Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Se hva det står per hjul. Enklest å forholde seg til. Anbefaler i samme slengen å gå for studs og droppe hjulbolter, hjulbolter er ett ork og en pest og en plage om du har hjulene mye av og på. Kjøpte studs selv idag på GS, de har salg og sparte vel drøyt 750-800,- totalt. 

Tusen takk for raskt svar @Slavearbeider'n 😄👍🏽 
 

Skal sjekke opp i dette med studs! Nå skal nok ikke hjulene så mye av og på. Vurderer å legge ut hjulene som står på nå ut for salg når de andre kommer på plass, i tillegg skal den ikke ha vinterhjul heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=318122

Denne tråden gjorde meg usikker på spacere. Tenker det må gå an å få til en relativ OK fitment uten spacere ettersom bilen allerede står på senkefjærer, 19 tom foran og bak uten å subbe? Nå har jeg ikke dimensjonene i hodet, men for min del er function > form viktig per nå. Har i bakhodet at bilen skal fungere best mulig, og minke sjansene for potensielle ting som kan ryke. 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, sveigis said:

Flotte felg du har valgt på denne bilen Dusy.😀

Hunden virket ikke fornøyd nei .👍

Takk for det! 😄 Ser ut som jeg må krype til korset her og gå for spacere som @Slavearbeider'n anbefaler. 
 

Nei, @sveigis han er langt i fra fornøyd. Lever opp til navnet sitt, Tony😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest meg opp og ned på felger og dekk i går kveld og i natt. Ettersom jeg ikke har klart å slippe tanken på CSL felgene har jeg nå bestemt meg for å utsette dette til neste sesong. 
Mye av grunnen til dette er først og fremst prisen: 20.000 for et genuint sett, og så kommer det dekk til 10.000 i tillegg. Sånn som ståa er nå i forhold til leilighet kjenner jeg det blir en feil prioritering, og 20.000 kommer godt med til EK.
 

Planen blir heller da å investere i noen skikkelige dekk (Skruvat hadde gode priser på MPS4S), og se mulighetene for å fikse opp felgene som står på nå. Dessuten kan jeg jo sette over dekka på CSL felger neste år, og selge de som står på nå. Bilen skal opp på bukk i nærmeste framtid for å se på den opphengskula om den trengs å byttes da den var noe løs (ikke kritisk i følge mekaniker som tok tilstandsrapport). Der går det et par tusen også. I tillegg til polering og korrigering av lakk. Ting som virkelig trengs på bilen, og det er ting som heller er viktigst å prioritere.
 

Tenker heller jeg skal være takknemlig for å ha denne stående i garasjen i utgangspunktet, samt sette av penger litt og litt til neste år til ønskede oppgraderinger. Sikler på et skikkelig bremsekitt også med tiden :) 

Blir også litt overskudd til bensinpenger til sommer ettersom jeg vil på langtur, og da kommer uansett gode dekk med. Denne skal nytes 😀

Ikke alltid gøy å være så økonomisk fornuftig, men igjen, er hvert fall lite kult å leve over økonomisk evne. 
 

Setter pris på alle bidrag i tråden angående dekk og felger. Dere er gull verdt 🙏🏾
 

edit: da la man inn bestilling på MPS4S i org dimensjon 😄

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

85D5CB34-E4A6-45D0-B638-ABC8A2780BE1.jpeg.cf5eb65f728d90ce768644d26bb92195.jpeg

Da var kromgrillene på siden på plass. Mangler bare nyrer foran. Etter å ha vært i kontakt med to selgere som somler noe forferdelig, la jeg inn bestilling på ett sett kliss nye. Det som står igjen nå er å ta av leppa foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en telefon fra budbilsjåføren mens jeg var på tur fra Kongsberg i jobbsammenheng. Tok en telefon opp til vaktansvarlig og spurte om det jeg kunne ta en de-tour sammen med pasienten jeg hadde i bilen (han er bil interessert, heldigvis). "Kjør på og nyt sola gutter".hørte jeg i andre enden.  

