Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

Just now, Slavearbeider'n said:

Bilen så mye bedre ut uten leppa, synes ikke M3 med nogelunde orginalt utseende passer leppe. Klok avgjørelse. Rimelig godt gjort å skru gjennom spylervæske tanken uten at det lekker betydelig. 
Ang skinnet så skal det være mulig å redde. Fargen har nok bare trukket inn i skinnet sammen med lotionen. Du burde latt det stå og tørke over natten, kanskje enda lenger også. Men det har du sikker skjønt nå, hehe. Varme er en stor fordel ved rens av seter. Fargen du legger på får ikke noen sealer over som kapsler inn fargen, da kunne det blitt litt være å forbedre uhellet. Men du kan nok prøve å lage en litt mild blanding med vannbasert avfetting og prøve å fjerne noen av skavankene.
Men jeg tenker du lar dette stå og tørke skikkelig, tørker over med en tørr klut før du skal ut å kjøre neste gang og fjerner evt rester og gjør ett nytt forsøk når det er bedre temperatur. Skal nok få det bra igjen, fortvil ikke

Det jeg angrer på mest er at jeg ikke ba tidligere eier ta av leppa før den ble fraktet ned hit. Så kunne han ha fikset dette på egen regning. Var i grunn nysgjerrig på hvordan den så ut med leppa på irl. Måtte le litt når ungdommen som så bilen i går (vanligvis veldig reservert) roper ut: "du Dusy, dette her er jo faen meg fake carbon".  Men, sånn er det bare. Og ja, helt enig med deg (og alle andre som har påpekt dette) 

Jeg får gå over med en tørr klut i morgen når jeg skal flytte bilen. Okkuperer plassene for lading for andre hjemme....

Når du sier vannbasert avfetning, hva slags midler og fremgangsmåte tenker du på da? Jeg må bare spørre ettersom jeg er så grønn! 

Lar setene bli forbli slik, så gjentar jeg prosessen ut mot varmere måneder. Det ble i hvert fall litt bedre selv om utfallet var svært uheldig. Tusen takk for motivasjon @Slavearbeider'n! 🙏🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påvente av snøsmelting og varmere temperaturer for å kunne se på dette med spylervæsketanken, så lurer jeg på om noen kan fortelle hvordan systemet er bygd opp. Forsøkt å Google meg fram til noen kloke svar og har fått se noen tegninger. Er tanken virkelig så stor at den går helt ned mot frontfanger? Eller har skruene truffet en slange? Ser ut som KOED bare selger tanker til bilen men ikke slanger. Har sendt dem en mail angående det. 

Takk på forhånd for svar! 

Ellers så setet slik ut i dag:

8A6CA939-97AD-46F5-8795-1D418770BA8A.thumb.jpeg.973e65e8344100ced9a5fcabdca903f5.jpeg

5FB4496D-C4D6-443F-9566-08A8D74D5DAE.thumb.jpeg.99ed1cb1b6d7cf8c5dfd3f1dce5b2a81.jpeg

189CFDCE-2055-4A0D-B98D-961FE282FE83.thumb.jpeg.b4519d05cdaa58393be79cbbd0241782.jpeg

Neste gang tror jeg at jeg må manne meg opp å gå over med sandpapiret :) 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dusy skrev:

I påvente av snøsmelting og varmere temperaturer for å kunne se på dette med spylervæsketanken, så lurer jeg på om noen kan fortelle hvordan systemet er bygd opp. Forsøkt å Google meg fram til noen kloke svar og har fått se noen tegninger. Er tanken virkelig så stor at den går helt ned mot frontfanger? Eller har skruene truffet en slange? Ser ut som KOED bare selger tanker til bilen men ikke slanger. Har sendt dem en mail angående det. 

Takk på forhånd for svar! 

På M3 sitter tanken helt nede ved fangeren for å spare plass i motorrom og få ned tyngepunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Slavearbeider'n said:

På M3 sitter tanken helt nede ved fangeren for å spare plass i motorrom og få ned tyngepunktet

Så like greit å legge inn bestilling på ny tank med andre ord? Tusen takk for raskt svar @Slavearbeider'n 🤩 Slanger kan vel forhåpentligvis fikses med plastlim og varmluftspistol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dusy skrev:

Så like greit å legge inn bestilling på ny tank med andre ord? Tusen takk for raskt svar @Slavearbeider'n 🤩 Slanger kan vel forhåpentligvis fikses med plastlim og varmluftspistol? 

