Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

32 minutes ago, Kvasi said:

Kjipt med uflaks men det kunne jo sett værre ut tross alt. 
En til dårlig, men gratis å fikse nyhet, skivene dine står på feil side foran.

neeedtur 😅 Hvordan ser du det?

Tilbake på åstedet for å dokumentere ifht. forsikring:

3FD70440-63B6-48B7-8EED-A7CCB1A8FBE4.thumb.jpeg.2ca37516379bdb8889cc35ccd3083cd0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjørte over en vedkubbe som lå i veien på Ringveien her i Oslo med M5'en, kom rundt en sving og bang sa det. Var 100% sikker på at jeg tok bunnpanna. Fikk kjørt til siden men heldigvis ingen hull. Fikk jekka opp bilen på jobb og fant dype spor i panna, så bare flaks at ikke panna røyk og mulig havari. Du kom relativt rvit billig fra det, om det er lov å si 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, sveigis said:

Rart det der du nevner ,en times føle seg bra i kroppen så kommer der en beskjed/ opplevelse som velter alt 😢😡.

Og idag var en sånn dag ser jeg ,fryktelig irriterende .

Samtidig må man tenke at ting kunne gått verre og enda mer dritt hadde det vært om bunnpanne tok kvelden feks,ikke minst om noe hadde skjedd med deg .

Men ja fullstendig enig at det er kjipt så du har min fulle støtte😀👍

Du har helt rett i det @sveigis! Visse ting har man rett og slett ikke kontroll over her i livet. Men, ja det er enda godt at jeg og bilen kom tilsynelatende ut av det hele! 🙏🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, Kvasi said:

Kanalene i skivene skal dra varmen ut og bort, ikke inn og lagre den i navet.
Ser ut som en lokariskjerrm ja,  bare å finne ut hvilken bil den hører til og så ut å skjære hull i dekkene på alle du finner av den typen. 

Takk for info! :D 

Hahaha, det der frister noe jævlig å gjøre ja. Takk for en god latter! 😂Burde se å finpusse skillsene etter utallige timer med krim på TV!

18 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Husker jeg kjørte over en vedkubbe som lå i veien på Ringveien her i Oslo med M5'en, kom rundt en sving og bang sa det. Var 100% sikker på at jeg tok bunnpanna. Fikk kjørt til siden men heldigvis ingen hull. Fikk jekka opp bilen på jobb og fant dype spor i panna, så bare flaks at ikke panna røyk og mulig havari. Du kom relativt rvit billig fra det, om det er lov å si 

Fy faen 😩 Det er faen meg krise at sånne ting bare ligger og slenger på veiene rundt om. Kjørte ut på E18 etter smellet mitt, og der lå det flere ting som jeg mistenker må ha kommet fra samme bil. Sånne folk burde faen meg få seg en lærepenge. Ikke nok med at det er stor fare for å skade biler, men også menneskene i bilene 🤬🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Dusy skrev:

Takk for info! :D 

Hahaha, det der frister noe jævlig å gjøre ja. Takk for en god latter! 😂Burde se å finpusse skillsene etter utallige timer med krim på TV!

Ser maange som gjør det samme så ingen grunn til å bli rød i kinnene   :) 

Du kan om ikke annet skylde på stressende jobb i disse tider, mens jeg starter på fjerde uka som permittert bilmekaniker og har god tid til å scrolle internet og påpeke andres feil  :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Kvasi said:

Ser maange som gjør det samme så ingen grunn til å bli rød i kinnene   :) 

Du kan om ikke annet skylde på stressende jobb i disse tider, mens jeg starter på fjerde uka som permittert bilmekaniker og har god tid til å scrolle internet og påpeke andres feil  :P  

Kompisen min er mer irritert over dette enn det jeg er, han har enorm yrkesstolthet og vil ha bilen inn igjen etter at jeg fortalte han om det 😅

Haha, er herlig at du får meg til å glise her selv om jeg syntes det er drit kjipt å tenke på at du er permittert! Krysser fingrene for at den dugnadsånden gir effekt, noe vi allerede sakte men sikkert ser også 🙏🏾

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk raskt svar fra IF,  og Bilia i Drammen vil ta kontakt for å avtale visning av bil for takst. Må jeg betale for takst eller dekker forsikring dette, uten egenandel?

