Gå til innhold

Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.


Dusy
 Share

Anbefalte innlegg

Flotte bilder av hjembyen Halden❤️

Hyggelig at du hadde en fin tur.  Været var jo helt utrolig. Haldens (tidligere?) rykte som råneby er nok ikke helt ufortjent. Ikke minst på grunn av nærheten til Sverige. Tidligere regler for import av bil som flyttegods etter 5 år (postboksadresse i Sverige i 5 år..)  gjorde det attraktivt. Litt morsomt at mange av de gromme amerikanerne eies fortsatt av de samme folka, bare at bilene er enda finere og dyrere, og eierne er atskillig mer gråhåra😀 Det er treff i sentrum hver onsdag, og det er alltid mye morsomt å se.

Selv tok vi turen langs kysten, Halden-Fredrikstad-Vikene-Saltnes-Larkollen-Moss-Son-Hvitsten-Drøbak. Fantastisk tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et fint reisebrev Dusy .😊

Sånne turer er jo bare perfekt ,en annen ting er jo at man trenger ikke reise så forbasket langt for å se hvor hvor flott vi har det i dette flotte landet vårt .😊

Noe jeg alltid har lurt på ,hvordan er det å kjøre i kø osv med den type kasse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutes ago, tambur4 said:

Flotte bilder av hjembyen Halden❤️

Hyggelig at du hadde en fin tur.  Været var jo helt utrolig. Haldens (tidligere?) rykte som råneby er nok ikke helt ufortjent. Ikke minst på grunn av nærheten til Sverige. Tidligere regler for import av bil som flyttegods etter 5 år (postboksadresse i Sverige i 5 år..)  gjorde det attraktivt. Litt morsomt at mange av de gromme amerikanerne eies fortsatt av de samme folka, bare at bilene er enda finere og dyrere, og eierne er atskillig mer gråhåra😀 Det er treff i sentrum hver onsdag, og det er alltid mye morsomt å se.

Selv tok vi turen langs kysten, Halden-Fredrikstad-Vikene-Saltnes-Larkollen-Moss-Son-Hvitsten-Drøbak. Fantastisk tur!

Ja vi var kjempe heldige med været, det var helt knall! :D Jøss, dette visste jeg ikke og var morsomt å få vite. Ikke rart at vi så så mange av de mens vi var der. Ekstra kult at det er de samme eierne som har de. Er jo sånn det skal være :) Er sånn jeg ser for meg M3en skal bli, en generasjonsbil. 
 

Den ruta er notert. Det blir nok ikke noe store ferieplaner i år, så slike tur tips mottas med stor takk! 😁🙏🏾
 

21 minutes ago, sveigis said:

Dette var et fint reisebrev Dusy .😊

Sånne turer er jo bare perfekt ,en annen ting er jo at man trenger ikke reise så forbasket langt for å se hvor hvor flott vi har det i dette flotte landet vårt .😊

Noe jeg alltid har lurt på ,hvordan er det å kjøre i kø osv med den type kasse ?

Hyggelig å høre at det falt i smak @sveigis :D 

Ja ikke sant, det er nettopp det! Mange skjulte perler vi har her til lands, men som dessverre glemmes bort fordi vi nordmenn er så kåte på å reise utenlands hele tiden 😂

Denne er ikke noe særlig hyggelig i kø. Hadde jo det tilfellet i fjor der jeg nå skjønner at kassen ble overopphetet, fordi jeg hadde på maks hastighet på girskift. Så løsningen er rett og slett holde seg unna tider der det er stor trafikk / lyskryss osv. Jeg har med andre ord funnet ut at det å justere ned hastigheten på girskift med 3 hakk (3 av 5 med DTC på), så blir den ikke så sur. Men jeg kjører ikke i by på ukedager etter jobb lenger. 
 

Det er egentlig bare kos at hun er sånn. Denne gamle fruen liker seg best på utrafikkerte landeveier, enkelt og greit :D Hentet jo dama i Sandvika, selv om vi skulle gjennom Oslo. Da fikk dama beskjed om at M3en ikke skal innom der, fordi det liker hun ikke.

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dusy skrev:

Den ruta er notert. Det blir nok ikke noe store ferieplaner i år, så slike tur tips mottas med stor takk!

Når det gjelder turforslag, så er jo også Åsgårdstrand - Tønsberg - Nøtterøy - Verdens Ende superfin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, tambur4 said:

Når det gjelder turforslag, så er jo også Åsgårdstrand - Tønsberg - Nøtterøy - Verdens Ende superfin!

