Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

1 minute ago, tennbrikket said:

Jeg tror personlig ikke det har noe med ISO å gjøre. Sjekk på f.eks avin avant 4 spilleren, så vidt meg bekjent så skal man ikke velge EU eller us bil ved check out. Synd det ikke fungerer, jeg har selv hatt 2x 2din spillere i min egen, og der har det fungert rett ut av boksen.

Hmm. Veldig rart. Det skal i grunn være riktig ISO overgang da den ikke har navi eller dvd så vidt meg bekjent. Den ble koblet opp foran øynene på meg i kameraten hans sin E39 og der funka den med en gang. 

Hva skal jeg feilsøke etter? Er jo helt grønn på dette..original radioen starta jo rett opp når den ble koblet tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dusy skrev:

Hmm. Veldig rart. Det skal i grunn være riktig ISO overgang da den ikke har navi eller dvd så vidt meg bekjent. Den ble koblet opp foran øynene på meg i kameraten hans sin E39 og der funka den med en gang. 

Hva skal jeg feilsøke etter? Er jo helt grønn på dette..original radioen starta jo rett opp når den ble koblet tilbake.

Hmm, nå vet ikke jeg om det er lik ISO på E39 og e46. Hvis det er det, så er det meget rart. Er spilleren til e46 eller E39 hovedsakelig? Hvis det er den xtrons spilleren fra forrige side så er det jo rart. Jeg har xtron spiller selv, skal jeg være helt ærlig så syns jeg kun de med 4gb ram er brukbare, 2gb går, men kan fort oppleves litt tregt til tider

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Kvasi said:

Er ikke Harman Kardon i den? Da må man visst ha en ekstra kabel som strekkes bak i bagasjen såvidt jeg har skjønt.

Det har jeg også lest, men det skulle jeg slippe siden jeg ikke har navi. Finner ikke kilden på dette, men det var en sen kveld der jeg gravde meg dypt i utenlandske fora. Men, selv om jeg ikke har den, så skulle man vel ha fått strøm i spilleren uansett? 

7 minutes ago, tennbrikket said:

Hmm, nå vet ikke jeg om det er lik ISO på E39 og e46. Hvis det er det, så er det meget rart. Er spilleren til e46 eller E39 hovedsakelig? Hvis det er den xtrons spilleren fra forrige side så er det jo rart. Jeg har xtron spiller selv, skal jeg være helt ærlig så syns jeg kun de med 4gb ram er brukbare, 2gb går, men kan fort oppleves litt tregt til tider

Det er visst lik ISO. Han som hadde spilleren før meg brukte den i sin E46 selv..

Blir mer og mer usikker jeg nå. Jeg får kontakte Bilradiospesialisten og høre om de har noen inputs på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, tennbrikket said:

En kamerat har harman kardon han slapp å dra kabel bak til forsterker, men etter jeg har skjønt så er det mye artige kombinasjoner der og, spesielt når vi begynte å google. Noen måtte dra kabel bak, andre ikke.

Det tviler jeg ikke på! Plug and play du liksom..😂 Men, det forklarer jo fortsatt ikke at spilleren ikke får strøm? én ting er lyd, men en annen ting er selve strømtilførselen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Cbrooen said:

Kontakt bimmerupgrade som holder til i Nannestad. De har det du trenger og fikser dette for deg. Send de en forespørsel på facebook. Ikke er det ille priser hos de heller og de har god peiling

Tusen takk for tips! Jeg lener meg mer og mer på å sette bort jobben til noen profesjonelle i tilfelle det skulle være mye jobb med ledninger og lodding osv, det gidder jeg rett og slett ikke å riske! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemt meg for å fjerne solfilmen på siderutene bak og bakvindj. Syntes rumpa forsvinner litt når de er så mørke. 
 

Jeg husker jeg brukte Label Off fra Biltema til å fjerne solfilm på mamma sin bil for en del år siden, men det var et evig pirkearbeid. Varmluftpistol har jeg heller ikke tilgang på.

Er det noen andre midler som er effektive til å fjerne solfilm? Gud vet hvor lenge filmen har sittet også..

 På forhånd tusen takk for svar!

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy's '04 E46 M3 - Tips til fjerning av solfilm

Jeg har brukt varmepistol og citrusrens/label off fra Biltema 🤷‍♂️ Litt grisete kanskje, men har gått fint hver gang.

Varmer du godt og drar forsiktig så skal du klare å få det av i en stor/flere større biter i stedenfor småplukk.

Varmepistol er ikke så dyrt, og er vel kjekt å ha 🤔 Tror ikke det er så mye andre metoder. Tror noen har brukt damp eller noe sånt, men da er nok varmepistol billigere 😅

Hvis ikke så kan du vel høre med firma som driver med slikt hva de skal ha for å fjerne filmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Daniel. said:

Jeg har brukt varmepistol og citrusrens/label off fra Biltema 🤷‍♂️ Litt grisete kanskje, men har gått fint hver gang.

Varmer du godt og drar forsiktig så skal du klare å få det av i en stor/flere større biter i stedenfor småplukk.

Varmepistol er ikke så dyrt, og er vel kjekt å ha 🤔 Tror ikke det er så mye andre metoder. Tror noen har brukt damp eller noe sånt, men da er nok varmepistol billigere 😅

Hvis ikke så kan du vel høre med firma som driver med slikt hva de skal ha for å fjerne filmen?

Tusen takk for tips! 😄 Får sjekke litt opp i hva jeg ender opp med å gjøre. Merker hofte og rygg ikke spiller så på lag om dagen, frister lite å gå løs på bakruta på alle 4 med krum rygg 😂

14 hours ago, Slavearbeider'n said:

Citrusrens og ett barberblad/olfa knivblad hjelper på.

Tusen takk for tips @Slavearbeider'n🙏🏾😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spacere er montert :D Ble 12 mm front og 15 mm bak. Spacerne er fra H&R. Skal få booket time til godkjenning så jeg slipper noe styr rundt dette.

Før:

F2A54D78-E08D-47AC-9B5C-8BDBF0F987F7.thumb.jpeg.b1007eb4cc878fd192e463eb3664e8a3.jpeg
C1BE7FC7-CEBC-4502-834C-8DFEB8EA6CDF.thumb.jpeg.2692faf943672a8c0fb18d0ba981ce58.jpeg

Underveis:

82834D50-D8A5-42CB-A1FE-33E2B62CB004.thumb.jpeg.8e156c5b836998bdd6eb609fce5e1b5d.jpeg

Slutt resultat:

42C926C8-3B4C-438B-B247-4B71AC7FA6FF.thumb.jpeg.5a265f67f79176ba4dc804e690644516.jpeg

497A6B7D-3819-44D3-98BE-D55F809CEB6B.thumb.jpeg.662dab8c50c2a06c9c246616247f37e9.jpeg

8583B5EA-2FC3-4028-9F2D-F110E4583811.thumb.jpeg.94f9a51e961740f304ea54edd9a36932.jpeg

A8A41C29-5367-4A56-947A-92C4DD1A9327.thumb.jpeg.5ddddefb281b79929ad134a0820ff51f.jpeg

76EF6F2E-8025-48E1-BC84-FA518856ADF3.thumb.jpeg.2930804ebaf1a26f4497c2694a611a8c.jpeg

Kunne kanskje gått for 15 front også, men helt ærlig er jeg super fornøyd som det er nå :) Bilen ble faktisk mye mer inspirerende å kjøre og sitter mer plantet. Mulig jeg må ta en 4 hjulskontroll, så får ta det på servicen 19 april. 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy's '04 E46 M3 - Spacere montert
  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...