Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

39 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Hadde det ikke vært for at Starco enda ikle har fått inn dekka mine hadde vi vært tom med sommerdekk. Drittlei piggdekk nå, er vel kanskje ikke vits å håpe på nye dekk de nærmeste ukene heller med dagens innstramminger

Fikk spylervæsketanken min ganske fort etter ett par dager, men som du sier så vet man ikke med dagens innstramminger.

Kollega på kveldsvakt ringte meg for ikke lenge siden om mulig smitte på jobb. Nå får vi se. Er hvert fall godt at M3en er med i førstelinjen mot viruset 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! har hatt min i snart 2,5 år!

Min ble lakket opp igjen ifjor og behandlet med kjeramisk coating, meget fornøyd.

Skulle egentlig på SVV idag å få godkjent senkesettet, ble avlyst pga corona. Så når det har blitt godkjent skal jeg skru på effektpotta(Scorpion)

Skjermbilde 2.PNG

Skjermbilde.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti å den så strøken ut @kragz 😍 Og ser du har et interiør jeg leker veldig med tanken om å farge om til. Heldig med soltak også! Får prioritere alt det tekniske i år og sørge for at alt er på stell der. Så må man jo også prioritere boligspar. Men, bilen skal beholdes lenge så det kommer en tid en gang der den vil være like strøken som din 😍

Ser du bor i Tønsberg (bor i Asker så er ikke lange turen), hadde vært hyggelig å få til et treff og se denne irl i sommer! 

Må også få skrevet inn senkesettet men det tror jeg bare å glemme i disse tider som du nevner. 

Så også at dekkfirmaet la ut dette på siden deres i går, litt stas 😄:

E4AC7EB7-B468-445D-9102-E0B6CF7B1733.thumb.png.7f94e618582bb5d835ef313a29e0116b.png

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig bilen opp på bukk i dag og sett under bilen. Kompis som jobber som mekaniker mente den så overraskende pen ut under. Litt grums og drit her og der, men dette ble spylt vekk. Tar en titt under igjen når jeg skal tilbake for å fikse de tingene nevnt under.

Vedr spylevæsketanken så fikk jeg jo bremsevæsketank og ikke spylervæsketank. Men da har man en i reserve, og så får jeg gå på leit igjen. Det kommer i hvert fall spylervæske ut.

Prioriteringer fremover må vel å få understellsbehandling, oljeskift, nye bremser/klosser foran og bærekule høyre foran. Ingen hast med disse tingene, men greit å ha dette på stell :) 

Det er litt småplukk karosserimessig men det var jo selger ærlig på i forkant så ingen overraskelser der. Hadde en alvorsprat med kompis at ting må taes litt og litt. Lett å glemme at det er en 16 år gammel bil :) Bank i bordet, kan jeg i hvert fall sove godt om nettene fremover (sett bort i fra dette med viruset 😩). Dumme nå er at jeg må bruke denne litt framover de dagene jeg ikke har standby vakter, siden vår avdeling er stengt grunnet viruset. Da blir det pendling til Drammen og bistå der. Men må finne meg en grei og billig bruksbil fort som f.

8FC3F92B-73EE-4393-A3BB-7E0113F7F678.thumb.jpeg.a59ef269f59d10be0375ec3277e04fd7.jpeg

 

77BD0333-D461-4CA7-993D-F58330AB65BA.thumb.jpeg.491a2ea2090f66b37a42d8b2e08dbdb3.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 14.09, Dusy skrev:

Fytti å den så strøken ut @kragz 😍 Og ser du har et interiør jeg leker veldig med tanken om å farge om til. Heldig med soltak også! Får prioritere alt det tekniske i år og sørge for at alt er på stell der. Så må man jo også prioritere boligspar. Men, bilen skal beholdes lenge så det kommer en tid en gang der den vil være like strøken som din 😍

Ser du bor i Tønsberg (bor i Asker så er ikke lange turen), hadde vært hyggelig å få til et treff og se denne irl i sommer! 

Må også få skrevet inn senkesettet men det tror jeg bare å glemme i disse tider som du nevner. 

Så også at dekkfirmaet la ut dette på siden deres i går, litt stas 😄:

E4AC7EB7-B468-445D-9102-E0B6CF7B1733.thumb.png.7f94e618582bb5d835ef313a29e0116b.png

 

Har vært en del småplukk på min siden jeg fikk den(feil foring i bakstillinga, gåen lambda, fjusket litt da coiler og plugger var utslitt), ikke så veldig imponert over skruferdighetene til de som har hatt bilen tidligere!!. Men jeg fikser ting etterhvert. Har blitt veldig bra nå. Ja det må vi få til! hva heter du på instagram/face? Anbefaler deg å bli med på 1 mai turen til autostrada i Telemark, et av årets høydepunkt for min del. Ellers hadde det vært gøy å bare møtes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, kragz said:

Har vært en del småplukk på min siden jeg fikk den(feil foring i bakstillinga, gåen lambda, fjusket litt da coiler og plugger var utslitt), ikke så veldig imponert over skruferdighetene til de som har hatt bilen tidligere!!. Men jeg fikser ting etterhvert. Har blitt veldig bra nå. Ja det må vi få til! hva heter du på instagram/face? Anbefaler deg å bli med på 1 mai turen til autostrada i Telemark, et av årets høydepunkt for min del. Ellers hadde det vært gøy å bare møtes:)

Nei, så nedtur! Man kommer jo ikke unna småplukk på så gamle biler heller tenker jeg. 
 