Blir spennende å se hva utfallet blir ettersom egenandel er på 6000 kr. Kjørt skadefritt i 10 år (med unntak av et par uhell med ferskt førekort i starten), så er dette forbanna surt. Gikk ned for å undersøke nærmere da bilen har tørket over natten etter renspyling i går. Fangeren har sprukket opp under, men heldigvis ingen lekkasjer og varsler i instrumentpanel.

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/5/2020 at 1:26 PM, Dusy said:

Fikk raskt svar fra IF,  og Bilia i Drammen vil ta kontakt for å avtale visning av bil for takst. Må jeg betale for takst eller dekker forsikring dette, uten egenandel?

Blir spennende å se hva utfallet blir ettersom egenandel er på 6000 kr. Kjørt skadefritt i 10 år (med unntak av et par uhell med ferskt førekort i starten), så er dette forbanna surt. Gikk ned for å undersøke nærmere da bilen har tørket over natten etter renspyling i går. Fangeren har sprukket opp under, men heldigvis ingen lekkasjer og varsler i instrumentpanel.

Kan legge til her at skaden og reparasjon inkl deler kom på nette sum av 21.000,- 🤯.

Blir bonustap på 5% og noe høyere premie dessverre 🤬 Kan i hvert fall trøste meg med 150 kr dagen for å ikke bruke leiebil, de dagene den står inne for reparasjon. 
 

@Kvasi, pluss nå er bremsene riktig vei 😅

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny olje og nytt filter :) Utrolig god service fra Bilia Skøyen. Svært godt å høre at den fortsatt er hel og pen under. 

Mekaniker anbefalte meg å bytte over til originalt luftfilterboks samt ta en 4 hjulskontroll. Rattet er nemlig litt skeivt. Syntes sistnevnte var rart da det var tatt under tilstandsrapport før den kom til meg. Kanskje det er noe med de nye dekkene?

Det tar jeg hvert fall over påsken. Godt den er her, for det skal jobbes en del!  Bilen skal jeg la stå mest mulig frem til reparasjon og lakkfiks, samt 4 hjulskontroll sånn at jeg føler den er på sitt beste. 

Kvittering inn i resten av bunken med papirer. Gøy at det fyller seg opp med historikk av vedlikehold. 

C34BB7FF-7435-43E6-B4D4-20FFE6C291A2_1_201_a.thumb.jpeg.a824c9831891e6dc8c80647850a5f132.jpeg

96424131-B745-483B-99F8-DCBD97F01453.thumb.jpeg.7f22c33166e96ffe7bb1dabacf7697c2.jpeg

 

 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fredag og litt vedlikeholdsvask av bilen. Brukte 3 gode timer, både utvendig og innvendig. Ser jo at bilen sårt trenger en lakkfiks men det er heldigvis en plan på det :) Legger ved noen bilder foran gamle ungdomsskolen, den tiden jeg dagdrømte om denne hver eneste dag:

BD70158D-0C6A-40AD-8403-A60CEE4678E9.thumb.jpeg.ff67892df63d423b58c2383094ae0ab6.jpeg

160E61BA-51EC-42BB-A50F-E9EE23897A9E.thumb.jpeg.03f64ccf9eb656f68dd15c327458e347.jpeg

Ett ved bensinstasjonen for å sjekke dekktrykk, da jeg får feilmelding på denne gang på gang. Søkte litt opp og fant ut at jeg trengte å resette den mtp på de nye dekkene som står på. 4 hjulskontroll er også tatt, så nå håper jeg den er teknisk bra enn så lenge :) 

7CCFB825-6EA0-470D-865E-0EA31F8B9B2F.thumb.jpeg.3d32782f7072b4cb53315036e181f810.jpeg

Kom en hyggelig fyr bort i sin I3 i følge med barna sine og slo av en prat, alltid hyggelig :) Noe jeg aldri var vant til når jeg kjørte E-Golf for å si det sånn.

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Eivind92 said:

Nydelig bil Dusy! En av mine absolutte drømmebiler.

Tusen takk for det Eivind! :) Det er fortsatt uvirkelig til tider at jeg har den stående i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil du har fått deg Dusy! Har helt make, hehe. Du får si ifra hvis du er med på en kjøretur en dag du har frivakt, holder til i Oslo:) Så forresten at du kommenterte på en annen tråd angående ny spiller i bilen, har selv satt inn en Eonon GA9350B så du kan jo få sjekke ut denne for å se hvordan den ser ut og fungerer hvis du har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...