Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Slavearbeider'n said:

Je stemmer for ombygging til manuell

Om jeg blir ruinert av å fikse SMG så er det vel ingen andre løsninger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel oppdatere litt her, tatt en del tid med å jobbe ekstra før man går i ferie neste uke. Releen er bytta og krøp til korset med å teste bilen i regnværet en rask tur. Den girer mellom alle girene, og ingen lampe. Kjørte bare i 5 minutter dog så litt tidlig å si om dette hadde noe for seg iom det ikke var de samme forholdene som da ting begynte.

Julian Stensne som tidligere drev Entusiastgarasjen skal ta en grundig diagnose, så får jeg i samme sleng tatt en gjennomgang før avreise med denne. Kryss fingrene for meg 😄🙏🏾
 

Gamle releen ute:

64A912FE-B669-42F3-A10D-F6A6996C3048.thumb.jpeg.67302160251d3aa4aea62f3cd2fa4ce9.jpeg
 

Så et detaljbilde av hvordan voksen jobber:

202ED0C9-31FC-43DB-9B2C-990454B5FD9B.thumb.jpeg.398fb55cb18e2427a51665f731016232.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Daniel. said:

Satser på at et nytt relé var alt som skulle til :D Hadde vært kjekt.

Vel, jeg er ikke full av jubel helt enda for å si det sånn med min uflaks 😅 Hadde vært veldig deilig, da kan jeg få satt av penger til å sveise inn forsterkningsplater og ett rådelagerbytte  !

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dommen er klar:

Julian har feilsøkt i to timer, sjekket hele kassa og pumpa, samt utfordret den hardt og lett på enkelte streknknger, pluss i ettermiddagskø. Han kunne ikke finne noe gærnt!!!!!!!!!! Å fy faen. Er nesten sånn at jeg vurderer å pakke den i bobleplast her 😂 

En annen gledelig nyhet: Bilia i Lier har eeendelig fått alle delene for å reparere bilen etter uhellet tidligere i år, så da blir den levert i morgen før jobb! 😄

Da kan jeg forhåpentligvis klare å nyte denne på vår planlagte roadtrip og at den kommer seg gjennom den uten store overraskelser 🙏🏾
 

Tusen takk til alle som har bidratt til feilsøking og trøst (spesielt deg @Cbrooen) 😄

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet bilen i dag og for en fryd det var. Ikke bare det å hente bilen men å prate en god stund med Julian om BMW og andre ting. For en hyggelig og kunnskapsrik mann. Det er ingen tvil om at det er herved der bilen skal følges opp :) Skal få planlegge å montere forsterkningsplater som han mente var bedre å lime, men det får jeg ta etter hvert. Han merka ingenting og syntes bilen var en sann fryd å kjøre 😄 

Julian fortalte at det ble en del prat om bilen og hvor pen den så ut blant de på verkstedet, det er jo alltid stas.
 

Her står den og venter på meg:

EE32BE25-8BCA-472E-B5E3-1E5BA4DE5A9C.thumb.jpeg.68ea4774fd717985a12bcacf66a980d5.jpeg
Etter dette fylte jeg en full tank med 98 og putret avgårde til Lier for å levere av bilen igjen, men den fikk strekt seg litt på beina :) 

7673F35B-7337-4042-92F7-A5A7E0A1B3F3.thumb.jpeg.8a24e30e2e2808d15a8c36b6f3281a69.jpeg

Og her står den klar for å få ny frontfanger og diverse andre ting:

E345C581-A72C-4D82-855E-5D08BF8AC9A0.thumb.jpeg.0bb4684b6281b791f26458394075dee4.jpeg

Og til min store glede fikk jeg faktisk en BMW som leiebil/

6051F452-1DDC-4C51-B6B1-5299FB8572A4.thumb.jpeg.64936dcb04d29dbe6b45011642c5f5b3.jpeg

