit ettersom de også er 19”? 

Du har 37mm i innpress foran og bak. Du kan endre innpress 15mm totalt per aksel, altså 7.5mm inn eller ut per side. 

Med et44 foran vil du da endre innpresset med 14mm foran noe som er innenfor, men det spørs helt på klaringen til demperen. Har du klaring er det ikke noe stress, noe du burde ha med orginale dempere. Får prøve å se når hjula står på bil. 

Med et27 bak endrer du innpresset med 12mm på bakaksel som også er innenfor. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er like greit å bestille spacere i samme sleng så jeg slipper å ha noe styr når hjulene er i hus.

Fuck it, får la låskassa vike til en annen gang. Døren åpnes fra innsiden uansett 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Dusy skrev:

https://shop.brakes.no/h-r-trak-spacere-til-bmw-m3-e46-m346-coupe-alle-arsmodeller-32366.html

Er det antall mm pr hjul jeg skal se på eller aksling? Dere skjønner vel at jeg er helt grønn på dette 🤨

Se hva det står per hjul. Enklest å forholde seg til. Anbefaler i samme slengen å gå for studs og droppe hjulbolter, hjulbolter er ett ork og en pest og en plage om du har hjulene mye av og på. Kjøpte studs selv idag på GS, de har salg og sparte vel drøyt 750-800,- totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...