Utfallet ble da nye sommerdekk levert på døra, og som jeg fikk hjelp til å bære inn. Og han spurte høflig om jeg kunne starte bilen så han kunne få høre den. Var morsomt å se gliset hans, var som å se seg selv i speilet første gang jeg starta den 😂

A0602D3B-4820-4D50-9919-932C5B412BB3.jpeg.656ff52d1691c4b179da96b72b85261d.jpeg

8E333B57-8015-4D8E-A12B-53BB1258A30A.jpeg.13e33e3def05793341e794e6acabd67c.jpeg

Disse gleder jeg meg utrolig å få på kjenner jeg :D Ikke akkurat helt vårstemning enda, men krysser fingrene!

I tillegg kom disse godbitene i posten:

6BBA7185-77C1-4AC0-A88F-626F3477596E.jpeg.5cc8ff2809297192264d57cbd60357f5.jpeg

Så nå skal morgendagen og fridagen tilbringes med en sekser Frydenlund fatøl, og se hva jeg kan få til med disse midlene. Farging må jeg eventuelt utsette da jeg ikke fikk med meg at jeg måtte bestille leather healer pad seperat. Får se hvordan setene og sprekkene ser ut etter en skikkelig rens slik at jeg har et utgangspunkt å gå etter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frydenlund ,fatøl og Svisswax ,ja det blir en bra fridag det😀
Kunne tenkt meg det samme ,men.for meg blir det Pepsi Max ,tektyl og tynner.😜

Må kjøre datter på fest imorgen .

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sveigis said:

Frydenlund ,fatøl og Svisswax ,ja det blir en bra fridag det😀
Kunne tenkt meg det samme ,men.for meg blir det Pepsi Max ,tektyl og tynner.😜

Må kjøre datter på fest imorgen .

Akkurat det som er målet med denne bilen: ren kos! 😄 
 

Hehe, ikke feil prioritering det heller. Vinn-vinn, eller? 😅
 

Sendte mail til bilpleiekongen angående våtslipepapir som en erstatter for healer pad, og de mente at papir på 3000 pakket i en liten myk svamp burde gjøre susen. Ser at Mekonomen sitt fineste er på 2000. Tenker jeg går til innkjøp av det og tester forsiktig ut hvis sliping er aktuelt. Noen som har prøvd ut dette? 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Dusy skrev:

Akkurat det som er målet med denne bilen: ren kos! 😄 
 

Hehe, ikke feil prioritering det heller. Vinn-vinn, eller? 😅
 

Sendte mail til bilpleiekongen angående våtslipepapir som en erstatter for healer pad, og de mente at papir på 3000 pakket i en liten myk svamp burde gjøre susen. Ser at Mekonomen sitt fineste er på 2000. Tenker jeg går til innkjøp av det og tester forsiktig ut hvis sliping er aktuelt. Noen som har prøvd ut dette? 

Jeg har slipt skinn med 800 papir, så 2000 er ikke noe problem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Jeg har slipt skinn med 800 papir, så 2000 er ikke noe problem 

Herlig! 😄 Nå gleder jeg meg til å gå løs på setene i morgen! 
 

For sikkerhetsskyls, fuktet du papiret i vanlig vann eller blandet med eddik?

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Dusy skrev:

Herlig! 😄 Nå gleder jeg meg til å gå løs på setene i morgen! 
 

For sikkerhetsskyls, fuktet du papiret i vanlig vann eller blandet med eddik?

Jeg gjorde det da jeg skulle farge opp hele setet, skulle bytte farge fra sort til brunt. Jeg brukte papiret tørt da jeg skulle få bort mest mulig skavanker og få overflaten mest mulig slett og fin. 

Siden du skal bruke 2000 papir tror jeg ikke det er store forskjellen om du velger å brule papiret vått eller tørt. Det tar så lite uansett. Fukter du med eddik er hensikten å åpne porene så lotionen trekker inn i porene. Du kan gå over hele setet med eddik før påføring av lotion. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Jeg gjorde det da jeg skulle farge opp hele setet, skulle bytte farge fra sort til brunt. Jeg brukte papiret tørt da jeg skulle få bort mest mulig skavanker og få overflaten mest mulig slett og fin. 

Siden du skal bruke 2000 papir tror jeg ikke det er store forskjellen om du velger å brule papiret vått eller tørt. Det tar så lite uansett. Fukter du med eddik er hensikten å åpne porene så lotionen trekker inn i porene. Du kan gå over hele setet med eddik før påføring av lotion. 

