Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Dusy skrev:

Tusen takk for det Daniel 😄 

Er helt enig angående dette, og det står på to do listen. Skal handle gjennom GS så fort lønninga kommer! Enig at det passer seg bedre. Er det en enkel jobb å gjøre dette selv? Snakk om klips? Hva med de på sidene?

Felger har jeg tenkt på, og for å være ærlig er CSL felger det eneste som frister. Eventuelt noe fra BBS. Kantfelger hadde jo også gjort seg. 
 

Akkurat nå er det fiks av lakk, interiør og nyrer som er nummer 1 pri. Får se hva jeg gjør med leppa foran når nyrene er på plass 🤔

Bytte av nyrer på E46 skal være ganske greit ja. Mener de bare er festet med klips. Du kan jo åpne panseret å ta en titt 😅

De på sidene vet jeg ikke noe om. Etter min mening så hadde det ikke gjort noe om de forble sort, selv om du bytter til krom nyrer. Men din bil, ditt valg naturligvis!

CSL felger er ikke dumt nei. 359M fra E9x M3 hadde sikkert kledd den også. Ellers så har du jo de populære Apex ARC-8 felgene. Ganske lik BBS RC301 (er vel i grunn kopier, men kvaliteten skal være ganske bra likevel).

Kantfelger hadde vært tøft også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med drømmebil. Sikler på e46 m3 selv, men får klare meg med dieseldorris enn så lenge. Apex arc som nevnt her er jo knallfine LETTE felger. 

Angående lakk og interiør så hadde jeg prøvd selv, hvis du har en plass å stå. Er jo masse tilbud på bilpleie hele året rundt, utrolig skummelt å bli bitt av basillen, det har jeg selv blitt og har såper og dilldall som sikkert holder til 2024, men man får utrolig lyst til å prøve nye produkter hele tiden. Prøver å holde meg til koch chemie da de selger mye kosentrat til en veldig god penge, og produktene er veldig fine.

 F.eks 

https://www.garasjetid.no/carwise/156534/koch-chemie-detailer-maskinpolering 

https://www.garasjetid.no/interiør/skinnpleie/komplette-sett-bundles

Garasjetid har veldig mye fine youtube videoer som demonstrerer produktene. https://www.youtube.com/channel/UC1h1jyyFkNtrrepTsxja_2Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Daniel. said:

Bytte av nyrer på E46 skal være ganske greit ja. Mener de bare er festet med klips. Du kan jo åpne panseret å ta en titt 😅

De på sidene vet jeg ikke noe om. Etter min mening så hadde det ikke gjort noe om de forble sort, selv om du bytter til krom nyrer. Men din bil, ditt valg naturligvis!

CSL felger er ikke dumt nei. 359M fra E9x M3 hadde sikkert kledd den også. Ellers så har du jo de populære Apex ARC-8 felgene. Ganske lik BBS RC301 (er vel i grunn kopier, men kvaliteten skal være ganske bra likevel).

Kantfelger hadde vært tøft også!

Haha, ja så enkelt er det vel. Har vel bare hatt fokus på å kjøre i grunn 😅 Regner med at det skal gå lett! 

Var ikke en dum ide å holde de på siden sort heller nei. Det blir vel ganske mye krom også. Får tenke litt og finne inspirasjon!

Tusen takk for tips! De Apex felgene var grisetøffe!  :D 👍🏾

1 hour ago, tennbrikket said:

Gratulerer med drømmebil. Sikler på e46 m3 selv, men får klare meg med dieseldorris enn så lenge. Apex arc som nevnt her er jo knallfine LETTE felger. 

Angående lakk og interiør så hadde jeg prøvd selv, hvis du har en plass å stå. Er jo masse tilbud på bilpleie hele året rundt, utrolig skummelt å bli bitt av basillen, det har jeg selv blitt og har såper og dilldall som sikkert holder til 2024, men man får utrolig lyst til å prøve nye produkter hele tiden. Prøver å holde meg til koch chemie da de selger mye kosentrat til en veldig god penge, og produktene er veldig fine.

 F.eks 

https://www.garasjetid.no/carwise/156534/koch-chemie-detailer-maskinpolering 

https://www.garasjetid.no/interiør/skinnpleie/komplette-sett-bundles

Garasjetid har veldig mye fine youtube videoer som demonstrerer produktene. https://www.youtube.com/channel/UC1h1jyyFkNtrrepTsxja_2Q

Bor i en blokk med vaskeplass ute på sommeren, men har forsåvidt plass til å stå inne i garasjen. Det jeg uansett har tenkt til å gjøre er å sette den bort i første omgang, også får jeg drive vedlikeholdsarbeid på egenhånd. Føler det er mye mer motiverende når en har et godt, lett utgangspunkt å begynne med. Tusen takk for tips i hvert fall, skal lagre disse :D

30 minutes ago, sveigis said:

Gratulerer med nydelig bil 😀

Som jeg sa til en kompis idag at e46 m3 ,er virkelig en bil jeg liker knallgodt .

