Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Solberg93 skrev:

Er ikke soting på framruter tillat så lenge det ikke er film?

Hvis rutene er sotet orginalt fra fabrikk så er det lov. Film er ikke lov om ruten må knuses ved en evt ulykke der ruta må gå i tusen biter og ikke henge igjen i filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er bilen hentet fra Inspection II. Vet ikke om det er placebo, men bilen føles myyyye bedre å kjøre etter dette. Fikk montert original luftfilterboks med K&N innsats også. Morsomt at jeg fikk solgt det andre til en mekaniker som jobbet der for en høvding. Med nye foringer rundt om er det såå mye deiligere å kjøre over fartshumper uten å høre klunkelyder.

Bakstilling ble også inspisert og der er den fortsatt like strøken. Skal få montert forsterkningsplater innen august da jeg fikk et ikke så avskrekkende prisoverslag for dette av Julian på Bilia :) Kjøper inn deler selv.

VANOS ser også ut til å være helt i orden, denne ble overhalt i 2018.

Bilder siden dere tok dere bryet med å lese :D 

9924E663-E22E-4171-BA4B-C6DC6F094989.thumb.jpeg.3e3dcfd2bbb8ffe1e91afc6b533db06b.jpeg

22241A58-E863-42D0-A81C-5135110BDC66.thumb.jpeg.783f2fe49e6c6facadcca7e3f6aa78e4.jpeg

Da er vel i grunn neste ting på agenda en grundig shine av lakk og interiør, så er denne klar for sesongen. Kickstarter den med en tur til Kragerø med fruen, noe hun virkelig fortjener med å holde ut med en arbeidsnarkoman som meg som har for dyr hobby og må spare samtidig. 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy's '04 E46 M3 - Inspection II ✅

Blir en tur til Nannestad til BimmerUpgrade for å se om kassen kan få CSL software. Leser at 03 modeller har denne fra før? Noen som kan bekrefte dette?

Så får jeg se om spilleren endelig kan monteres i hos de også :)

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service og nye deler er gode ting Dusy.😊

Ikke minst på en sånn bil da må det være på stell ,noe jeg ser du gjør og 😊.

Liker å se eksemplarer som dette av e46 m3 .

kanskje tilfeldigheter det jeg sier nå men ser mange av disse ,virkelig får smake det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde godt for bilen merker jeg! :D Ikke minst for sjela også, digg å vite at ting er på stell. Hyggelige ord @sveigis. Om noen år håper jeg hvert fall at jeg kan få gjort ting selv med kunnskap og riktige redskaper! 

Tidligere eiere har vært svært petimetere når det kommer til teknisk oppfølging av bilen, så den tradisjonen fortsetter hos meg også. Ja, dessverre er det flere som blir herja og styla i hjel. Blir ikke store greiene med denne tenker jeg, annet enn felger og bremseoppgradering. Og når jeg har slått meg til ro i nye leiligheten blir det vel å spare til en skikkelig opprydding utenpå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hjulskontroll utført i går med justering av camber og spissing. Nok en gang en grundig jobb gjort av Julian på Bilia, og en hyggelig gjeng å skravle med mens man er der :) Merkbar endring på kjøreegenskaper og ikke minst utseendet. 

F38499C5-573D-4D35-84C1-3B365B5B6DF2.thumb.jpeg.08592ace8b2f59856c595f9471a3d357.jpeg

F59E5248-A10A-4851-A101-6C67F2E74EDB.thumb.jpeg.7bbe16fabab4531f2c3122194463e03e.jpeg

D51092A4-842E-4720-A02A-277780C89A32.thumb.jpeg.e7d0cc1e4ddbea6b1998dff75e54dacc.jpeg

31019ABD-B861-4BC7-AB1B-BF2FC5A312ED.thumb.jpeg.df6fc00dd057cbc286fb244ea07cef17.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos bimmerUpgrade? Jeg skal til flissundet muligens snart å gjør litt forskjellig og de var usikker på om de hadde CSL software til min års modell (2005). Men håper det løser seg, virker til å vær veldig bra! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30 Får se hva det blir til, våre kasser har i grunn den samme softwaren. Men snakket litt med Magne (magneten her på forumet), og han mente det kostet mer enn det smakte. Foreløpig er jeg litt på gjerdet, så hovedformålet blir å få inn spilleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe overraskende, mitt inntrykk er at det utgjør en stor forskjell.
 

Jeg har fått pris på spiller selv, pluss forsterker til en pris på 16.000 inkludert en dag arbeid. Ødelegger man «original» betegnelsen ved å gjør noe slikt? Små kjipt og kun ha radio i bilen nå, Men vil holde bilen stort sett som den er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Snagg30 said:

Det var noe overraskende, mitt inntrykk er at det utgjør en stor forskjell.
 

Jeg har fått pris på spiller selv, pluss forsterker til en pris på 16.000 inkludert en dag arbeid. Ødelegger man «original» betegnelsen ved å gjør noe slikt? Små kjipt og kun ha radio i bilen nå, Men vil holde bilen stort sett som den er. 

Har tenkt at den girer raskt nok for min smak, og tar til meg Magne sitt tips. 
 

Det var en stiv pris men det koster nok litt med arbeid. Sånn sett er jeg svært fornøyd med Harman Kardon anlegget som bilen har fra før. Blir stort sett bare musikk når jeg cruiser, ved aktiv kjøring er musikken skrudd betraktelig ned 😂 Ang. original look så blr du se på spillere som ligner på de originale (Eonon har feks det). Det er uansett relativt kjapp jobb å bytte spiller selv og tilbake igjen :) Jeg vil ha ny spiller med funksjon som bluetooth først og fremst for å slippe kabler. «Tungvint» å bruke AUX selv om det funker helt fint det også. Men det er såååå 2000 tallet 😂
 

@Slavearbeider'n Haha ikke sant! Plan B 😂 Håper på en banetur med den i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 8-9 timer arbeid pluss spiller og forsterker. Men når det et sagt så er jeg på samme måte som deg egentlig, blir ikke så veldig mye musikk men litt. Så hvordan fikk du AUX til? Hadde jeg fått det i min tror jeg nesten jeg hadde gitt f i alt det andre. 

https://www.bassbrothers.no/bilstereo/spillere/kenwood-dmx-5020dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snagg30 skrev:

Ja 8-9 timer arbeid pluss spiller og forsterker. Men når det et sagt så er jeg på samme måte som deg egentlig, blir ikke så veldig mye musikk men litt. Så hvordan fikk du AUX til? Hadde jeg fått det i min tror jeg nesten jeg hadde gitt f i alt det andre. 

https://www.bassbrothers.no/bilstereo/spillere/kenwood-dmx-5020dab

Hvis du har den spilleren hvor det står Mode på en knapp kan du montere en aux kabel på baksiden av spillere. Mener dennes fås kjøpt som orginalvare fra Bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...