@Marius2002, dette er ingen dum bil altså :D 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dusy Vel, en F45 225xe kan ikke sammenlignes med en E46 M3 uansett hvordan man vrir og vrenger på det, men jeg er glad du fikk prøve og hyggelig å høre at du synes at bilen ikke er så dum :) Jeg liker den og tror flere og flere gjør det, selv om ikke alle tør å innrømme det :lol: 

Det blir uansett bra når M3en er "back on track" :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Marius2002 said:

@Dusy Vel, en F45 225xe kan ikke sammenlignes med en E46 M3 uansett hvordan man vrir og vrenger på det, men jeg er glad du fikk prøve og hyggelig å høre at du synes at bilen ikke er så dum :) Jeg liker den og tror flere og flere gjør det, selv om ikke alle tør å innrømme det :lol: 

Det blir uansett bra når M3en er "back on track" :D 

Nei det blir jo ikke en M3, men den sitter godt og føles ut som en BMW. Det skal den ha :) Hadde i grunn ikke trengt leiebil, men med kveldsvakt i Drammen så frister det lite å reise kollektivt i denne varmen. Så, å ha denne i noen dager er jeg bare glad for 😄 Mon tro jeg skal la foreldrene mine få prøve denne da de snuser på et bilbytte. 
 

Ja, det har vært en del småplukk på veien. Håper flaksen fortsetter på tur, om den blir ferdig før avreise. Håper de tar hensyn til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, sveigis said:

Da er det bare å gratulere med friskmeldt bil Dusy😀😀👍.

Godt ting og kan være bagatell av og til .

Nå satser vi vel på kun glede fremover regner jeg med .😀

 

Tusen takk for det! 😄 Ja, nå gleder jeg meg bare til ferie og kjøre denne masse. Her er det vel bare å øke kilometergrensen før vi drar ut på tur. Tre uker ferie med denne skal bli en sann fryd 😄

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2020 den 16.30, Dusy skrev:

Og dommen er klar:

Julian har feilsøkt i to timer, sjekket hele kassa og pumpa, samt utfordret den hardt og lett på enkelte streknknger, pluss i ettermiddagskø. Han kunne ikke finne noe gærnt!!!!!!!!!! Å fy faen. Er nesten sånn at jeg vurderer å pakke den i bobleplast her 😂 

En annen gledelig nyhet: Bilia i Lier har eeendelig fått alle delene for å reparere bilen etter uhellet tidligere i år, så da blir den levert i morgen før jobb! 😄

Da kan jeg forhåpentligvis klare å nyte denne på vår planlagte roadtrip og at den kommer seg gjennom den uten store overraskelser 🙏🏾
 

Tusen takk til alle som har bidratt til feilsøking og trøst (spesielt deg @Cbrooen) 😄

Bra det ordnet seg for deg da😀 Håpe du kan kjøre feilfritt i sommer da! Er jo perfekt for disse bilene nå med sol og tørre veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutes ago, Cbrooen said:

Bra det ordnet seg for deg da😀 Håpe du kan kjøre feilfritt i sommer da! Er jo perfekt for disse bilene nå med sol og tørre veier

Tusen takk for det, og det er jo takket være deg! 😄 Jaa, bank i bordet for det. Betryggende med en god diagnose og test av bilen, så da får vi satse på at denne fine damen klarer seg :)

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og der var bilen tilbake! Gud så deilig det er å ikke ha varsellampe på spylevæske og en ny fanger uten US refleks!

BB73AAAA-87A0-4546-AA8C-CCE40E1A4A69.thumb.jpeg.6a9aed2fdf6b46e9c7ec3b94f8186710.jpeg
EEEEDBC2-D00F-4C60-8F96-61FA17CD17B9.thumb.jpeg.762ca71402ca87b8448c221c135833a3.jpeg

Bare få spylt felgene og bilen, utenom frontfanger så er den klar for en 800 km lang tur på søndag! 😍

Pluss en liten detalj:

A5A33144-2B2B-400B-B666-833727637810.thumb.jpeg.2c46694dc01bc34cc828dd61b645ad75.jpeg

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...