Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

Blir bra med spacere Dusy og den jekken så jekken ut 😊

Digg med lav jekk.

Angående kjemikalier ,her har jeg alltid brukt alt fra Avfetning til feks Surfex alt etter hvor skittent det er .

Videre behandling av plast inni skjermene så er der jo et hav av muligheter .😊

Tenker det gledes til å kjøre nå etterhvert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, sveigis said:

Blir bra med spacere Dusy og den jekken så jekken ut 😊

Digg med lav jekk.

Angående kjemikalier ,her har jeg alltid brukt alt fra Avfetning til feks Surfex alt etter hvor skittent det er .

Videre behandling av plast inni skjermene så er der jo et hav av muligheter .😊

Tenker det gledes til å kjøre nå etterhvert .

Ja, det gledes å få pusle litt med stell av bilen. Mtp. økonomi så blir det å polere og vokse selv i år også. Ryker litt på storservice på Bilia, men meldte meg inn i BMWCCN i går så får litt rabatter gjennom de heldigvis :) 

Det skal bli super digg å kjøre igjen, det eneste som går i hodet på meg om dagen 😂

Takk for tips! Skal få brukt frihelgen til å lese meg opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Røk på denne i dag 😅

935DDD3F-C0D8-456B-909E-0B4537E8E98F.thumb.jpeg.afce66007f3db989d1290837097bcaa9.jpeg

Skal prøve å få laget et eget hjørne i garderoben i nye leiligheten med litt div bil greier. Fikk fatt på en bok om Gran Turismo 4, som visstnok bare er produsert i 5000 eksemplarer. Lå bare og støvet ned på gamle jobben, og den fikk jeg med meg hjem som avskjedsgave! 
F0398639-E4E4-43A1-B455-EDEA2B494308.thumb.jpeg.5dbbe6b956cf086b880ebe331ee2468c.jpeg12FF3121-5302-47BA-A9BB-A216EEBCCC74.thumb.jpeg.aa183eaa273d4318e1584d5e3c99d121.jpeg

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Daniel. said:

Gran Turismo 4 spilte jeg en del når jeg var liten 😄 Visste ikke at det fantes en bok til det. Er det bare bilder og informasjon om diverse biler i spillet? 

Samme her, og spille på en knøtt liten boks tv. Men, til tross for det er det ganske kult å se hvor mye som faktisk gikk med på å lage spillet i sin tid. Boka tar for seg alt av opphavet til spillet, hvordan alt av biler, baner, fysikk og modellering blir til gjennom dyktige utviklere! :) Det er morsom lesing, og boka er vel på over 100 sider. Ekstra stas at boken kom med i en special edition pakke i begrensa opplag.
 

24B98884-A96C-4E19-8330-B01E86DDC842.thumb.jpeg.2bc65cef993b28806417827cde9b61bb.jpeg

31926BFF-2EE5-4661-9B4B-2DCAE7D1A4B3.thumb.jpeg.ec8315ed4b769a304f709441ccb7997c.jpeg

2EA338AD-6E89-442C-956F-A1959262EBB7.thumb.jpeg.c42f08f07faa585fbdd443895ca6aa2a.jpeg

7FEE3EF5-8CFE-4DF9-8EDB-89BA046E9F5B.thumb.jpeg.d50e2ee2e1bcc4b63743f282360a0cf8.jpeg

 

1AC98E33-3354-490F-9B4B-7B8443B1C71C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Dusy skrev:

Samme her, og spille på en knøtt liten boks tv. Men, til tross for det er det ganske kult å se hvor mye som faktisk gikk med på å lage spillet i sin tid. Boka tar for seg alt av opphavet til spillet, hvordan alt av biler, baner, fysikk og modellering blir til gjennom dyktige utviklere! :) Det er morsom lesing, og boka er vel på over 100 sider. Ekstra stas at boken kom med i en special edition pakke i begrensa opplag.

