Gå til innhold

Anbefal meg en bil som er til salgs ?


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen :) 

Nå har jeg funnet bil til niesen min ved hjelp av dere. Jeg fikk bil selv igjennom forumet. Straks har jeg muligens bil nummer to, også med hjelp fra dere. 
 

Nå er det min bror som skal ha bil. Budsjett er fra 50 til 100k, og jeg spør like godt dere igjen.  
kanskje du selger en bil selv ? Kanskje du kjenner noen som selger? Eller muligens du har sett en på Finn som virker som et godt kjøp ? 

Han er åpen for det meste, men vil gjerne at det skal være litt motor og utstyr. Det bør også være en bil som er godt holdt og er i god stand. 

Det kan jo være det er en falsk trygghet ( haha ) men jeg føler en viss ekstra trygghet når jeg går via forumet og får litt hjelp og veiledning underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, slikt er moro :D Ofte er det slik at skal man ha nyere bil innenfor et stramt budsjett så må gjerne motor og utstyr vike, eller så kan man kjøre på med motor og/eller utstyr, men da får man gjerne en eldre bil og/eller km.-stand deretter. Men vi kan gjøre noen forsøk og se hvor vi treffer :D 

E46 325i Cabriolet - Trenger en rens iallefall, lite info ellers om bilen, men verdt en undersøkelse?
E61 525d -Tilsynelatende hel og pen bil, ledningsnett bagasjeluke er byttet og ellers så den grei ut.
E65 745i - Tilsynelatende hel og pen bil, ikke min favoritt-BMW, men tror det er mye bil for pengene om servicer er fulgt. Jeg har ikke kjennskap til motoren og dens svakheter og ikke fremkommer det særlig i annonsen. Dette vet sikkert andre her.
E83 3.0i - Ser iallefall grei ut, men tror den drikker litt suppe.

Det er jo biler med litt motor. Så har man jo nyere med mindre motor:
E84 X1 - Så helt grei ut, virker som en kurant bil :) 

Og litt ufornuftig, men moro:
E85 Z4 2,2i - Kjør på !

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marius2002 skrev:

E65 745i - Tilsynelatende hel og pen bil, ikke min favoritt-BMW, men tror det er mye bil for pengene om servicer er fulgt. Jeg har ikke kjennskap til motoren og dens svakheter og ikke fremkommer det særlig i annonsen. Dette vet sikkert andre her.

Disse motorene har myyyye plager. "Vanlige" folk bør helst styre unna alt med N62 motoren. Er best for de som enten har god råd eller har kunnskap/mulighet til å fikse den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E61/e60  6er diesel eller E90/91 4er diesel (m47)

E61 525d ser ut til å være mye bil for penga om dagen, hvert fall hvis man finner en hvor ledningsnettet er byttet og som ikke har panoromatak. Forutsetter at det er en bruksmil/milsluker han er ute etter. 525D/530D med litt TRF snacks skal visst gå kjempe bra, lyden i m57 med downpipe er jo noe skikkelig tøff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daniel. skrev:

Disse motorene har myyyye plager. "Vanlige" folk bør helst styre unna alt med N62 motoren. Er best for de som enten har god råd eller har kunnskap/mulighet til å fikse den selv.

Hør der. Men hvordan er E65 ellers? Jeg tenker de begynner å bli såpass billige nå at det kan være mye bil for pengene om man finner et godt holdt eksemplar? Samtidig er det jo mye elektronikk og de er jo snart 20 år (!!!).

735 Li
730D

Men som du skriver på ditt andre innlegg nå så er det litt diffust på hvilken bil som er ønskelig, derfor har jeg egentlig tatt hele skalaen :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marius2002 skrev:

Hør der. Men hvordan er E65 ellers? Jeg tenker de begynner å bli såpass billige nå at det kan være mye bil for pengene om man finner et godt holdt eksemplar? Samtidig er det jo mye elektronikk og de er jo snart 20 år (!!!).

735 Li
730D

Men som du skriver på ditt andre innlegg nå så er det litt diffust på hvilken bil som er ønskelig, derfor har jeg egentlig tatt hele skalaen :D

Det er jeg litt usikker på egentlig. Hører jo mye negativt om disse generelt sett. iDrive, el.feil, girkasse osv..

MEN, man hører jo mye slikt om E6x og andre modeller også. Uten å si noe med sikkerhet så tror jeg kanskje iDrive og noe el.feil her og der vil bli det største problemet med de om man ser bort ifra motor, drivverk og understell.

Du har jo den 730d E65 taxien i Rogaland som muligens har passert 1.000.000km nå. Det er en pre-LCI med M57N og generelt lite utstyr (uten om standard utstyr).