Her skal jeg følge og gleder meg masse på dine vegne .👍👍

Tusen takk for det Sveigis, veldig hyggelig å høre :D Har fulgt med i stillhet på trådene på bilene dine, og er imponert over det du får til! 

En liten oppdatering her på kvelden. Fikk en gul lampe angående bremser, men kjenner ikke noe spesielt ved nedbremsing. Har i grunn tatt noen harde nedbremsinger for å fjerne vekk rustlaget etter å ha stått lagret så lenge. Ristinga jeg nevnte i starten har også forsvunnet etter det. Kjente på skivene foran tidligere i dag og det er en kant som tilsvarer tuppen av lillefingeren, så bør jo være skiver igjen.

Noe paranoid som jeg er vurderer jeg å ringe selger og henvise til tilstandsrapport som ikke påpekte noe feil på understell. Hvordan bør jeg gå fram videre her? Kan det være en sensor som tuller med meg? 

Og, HVIS det skulle være at skivene trengs å byttes. Kan jeg få selger til å dekke dette da den ble levert med denne tilstandsrapporten? Hva ville dere gjort? 🤔

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Dusy skrev:

Haha, ja så enkelt er det vel. Har vel bare hatt fokus på å kjøre i grunn 😅 Regner med at det skal gå lett! 

Var ikke en dum ide å holde de på siden sort heller nei. Det blir vel ganske mye krom også. Får tenke litt og finne inspirasjon!

Tusen takk for tips! De Apex felgene var grisetøffe!  :D 👍🏾

Bor i en blokk med vaskeplass ute på sommeren, men har forsåvidt plass til å stå inne i garasjen. Det jeg uansett har tenkt til å gjøre er å sette den bort i første omgang, også får jeg drive vedlikeholdsarbeid på egenhånd. Føler det er mye mer motiverende når en har et godt, lett utgangspunkt å begynne med. Tusen takk for tips i hvert fall, skal lagre disse :D

Tusen takk for det Sveigis, veldig hyggelig å høre :D Har fulgt med i stillhet på trådene på bilene dine, og er imponert over det du får til! 

En liten oppdatering her på kvelden. Fikk en gul lampe angående bremser, men kjenner ikke noe spesielt ved nedbremsing. Har i grunn tatt noen harde nedbremsinger for å fjerne vekk rustlaget etter å ha stått lagret så lenge. Ristinga jeg nevnte i starten har også forsvunnet etter det. Kjente på skivene foran tidligere i dag og det er en kant som tilsvarer tuppen av lillefingeren, så bør jo være skiver igjen.

Noe paranoid som jeg er vurderer jeg å ringe selger og henvise til tilstandsrapport som ikke påpekte noe feil på understell. Hvordan bør jeg gå fram videre her? Kan det være en sensor som tuller med meg? 

Og, HVIS det skulle være at skivene trengs å byttes. Kan jeg få selger til å dekke dette da den ble levert med denne tilstandsrapporten? Hva ville dere gjort? 🤔

 


 

 

43 minutter siden, Dusy skrev:

Haha, ja så enkelt er det vel. Har vel bare hatt fokus på å kjøre i grunn 😅 Regner med at det skal gå lett! 

Var ikke en dum ide å holde de på siden sort heller nei. Det blir vel ganske mye krom også. Får tenke litt og finne inspirasjon!

Tusen takk for tips! De Apex felgene var grisetøffe!  :D 👍🏾

Bor i en blokk med vaskeplass ute på sommeren, men har forsåvidt plass til å stå inne i garasjen. Det jeg uansett har tenkt til å gjøre er å sette den bort i første omgang, også får jeg drive vedlikeholdsarbeid på egenhånd. Føler det er mye mer motiverende når en har et godt, lett utgangspunkt å begynne med. Tusen takk for tips i hvert fall, skal lagre disse :D

Tusen takk for det Sveigis, veldig hyggelig å høre :D Har fulgt med i stillhet på trådene på bilene dine, og er imponert over det du får til! 

En liten oppdatering her på kvelden. Fikk en gul lampe angående bremser, men kjenner ikke noe spesielt ved nedbremsing. Har i grunn tatt noen harde nedbremsinger for å fjerne vekk rustlaget etter å ha stått lagret så lenge. Ristinga jeg nevnte i starten har også forsvunnet etter det. Kjente på skivene foran tidligere i dag og det er en kant som tilsvarer tuppen av lillefingeren, så bør jo være skiver igjen.