Hehe, var en ganske liten TV jeg spilte på også. Nå for tiden er jo nesten alle PC skjermer større enn den TVen :P

Er nok artig å få et innblikk i hva som måtte til for å lage spillet, ja :) 

Denne må du ta vare på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Booket time for Inspection 2, som blir en ganske omfattende service med ventiljustering, bytte av bla. tennplugger, olje på motor, diff, gir og diverse filtere samt montering av originalt luftfilter boks med K&N luftfilterinnsats. Det skal også sjekkes for sprekker i subframe (krysser fingrene her), samt sjekk av Vanos da denne fikk en overhaling i 2018. Føles også godt at det er Julian Stensen på Høvik som skal ta denne servicen, som kjenner disse bilene :) Veldig hyggelig fyr å prate med som er meget serviceinnstilt i tillegg.

 Godt å vite at slike ting blir prioritert før felger og annet stæsj, da dette er en ganske kostbar service. Men igjen, med så mye veldokumentert vedlikehold så føles det likevel godt å prioritere det fremfor felger. Tar det igjen til neste år.

Satser på saltfrie veier 16 april da timen er booket til den 19 april. Så blir det å gå løs på en fullshine og montering av spacere etter service! 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Måtte slå til på en Xtrons Android spiller som ble lagt ut på finn, fikk en god pris og den var så vidt brukt :)

Valget falt på Xtrons IN9046BL. 

https://www.cinema-shop.no/in9046bl.html

Har et par spørsmål ifht. montering. Jeg har jo vanlig business radioen med cd spiller, og klimapanelet rett under. Er det nødvendig å måtte kjøpe ny ramme fra KOED som har plass til original navi, slik at klimapanelet havner under? Eller?

Sliter med å finne en skikkelig DIY tilknyttet spesifikt denne spilleren. All hjelp mottas med stor takk!

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy's '04 E46 M3 - 2DIN spiller kjøpt inn
10 minutter siden, Dusy skrev:

Måtte slå til på en Xtrons Android spiller som ble lagt ut på finn, fikk en god pris og den var så vidt brukt :)

Valget falt på Xtrons IN9046BL. 

https://www.cinema-shop.no/in9046bl.html

Har et par spørsmål ifht. montering. Jeg har jo vanlig business radioen med cd spiller, og klimapanelet rett under. Er det nødvendig å måtte kjøpe ny ramme fra KOED som har plass til original navi, slik at klimapanelet havner under? Eller?

Sliter med å finne en skikkelig DIY tilknyttet spesifikt denne spilleren. All hjelp mottas med stor takk!

Ikke nødvendig med ny ramme, men da vil panelet sitter korrekt. Jeg må fra tid til annen dytte min litt på plass igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Slavearbeider'n said:

Ikke nødvendig med ny ramme, men da vil panelet sitter korrekt. Jeg må fra tid til annen dytte min litt på plass igjen

Takk for raskt svar! 😄 Skal sjekke KOED, så får jeg se om prisen er verdt å høre på OCDen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh hadde det ikke vært for Webasto i x5 ,skulle jeg kastet alt det gamle og montert en sånn spiller Dusy,så fin ut 😎👍.

Blir spennende dette .

Grom bil må jo ha grom lyd og fra stereo .😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutes ago, sveigis said:

Ahh hadde det ikke vært for Webasto i x5 ,skulle jeg kastet alt det gamle og montert en sånn spiller Dusy,så fin ut 😎👍.

Blir spennende dette .

Grom bil må jo ha grom lyd og fra stereo .😁

Blir fort litt gammelt med vanlig cd rom i en 2004 modell, så skal bli godt å slippe kabler slengende rundt! Blir det mer cleant :) I grunn hadde jeg ikke tenkt så mye på ny spiller, men prisen var så god og den sto ikke langt unna. 

Men, igjen. Sekseren er jo musikk for ørene i seg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://koed.no/no-no/product/51167001410

Her fant vi den! Denne skal da passe? :) Ikke så gærn pris (jeg sparte jo tross alt på spilleren 😂). Da blir det hvert fall montert ordentlig. 

Edit: https://koed.no/no-no/product/SCHE01265 Handlet inn denne istedenfor. Ser den ikke har utgang for sigarettenner, men det kan en runde med dremel fikse vel?