Konge @Slavearbeider'n, tusen takk for utfyllende svar! 👍🏽😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag og store stelledagen av skinnsetene. Turte dog ikke å gå løs med våtslipepapir, kanskje jeg kan få gjort det ved en senere anledning grunnet utfallet i dag. Veldig morsomt å få gjort, men jeg tror dessverre jeg ble for ivrig i akten med påføring av lotion etter farging 😩 Tørket med hårføner og gikk på autopilot. Ser jo nå at den hvert fall burde stått å tørke i noen timer, eller ett døgn. Er det mulig å gjenta fargeprosessen på nytt eller må jeg starte hele regla om igjen? Please si at noen her har noen gode tips 😩

Utgangspunktet:

ADCED7E6-257C-47C6-AC00-8DC1699A2B70.thumb.jpeg.710ae8f8ff9350a547e995eaab6a18cc.jpeg

 

Forbredelser:

3929B542-5B42-4333-9D0C-842BBBF5782E.thumb.jpeg.bd438e179ebb77321609cacc33ab373b.jpeg

Rappa med meg en lampe:

08CEA52D-BE60-4F13-99F3-52FEAB703139.thumb.jpeg.0c1c38aadc4cf48332d930095a045a85.jpeg

Etter litt jobbing ble det slik:

4A825648-A5DB-4A8F-89EA-BC4CC2069B17.thumb.jpeg.3a8d2b7335de82a774077f8432c5f419.jpeg

3E60CA8E-82F8-4847-9337-3D347513C2F7.thumb.jpeg.4f1fea2037c85e99534dd04d8fe0f762.jpeg

18115F86-EA9B-4774-A95D-6FB2CB150543.thumb.jpeg.1fa42e0521d7382dd7e38f909fe1f1ce.jpeg

530D5B1D-058D-4C53-80FB-80835B61E91F.thumb.jpeg.a39cf87b3880a7cf5d0daba981830304.jpeg

1B95F4F7-AF40-4B8C-9978-28DFA11AE23B.thumb.jpeg.18b987e93748584fab3a4058b63afb86.jpeg

 

Det er åpenbart at jeg ikke burde ha tatt fram lotionen før morgendagen. Så, hva tenker dere? Hvordan er det mulig å redde inn denne fuckupen her? Faens irriterende. Fordi det stopper ikke der.

Kom en kompis på besøk som ville komme og kikke på bilen. Vi bestemte oss for å få av den jalla leppa foran. Og, tror dere ikke den leppa var skrudd fast rett under spylevæsketanken? Det rant en god dam under bilen, og like raskt etter kunne bilen konstantere at den var tom for det også 😂 Ringte tidligere eier og han ba meg få skrudd av fangeren foran, så skal vi bli enige om hvordan kostnadene her skal dekkes. Hyggelig fyr! Håper i grunn bare at det er snakk om en slange. 

Leppa av:

691CE2F6-F3FB-4689-A797-8C4A89FBACAC.thumb.jpeg.854c777724da8c6ed9019f781f3ef6ba.jpeg

Spylevæskedammen, og fått på 2 skruer fra leppa for en midlertidig fiks (lekker dråper enda, men)

8D659890-2B6D-43F6-8D42-F72A5D2F4251.thumb.jpeg.26183082fc274cd18836d0e017b536dc.jpeg

 

Men så mye bedre den ser ut nå, mangler bare å få på nyrene, som skal komme på mandag i følge leverandøren:

IMG_0533.thumb.jpg.46b506beabbfc18598e828df81b7f5ed.jpg

 

 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen så mye bedre ut uten leppa, synes ikke M3 med nogelunde orginalt utseende passer leppe. Klok avgjørelse. Rimelig godt gjort å skru gjennom spylervæske tanken uten at det lekker betydelig. 
Ang skinnet så skal det være mulig å redde. Fargen har nok bare trukket inn i skinnet sammen med lotionen. Du burde latt det stå og tørke over natten, kanskje enda lenger også. Men det har du sikker skjønt nå, hehe. Varme er en stor fordel ved rens av seter. Fargen du legger på får ikke noen sealer over som kapsler inn fargen, da kunne det blitt litt være å forbedre uhellet. Men du kan nok prøve å lage en litt mild blanding med vannbasert avfetting og prøve å fjerne noen av skavankene.
Men jeg tenker du lar dette stå og tørke skikkelig, tørker over med en tørr klut før du skal ut å kjøre neste gang og fjerner evt rester og gjør ett nytt forsøk når det er bedre temperatur. Skal nok få det bra igjen, fortvil ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...