Noe paranoid som jeg er vurderer jeg å ringe selger og henvise til tilstandsrapport som ikke påpekte noe feil på understell. Hvordan bør jeg gå fram videre her? Kan det være en sensor som tuller med meg? 

Og, HVIS det skulle være at skivene trengs å byttes. Kan jeg få selger til å dekke dette da den ble levert med denne tilstandsrapporten? Hva ville dere gjort? 🤔

 

Tusen takk gøy å høre at du følger med ,noe jeg setter pris på .😀

Nå skal ikle jeg være vanskelig ,men tenker følgende angående bremser .

Om dette er en bil som har stått en stund ,så kan sånne ting som dette skje.

Altså ting må brukes for å gå seg til helt enkelt .

I og med der finnes en tilstandsrapport  som ikke påpeker noe spesielt iht feil og mangler ,tenker jeg at dette er kun en sporadisk feil som like gjerne forsvinner fort som den kommer .
Så lenge ei ikke har risting og lignende ,så tenker jeg at det er en føler osv som spiller deg et puss eller lignende .

Tenker da på bremsekloss føler eller lignende 😀

Se over de enkle ting først ,så tenker jeg det løser seg ,😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, sveigis said:


 

 

Tusen takk gøy å høre at du følger med ,noe jeg setter pris på .😀

Nå skal ikle jeg være vanskelig ,men tenker følgende angående bremser .

Om dette er en bil som har stått en stund ,så kan sånne ting som dette skje.

Altså ting må brukes for å gå seg til helt enkelt .

I og med der finnes en tilstandsrapport  som ikke påpeker noe spesielt iht feil og mangler ,tenker jeg at dette er kun en sporadisk feil som like gjerne forsvinner fort som den kommer .
Så lenge ei ikke har risting og lignende ,så tenker jeg at det er en føler osv som spiller deg et puss eller lignende .

Tenker da på bremsekloss føler eller lignende 😀

Se over de enkle ting først ,så tenker jeg det løser seg ,😀

Det er nettopp derfor jeg er her på dette forumet, kan vel gå så langt og kalle dere BMW guruer! 😄

Krysser fingrene for at det er så enkelt som dette. Som du selv påpeker merker jeg ingenting spesielt ved bremsing heller. Lar den stå over natta, så får vi se i morgen. Har litt tid til å spyle bil og en liten kjøretur før kveldsvakt! 

Får bruke tiden på en kald en og en film i mellomtiden og ikke la den tanken om lampa plage meg så mye 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering ang. bremselampa:

Mest sannsynlig er det en sensor som tuller. Den kommer og går. Merker heller ingenting ved nedbremsing. Skal ta en tur opp til en kompis her i nabolaget som driver sitt eget verksted og få han til å se på det.

Ellers var jeg så heldig å kunne være på stand-by på jobb i dag. Som kollega så pent sa det : "Vel, skjer det noe så er du jo her ganske så raskt vil jeg tro i disse dager?" :D 

Stemningsbilder av en noe skitten bi (den står nyspylt etter en runde prick-bort og høytrykk i garasjen nå)l:

58102B53-3228-4278-885C-15BABDDE8033.thumb.JPG.b38fcbc8336e520fde0045d28b0d7313.JPG

868413A1-6BAA-40A0-A450-065728ACDEBE.thumb.JPG.587f4a3dc130d3c7e8c41250306bd376.JPG

Er så morsomt i kjøre rundt i denne :D Musikk på, vinduet på gløtt for å få med meg lyden av sekseren 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok som du sier bare en sensor som lager litt krøll for deg .

Hadde det samme på e34en .

En ny sensor og alt ble bra.😀

Godt du koser deg med den ,noe som er veldig viktig når man har skaffet seg bil man har ønsket 😀👍.

Veldig fin bil dette .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, sveigis said:

Er nok som du sier bare en sensor som lager litt krøll for deg .

Hadde det samme på e34en .

En ny sensor og alt ble bra.😀

Godt du koser deg med den ,noe som er veldig viktig når man har skaffet seg bil man har ønsket 😀👍.

Veldig fin bil dette .

Takk for det Sveigis 😄👍🏽 Håper en ny sensor er alt som skal til! 

Det er veldig gøy dette her. Kjenner det i hele kroppen, noe som er en følelse det er lenge siden jeg har kjent på 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, NA said:

Er to sensorer på bremsesylinder, som oftest er det på en av de feilen ligger. Det ser du fort på diagnose.

Tusen takk for svar, NA! 😄 Skal få sjekket opp i dette til uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...