Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutes ago, Snagg30 said:

Det synes ikke jeg er på noen måte en negativ ting, mye av de gode menneske relasjonene forsvinner i alt det «profesjonelle» dessverre. Dette er et bil forum så jeg skal holde meg til bil men en liten av stikker nå, jeg har personlig vært temmelig hardt ut å kjøre i livet(de som forstår de forstår) og jeg møtte en «uprofesjonell» mann som du og uten han hadde ikke jeg hatt verken enebolig, familie eller en drømme bil. Så takk til dere å stå på! 

Jeg hører deg, og jeg setter veldig pris på at du deler dette 🙏🏾 Det er ikke uten grunn at jeg gikk over til barne og ungdomspsykiatri etter en god tid på legevakt (der det bla. ble mange konflikter med lovens lange arm ifht. hvordan de behandlet pasientene vi fikk inn) der jeg møtte mange som ikke ble sett eller hørt. Som du selv sier er der viktig at man stiller opp og er der slik at de kan føle at de er noen. Håper en dag at jeg kan starte noe eget som framtidig helsesykepleier som kombinerer bil, kunst og musikk som en terapiform. Tiden vil vise, men å jobbe forebyggende med ungdom er hvert fall noe som står sterkt i hjertet :) Unner deg alt det du har fått til, til tross for utfordringene du har hatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Ny her. Ikke meningen å ødelegge for ts her. Men jeg googlet regnr på min nye bil å kom inn på denne gruppen. Og fant bilde av bilen min her sammen med en e46. Altså den 7rn rh70300. Var det sånn at dere kjente forrige eier?. Jeg har så lite info fra de siste 10årene på den bilen så hadde vært gøy å visst litt mer. Beklager igjen. Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ruudy said:

Hei. Ny her. Ikke meningen å ødelegge for ts her. Men jeg googlet regnr på min nye bil å kom inn på denne gruppen. Og fant bilde av bilen min her sammen med en e46. Altså den 7rn rh70300. Var det sånn at dere kjente forrige eier?. Jeg har så lite info fra de siste 10årene på den bilen så hadde vært gøy å visst litt mer. Beklager igjen. Mvh

Hei! Han som eide bilen før deg driver med kjøp og salg av biler! :) Har ikke så mye informasjon, men husker @Daniel.her nevnte at den gikk i Bergen før det igjen. Kanskje det finnes en norsk E38 gruppe på Facebook, og som kanskje kjenner bedre til bilen? Verdt et forsøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg takke for raskt svar. Og si at jeg fant den på e38 gruppa med takk fra dere. Bilen har stått en stund ja og blitt gjort litt med iflg han forrige. Jeg er usikker på om den blir beholdt eller solgt videre igjen. Takk for hjelpen. Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hva er folks synspunkter på spacere? Jeg syntes felgene forsvinner i de breie hjulbuene, med senk. 
 

Skulle gjerne hatt litt innspill på dette, og hvilken størrelse jeg skal gå for. Kommer ikke på i farta hva den siden heter, der man setter opp skjematisk ulike verdier i en slags kalkulator? 
 

Bilder for inspo:

0F639430-9E02-470F-BF1E-E0C6CE9B6903.thumb.jpeg.669550ee933c95ec76027ff0a03aff56.jpeg

1CDFCE0D-F8EE-4CAB-8315-8740CF852AFE.thumb.jpeg.e5f037d8ed9f367055826eec4bd03ac1.jpeg


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Solberg93 said:

Synes bilen din har aldeles perfekt høyde som den er nå jeg 😁

Ja, er fornøyd med høyden og den sitter veldig godt som den gjør nå 😁 Men, føler at hjulene forsvinner litt, er derfor jeg tenker på spacere nå i første omgang. Har du noen erfaringer du vil dele? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Dusy skrev:

Ja, er fornøyd med høyden og den sitter veldig godt som den gjør nå 😁 Men, føler at hjulene forsvinner litt, er derfor jeg tenker på spacere nå i første omgang. Har du noen erfaringer du vil dele? 😄

Nei dessverre du...

Men moderat spacing blir sikkert veldig pent det i original høyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

willtheyfit.com du tenkte på? 🙂

Den på de bildene har 4 stykk bakfelger da, noe jeg forøvrig syns ser meget bra ut på disse 😄 Syns i grunn framfelgene ser litt for "tam" ut 🤔

Angående spacer så har jeg kjørt en del med det på både forrige E90n og E91n jeg har nå. 

Har for det meste brukt BMS (Burger Motorsports) sine spacere med tilhørende bolter. 

Har brukt et par med H&R spacere også, men savner de hakkene som er i BMS spacerene. Gjør demontering myyye enklere. I hvertfall for sånne luringer som meg som glemmer å smøre opp først. 

Men H&R og Eibach er bra kvalitet det og 👍🏼

Om du ikke finner noe på forum om hvor store andre E46 M3 eiere har brukt, så kan du ta et målebånd eller noe lignende å måle deg frem til sånn ca hvor mye du kan space ut hjulene 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Daniel. said:

willtheyfit.com du tenkte på? 🙂

Den på de bildene har 4 stykk bakfelger da, noe jeg forøvrig syns ser meget bra ut på disse 😄 Syns i grunn framfelgene ser litt for "tam" ut 🤔

Angående spacer så har jeg kjørt en del med det på både forrige E90n og E91n jeg har nå. 

Har for det meste brukt BMS (Burger Motorsports) sine spacere med tilhørende bolter. 

Har brukt et par med H&R spacere også, men savner de hakkene som er i BMS spacerene. Gjør demontering myyye enklere. I hvertfall for sånne luringer som meg som glemmer å smøre opp først. 

Men H&R og Eibach er bra kvalitet det og 👍🏼

Om du ikke finner noe på forum om hvor store andre E46 M3 eiere har brukt, så kan du ta et målebånd eller noe lignende å måle deg frem til sånn ca hvor mye du kan space ut hjulene 😀

Det var den siden jeg tenkte på ja! 😄

Konge, tusen takk for et veldig utfyllende og informativt svar @Daniel.🙏🏾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spacere hadde blitt pent! Gjør seg ekstra bra på en M3 også.

Jeg har Eibach på min og er godt fornøyd. Det aller meste av dette er TÜV-godkjent også, såfremt man bruker originalfelger eller felger med tilsvarende bredde og innpress :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Walkabout said:

Spacere hadde blitt pent! Gjør seg ekstra bra på en M3 også.

Jeg har Eibach på min og er godt fornøyd. Det aller meste av dette er TÜV-godkjent også, såfremt man bruker originalfelger eller felger med tilsvarende bredde og innpress :) 

Tusen takk for tips @Walkabout😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spacere er kjøpt inn, ble HR Trak 12 mm foran og 5 mm bak. Så skal bli spennende å se hvordan det blir :) 

I den anledning har jeg kjøpt meg en jekk, som egentlig var på tide. Var en kar på Finn som hadde denne liggende, ubrukt og uåpnet i eske:

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/jekk-005731/

Han hadde også et par støttebukker som også var helt nye som jeg kan kjøpe. Lurer på om jeg bare skal kline til på de også.

Så, nå trenger jeg litt tips til hva jeg bør ha av kjemikalier for grundig vask av hjulhus, og ikke minst beskyttelse. Leker litt også med tanken å lakke calliperne men er usikker på om det er noe vits per nå siden felgene ikke er så åpne. Hva mener dere?

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...