Gå til innhold

Slett!


bimmers89
 Share

Anbefalte innlegg

Når du aktiverer/ber om regenerering av kan du også lese av hvorvidt den faktisk blir aktivert eller ei. Er et eget felt under live data for avlesning av status. Har du sjekket at kjølevanntemperaturen er høy nok til at den faktisk kan regenerere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også avlesningen live av eksos trykk. Kan jo også være at eksos trykkmåleren tuller og derfor sender bilen i nød modus. Hva gjelder turbotrykkfeilkoden, er andre bedre egnet til å uttale seg.  Tipper en av forslagene vil være å sjekke etter vakuumlekkasjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gløderele eller kabel virker gåen siden du har feil på alle glødepluggene. Tror ikke bilen regenererer når det er feilkode på glødingen, så om du har kjørt med det lenge er muligens partikkelfilteret ditt tett.. Det igjen gir feilmelding på baktrykket i eksosen...  og dårligere og dårligere effekt. Men det er bare min gjetting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, bimmers89 skrev:

Kan jeg lese ut verdier med inpa evt ? Kan noen forklare hvordan man gjør det ?

Eneste fornuftige i dette tilfellet du kan se der er vel MAF sensor verdier, og muligens noen lambda verdier om du forstår deg på de. 

For å komme dit må du jo velge e60, og derreter riktig motor/dme. Så er det vel status og analoge verdier du skal videre til.. Antar du har INPA på engelsk.. 
MAF verdiene bør vel ligge mellom 400-600 under kjøring om den fungerer normalt tror jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bimmers89 skrev:

Har inpa pp engelsk ja. Men kan jeg starte biøen når jeg er inne pp live data ?

Ja det går fint når du sjekker live data... Men jeg ville ikke slettet feilkoder osv mens den er igang. 

Husk å koble til skikkelig lading hvis du blir stående en stund med bare tenningen på også. Blir det for lite strøm på batteriet mens du holder på kan det fort bli litt problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...