Blir gjerne med på denne turen 1 mai, hørtes veldig gøy ut 😄 Ser jeg foreløpig har fri, men skal holde av datoen! Sender deg en pm 👍🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kragz skrev:

Har vært en del småplukk på min siden jeg fikk den(feil foring i bakstillinga, gåen lambda, fjusket litt da coiler og plugger var utslitt), ikke så veldig imponert over skruferdighetene til de som har hatt bilen tidligere!!. Men jeg fikser ting etterhvert. Har blitt veldig bra nå. Ja det må vi få til! hva heter du på instagram/face? Anbefaler deg å bli med på 1 mai turen til autostrada i Telemark, et av årets høydepunkt for min del. Ellers hadde det vært gøy å bare møtes:)

 

1 time siden, Dusy skrev:

Nei, så nedtur! Man kommer jo ikke unna småplukk på så gamle biler heller tenker jeg. 
 

Blir gjerne med på denne turen 1 mai, hørtes veldig gøy ut 😄 Ser jeg foreløpig har fri, men skal holde av datoen! Sender deg en pm 👍🏽

Er med på ett lite treff jeg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye som skjer, alt for mye jobbing men var en liten tur ute med bilen før vakt på søndag. Der fikk den møtt bestefaren sin 😄

9BAF19F9-F3EE-40FE-80E1-5531D74EBE7E.thumb.jpeg.8130bbe2b99e38289aa0aaf80323e6f7.jpeg

Også fikk jeg endelig fingeren ut med å få tak i en rimelig og grei brukis. Diesel Mondeo med masse plass. Håper denne holder en stund uten problemer. Går per dags dato mellom tre steder å jobbe i disse virustider så var helt riktig avgjørelse! 
A7D05E36-D5C4-406F-95D8-EDBD9A9AE922.thumb.jpeg.daacc5c21214abb9b31f8e45ac592a19.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med brukis .😀

En Mondeo er jo perfekt hverdagscruiser det ,ikke minst gjerrig på fuelen.

Bra bilen din er hel og bra under .

Ofte er det jo litt risky business det å kjøpe en litt eldre sportsbil.

Du har entusiaster som passer på og du har de som kjører og gir blanke.

Tenker din er av første jeg nevnte 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, sveigis said:

Gratulerer med brukis .😀

En Mondeo er jo perfekt hverdagscruiser det ,ikke minst gjerrig på fuelen.

Bra bilen din er hel og bra under .

Ofte er det jo litt risky business det å kjøpe en litt eldre sportsbil.

Du har entusiaster som passer på og du har de som kjører og gir blanke.

Tenker din er av første jeg nevnte 😀

Takk for det @sveigis! Hadde egentlig tenkt å utsette det til høst grunnet økonomi, men i disse tider kunne jeg ikke vente. Dessuten kjenner jeg veldig på janteloven i bransjen jeg jobber i, så nå er det litt deilig å slippe oppmerksomhet. 
 

Ja veldig lettet over det! Bank i bordet på at det fortsetter sånn :)  Vi har dog funnet et par småbulker på skjerm og kanal, men det skal jeg få fikset opp i før vårshine. Ingen hast men OCDen må tilfredsstilles. Så er det oljeskift og filter, og skifte av bærekula foran. 
 

18 hours ago, Shattered said:

M3'en din ser jo bare perfekt ut :wub: Kjipt med så døll bruksbil, men ser absolutt grunnen :P

Njaaa, ikke helt der enda (blir vel aldri det heller 😂) Men, den skal i hvert fall behandles godt med masse omsorg 😄

Haha, ja det er ikke akkurat den mest spennende bilen men den gjør jobben! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Dusy skrev:
19 timer siden, Shattered skrev:

M3'en din ser jo bare perfekt ut :wub: Kjipt med så døll bruksbil, men ser absolutt grunnen :P

Haha, ja det er ikke akkurat den mest spennende bilen men den gjør jobben! 

Egentlig bare fordel spør du meg, for da blir det bare SÅ mye mer gøy å sette seg bak rattet på M-bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen fikk strekt seg litt da den har stått stille en ukes tid. Litt nedtur at politiet holdt følge med meg i godt over 15 km på en fin landevei.  Godt var det uansett etter 2 uker med vakter i strekk. 

Har ellers bestilt time for service på Bilia for en veldig hyggelig pris! Jobber som en gal fremover også, så håper jeg kan få fikset de andre tingene som gjenstår før sommer :) Selv om sommerferien i grunn ser ganske mørk ut...

A2F31468-5746-4494-B9B2-E0A7C7FECC87.thumb.jpeg.f3ed31c3d71769acd5b7729d62887559.jpeg6BC46E80-83CC-4837-90F7-7821B9FB8048.thumb.jpeg.70661acf9b2b3ebfe23ed34c222c2c1b.jpeg

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...