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta ut bilen i går, noe som var etterlengtet! Fikk kjørt en times tid der bilen står, og rett i selvvasken.

Fikk et lite uhell da jeg rygget opp en vei der asfalten hevet seg, og lav som bilen er traff den et deksel som ble bøyd 😩Dekslet dekket der bremseslanger og bensinslangen går, og lagde en ekkel skrapelyd over fartshumper. 

Sendte en mail i går kveld til Julian på Bilia Høvik, og han svarte like raskt. Han ba meg komme innom med bilen i dag, og fikk fikset det på flekken. Snakk om service! :D Om det er noen som bor.i området Oslo/Bærum kan jeg anbefale han på det sterkeste. Meget hyggelig fyr, og gutta der virker til å ha god stemning seg i mellom. 

0067E32C-866A-42F5-8365-83CD61E56B5C.thumb.jpeg.193d83083bf58fbb39b96a655f960efd.jpeg

0610465F-173F-4964-A7F0-E37E1FD2801C.thumb.jpeg.ef116fa07b8da293382191cc696a06fa.jpeg

Biten som hadde bøyd seg ble kappet av, og nytt deksel ble bestilt som monteres når bilen skal inn for service. Betalte ikke en krone for besøket heller :D Morsomt å få skryt fra alle som jobber der mens man står der, over hvor fin den ser ut under. Den fremstår så godt vedlikeholdt sa alle der inne, og det gir meg så mye ro av å høre! 

Og ettersom jeg hadde fått pakken med klimapanelet for biler med navi,  gikk jeg løs på å montere spilleren. Etter å ha sett nøye på forskjellige YouTube videoer hele forrige uke, var selvtilliten på topp om at dette skulle gå smertefritt...

Stemningsbilde:

5092898D-C06A-4D18-964A-5AFA148C86CD.thumb.jpeg.923ba5253ee38b2a3b3cd7e0961ea33e.jpeg

I gang:

ADCCBDA4-D0CE-4762-A1A5-E8031D13A296.thumb.jpeg.11038187b11410347c033e784185379c.jpeg

Hadde en skikkelig kamp med viftene over spileren, dette satt så hardt at jeg var redd for å herpe hele greia.

7CDFAEE1-5E59-45E2-A3AC-98808DAC180D.thumb.jpeg.2e5749fe8fba06d5b4192275cb05b4c7.jpeg

Og her kommer vi til den biten der jeg skulle av med ramma inni. Men der var det en ledning som gjorde at ramma ikke kunne komme ut, så jeg var på vei til å gå løs med en biter tang og kappe den av for å få ledningen ut. 

Men, så tenkte jeg til meg selv: er vel lurt å se om spilleren i det hele tatt funker. Lurt, Dusy, lurt. 

Og bak kulissene så gjør jeg dette. Kobler iso ledningen i spilleren, og smiler for meg selv. "Nå skjer det!". 

Nei, det gjorde det ikke. Helt dødt. Absolutt ingenting som skjedde. Merkelig, jeg så jo at spilleren funka av han jeg kjøpte spilleren av. Litt frustrert, tenkte jeg at jeg bare ringer karen og får refundert spilleren. I samme øyeblikk kommer jeg på at bilen er US import, og at spilleren er kjøpt i Norge. Det må jo være noe med ISO overgangen. 

Fuck it, da var det bare å skru alt sammen tilbake:

6F8D5CD6-0720-4488-931E-810085A861B3.thumb.jpeg.3cb8edf9ad00192ed155a4e81ccd282d.jpeg

Så, nå får jeg bare søke meg fram til riktig iSO overgang. Evt. bestille fra USA. Hva tror dere, dere som kan dette? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy's '04 E46 M3 - Bil er hentet ut. Project 2DIN not going so good 😂

Jeg tror personlig ikke det har noe med ISO å gjøre. Sjekk på f.eks avin avant 4 spilleren, så vidt meg bekjent så skal man ikke velge EU eller us bil ved check out. Synd det ikke fungerer, jeg har selv hatt 2x 2din spillere i min egen, og der har det fungert rett ut av boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...