Konge, tusen takk igjen! 😄 Ikke lenge til sommerferie nå heldigvis. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Snagg30 said:

Flott reise brev, dette er snadder å lese :D Også må du fortsatt si ifra om du tar turen til Ålesund i sommer, så kan jeg gi deg en flott kjøre rute her og et aldri så lite møte.

Tusen takk for hyggelige ord @Snagg30 :D Det skal jeg absolutt gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt gøy å se et 20 år gammelt design holde seg såpass godt, og at eieren sørger for at bilen ser godt ut. Er forøvrig enig i at det i din situasjon kanskje er lite greit å bare sørge for at det tekniske er på plass til du flytter inn så får bilens oppgraderinger heller være et langtidsprosjekt, den er da flott i med de felgene slik den er i mine øyne.

Liker Halden godt, og ikke selv opplevd det som "råning" bare fordi det er gamle USA biler der, synes det er godt det i det hele tatt er ett miljø å snakke om, og for Haldens del er det AmCar. Råning for meg er ungdom i Volvo 240 med revehale i antenna og ettermontert basskasse som henger like mye på Shell som i den lokale rundkjøringa. Ikke noe galt i det, de kunne sikkert funnet på så mye verre og synes heller vi får sette pris på de små forskjellene vi kan ha glede av i et lite men vidstrakt land.

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, mr.Wreckless said:

Det er litt gøy å se et 20 år gammelt design holde seg såpass godt, og at eieren sørger for at bilen ser godt ut. Er forøvrig enig i at det i din situasjon kanskje er lite greit å bare sørge for at det tekniske er på plass til du flytter inn så får bilens oppgraderinger heller være et langtidsprosjekt, den er da flott i med de felgene slik den er i mine øyne.

Liker Halden godt, og ikke selv opplevd det som "råning" bare fordi det er gamle USA biler der, synes det er godt det i det hele tatt er ett miljø å snakke om, og for Haldens del er det AmCar. Råning for meg er ungdom i Volvo 240 med revehale i antenna og ettermontert basskasse som henger like mye på Shell som i den lokale rundkjøringa. Ikke noe galt i det, de kunne sikkert funnet på så mye verre og synes heller vi får sette pris på de små forskjellene vi kan ha glede av i et lite men vidstrakt land.

God sommer!

Det er jeg helt enig i med deg! Jeg syntes designet på denne er så elegant, tidløst og tøft på en og samme gang. Det syntes jeg ikke mange biler i dag er. Ifht. oppgraderinger så er jo ikke dette noe hast, sånn sett. Med et langtidsprosjekt føles de små tingene store ut, noe jeg trives veldig godt med :) Dessuten har bilen sin sjarm slik den er, er jo tross alt 17 år gammel denne. Felgene som står på nå er helt innafor, det gjorde seg dessuten med spacere. Men CSL felger skal den uansett ha på sikt 😂 

Det du sier i siste avsnitt er helt sant. Etter noen år med jobb i psykiatrien forstår jeg mer og mer hvor viktig det er for oss mennesker å ha et samlingspunkt med likesinnede, uansett hvilke interesser man har. Det gir mye glede, og verdien av et samhold er uvurderlig. Det å høre til. M3en har jo blitt tatt med på jobb enkelte ganger, og det er ganske utrolig hva denne bilinteressen kan gjøre for folk. Så ja, det er viktig at vi har et mangfold i dette landet! 

Tusen takk i lige måde! :D 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halden har forøvrig en bra og seriøs amcar-klubb. I alle fall tidligere dro de årlig på tur med pensjonister. 

De arrangerer onsdagstreff i sentrum og det store grensetreffet på Fredriksten festning sammen med bladet Bilsport.

Dette med råning + amcar er nok en myte som henger igjen. Det var riktig før, men nå er det slitne BMWer  Volvoer og noen enkelte amcars som står for råningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
38 minutes ago, sveigis said:

Dæven de er vakre i sort disse bilene altså .🥰

Denne har det godt .😊

Fargespillet i denne er upåklagelig! :) Er på en måte anonymt, men samtidig ikke alt etter som lyset treffer lakken! 
 

Litt bortskjemt er den, men det syntes jeg den fortjener 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble enige om å fikse småbulkene som var rundt om på bilen etter steinsprut også. Hele 6 bulker ble funnet og det er godt at de tas :) Slike små ting gjør virkelig mye. Nå er det vel «bare» steinsprut, glippen mellom diffusor og fanger, pluss ene festet til bakfanger som må tas. Blir nok å montere original diffusor med nytt eksosanlegg i fremtiden. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Dusy changed the title to Dusy's '04 E46 M3 - Understellsvask, bulkfiks og lakk av calippere
  • Dusy changed the title to Dusy’s E46 M3 - Vinterlagring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...