Kan jo demontere den du har og se hvor stor hullet evt er, er det snakk om ett lite hull kan det sikkert fikdes med plastsveis eller epoxylim eller noe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Kan jo demontere den du har og se hvor stor hullet evt er, er det snakk om ett lite hull kan det sikkert fikdes med plastsveis eller epoxylim eller noe 

Bestilte meg en brukt tank fra en 02 mod M3 av Koed for 211,-. Så er man på den sikre siden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, sveigis said:

Du gjorde et meget rett valg ved å fjerne denne leppa.

Mye finere og interiøret så jo pent ut nå .😀👍

Tusen takk for det @sveigis! Er ikke helt fornøyd med setene helt enda, men nå har jeg i hvert fall lært litt gjennom prosessen. Ganske utrolig at jeg var på tanken av å sende inn jobben til noen andre, er jo gøy å gjøre dette selv. Pluss penger spart.

Veldig glad for å ha tatt av leppa ja, bortsett fra dette med spylervæsketanken. Men, satser på at det går smertefritt for seg å fikse dette. 

Slenger ved et bilde fra i går kveld når jeg måtte frigjøre en plass for lading til pappa. Naboen, som er kreftsyk, kom ned og lurte på hva i huleste det var som gjorde at hele leiligheten hans rista. Flirte når han så meg og bilen: «åja, det er bare deg. Gratulerer med ny bil gutt, dette er gromme saker» Lenge siden jeg har sett han glise for å være helt ærlig, men det er fullt forståelig med tanke på prognosen hans :( 

DDD57FFC-2B31-45EF-8901-40F5CB8375AF.thumb.jpeg.de3d14434ed8b8cab27a607e596596bc.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Walkabout said:

Pen bil! Hadde blitt bra med forkrommede blinklyspærer her, så du slipper det oransje gjenskinnet i lykta :) 

Tusen takk for det @Walkabout God idé det der! Må også få kodet vekk disse US lysene i samme sleng. Er det noen som er flinke til dette her på forumet, gjerne i Oslo og omegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Dusy skrev:

Tusen takk for det @Walkabout God idé det der! Må også få kodet vekk disse US lysene i samme sleng. Er det noen som er flinke til dette her på forumet, gjerne i Oslo og omegn?

Det skal være mulig å kode bort dette med BMW scanner, har fått det til før på mine andre e46'er. Kan evt gi det ett forsøk. Softwaren funker hvertfall. Får dog ikke kontakt med min egen bil, men der tror jeg datasprutet kødder det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Det skal være mulig å kode bort dette med BMW scanner, har fått det til før på mine andre e46'er. Kan evt gi det ett forsøk. Softwaren funker hvertfall. Får dog ikke kontakt med min egen bil, men der tror jeg datasprutet kødder det til. 

Settes STOR pris på om du gidder å ta deg tid til å hvert fall prøve @Slavearbeider'n! Sender deg en PM! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frem til 5 dager turnusfri, og nye dekk på bilen. Meeen, så kom telefonen jeg hadde en magefølelse på at jeg skulle få. Tilbake i morgen, og kurses i smitte og beredskap. Ser jo at myndighetene i Norge er helt tatt på senga av dette viruset. 

Men, uansett. Nye dekk er montert på bil (de gamle var visst 9 (!) år gamle). Skal ut og testkjøre før det blir mørkt og kaldt igjen straks :)

FFEE2A53-59CF-4E0E-A0DE-9E964C1792FB.thumb.jpeg.76b6c671a001f76d9f112a08f8a11521.jpeg
 

Update:

Det er vel ingen tvil om at det er stor forskjell med 9 år gamle dekk og fersk gummi. Selvtilliten har økt også en smule, så det er jo gøy :) 

F134AE10-7331-475F-AD98-D8A61312C411.thumb.jpeg.9b90bebc23666f9c8d6e6f96eb8b0eb2.jpeg

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...