Gå til innhold

Veien til touch-hendler i G-serie og nyere BMW-modeller (G-serie oppdatering 15/9)


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Chris A skrev:

Støtter deg i denne @Saltkjelen.  Savner autoknappen på feks. Regnsensor på min G30.

47 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Auto knappen for regnsensor er helt klart det jeg også savner mest på G30en.

Bare å få ettermontert da, folkens! Får verifisert hvorvidt alt virker 100% på G30 om ikke altfor lenge også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

@Clevion Det er bare å få ettermontert hendler på din F31. :D 

Er du sikker på at en 2020 modell i3 har mekaniske hendler? Iflg. ETK er det ingen endringer på hendlene på disse, så da er det touch-hendler som returnerer til 0-posisjon. Vil også tro det er litt klussete med mekaniske hendler på i3 grunnet girvelgeren. Skal man ha tre trinn oppover på spaken, vil sannsynligvis spaken stange i girvelgeren.

Du har helt rett, og jeg tar veldig feil, for det var noe av det jeg ble overrasket over når jeg hentet den. Flere ting overrasket meg når det kommer til i3en, da hvor god blinkhendelen var, hvor godt rattet var og ta i, hvordan styringa føltes, setene var også gode å sitte i, selv om samboer syns de var helt motsatt, så hadde jeg hatt den i3en før jeg kjøpte E70en, kan det godt hende jeg ikke hadde valgt X5, siden jeg fikk litt følelsen av å gå ut av en SUV I I3. Fikk ny stilling på jobb, og da var det litt uaktuelt å kjøre på M5en 400km i uka 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det gjenstod en minimal test med en fullutstyrt G20 3-serie, og det er med glede å si at dette nå virker 100%, uansett utstyrsspesifikasjon. Alt virker som om bilen hadde hatt disse hendlene fra fabrikk! Det er håp for fremtidige BMWer.. :wub:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har jobbet en del med en alternativ løsning før de som har bakrutevisker, og kommer muligens i mål med dette. Dvs. at jeg vil kunne få produsert opp emulatorer vil ordne problematikken rundt F-serie SZL i en G-serie. For de som ikke har bakrutevisker, kan man fint bruke en SZL fra G11 7-serie, men dette er jo gjerne enheter det ikke finnes alt for mange av. Emulatoren vil derfor kunne fungere for de med og uten bakrutevisker, der man bruker en SZL fra F-serie. Sånn helt reelt - hvor mange ønsker å bygge om sin G-serie til touch-hendler (med/uten bakrutevisker, men fortrinnsvis med)? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...