Skal man ha en pålitelig motor i E65 så har man egentlig kun 730d og 730i. Ville styrt unna alt av V8 og V12. V8 diesel er jeg litt usikker på. Har i grunn hørt veldig lite om M67, både positivt og negativt. Må innrømme at jeg har vært litt smånysgjerrig på de 740d/745d LCI bilene som har dukket opp av og til på Finn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daniel. skrev:

Men @Amistad, hva slags bil skal dette være? Bruksbil? "Kosebil"? Blir det mye langkjøring eller småkjøring?

Er det mye småkjøring så vil f.eks diesel kanskje være et dårlig valg.

@Marius2002 @tennbrikket 

takker for entusiasmen 😂 

Han er veldig diffus selv så er ikke så lett å si hvilken bil 😂  Han vil gjerne ha en bil som får han til å føle seg bra 😂

jeg tenker faktisk 5 serie 3 serie  
 

jeg tenker e91 e92   e6x ? Kanskje 1 serie ? 
 

han digger e30 da men det er vel kanskje litt spess å ha som vanlig bruksbil. 
 

hva med e46 ? For gammelt nå ? Bør i så fall være meget stilig utvendig og skikkelig kraftig motor når det begynner å bli så gammelt ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Amistad skrev:

@Marius2002 @tennbrikket 

takker for entusiasmen 😂 

Han er veldig diffus selv så er ikke så lett å si hvilken bil 😂  Han vil gjerne ha en bil som får han til å føle seg bra 😂

jeg tenker faktisk 5 serie 3 serie  
 

jeg tenker e91 e92   e6x ? Kanskje 1 serie ? 
 

han digger e30 da men det er vel kanskje litt spess å ha som vanlig bruksbil. 
 

hva med e46 ? For gammelt nå ? Bør i så fall være meget stilig utvendig og skikkelig kraftig motor når det begynner å bli så gammelt ... 

E46 er enten sommerbil eller kjøp og bruk til det ikke er igjen noe pga rust. De ruster ikke veldig mye i kanaler, men på min egen føler jeg det er noe flekking hele tiden. Den går på østlandet og ser henholdsvis lite salt. Blir vasket hver helg og står i oppvarmet garasje annenhver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hør der. Men hvordan er E65 ellers? Jeg tenker de begynner å bli såpass billige nå at det kan være mye bil for pengene om man finner et godt holdt eksemplar? Samtidig er det jo mye elektronikk og de er jo snart 20 år (!!!).

735 Li
730D

Men som du skriver på ditt andre innlegg nå så er det litt diffust på hvilken bil som er ønskelig, derfor har jeg egentlig tatt hele skalaen :D 

 

Kollega har e65 730d som han er meget fornøyd med, og har gått ett stykke. Nærmer seg vel 450k km nå, men den buska som dukker opp i ISTA når man scanner bilen for moduler er jaggu meg ikke liten. Selvfølgelig kan man være heldig og alt fungerer, men når man begynner å få fiberbrudd, moduler som vrenger seg osv, så gjelder det å ha litt kompetanse på elektronikk. 

Ref denne tråden hvor han fant fram oscilloskop for å bistå feilsøking.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daniel. skrev:

Her har du jo en grei E90 325ix som du/han kan prøve å prute litt på.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=169170188

Takker :) 

e90 ser veldig pensjonist ut i forhold til e91 og e92 sier han ... så tenker vi får stryke e90 ... 

han mener e91 er en av av få sportslige tøffe stasjonsvogner  spess lci, men pre går også  Veldig mange med n47 på markedet da ... 

E92 synes han er tøffe bare de har litt senk felger og gjerne en sånn bitteliten vinge bak. 
 

synes også 5 serier er bra  grunnet god plass :) 

 

så digger han denne da 😂 men steike dyrt for gammel bil sikkert med ukjente feil mangler og skader ? 
 

https://www.finn.no/128261679

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Amistad skrev:

Takker :) 

e90 ser veldig pensjonist ut i forhold til e91 og e92 sier han ... så tenker vi får stryke e90 ... 

han mener e91 er en av av få sportslige tøffe stasjonsvogner  spess lci, men pre går også  Veldig mange med n47 på markedet da ... 

E92 synes han er tøffe bare de har litt senk felger og gjerne en sånn bitteliten vinge bak. 
 

synes også 5 serier er bra  grunnet god plass :) 

 

så digger han denne da 😂 men steike dyrt for gammel bil sikkert med ukjente feil mangler og skader ? 
 

https://www.finn.no/128261679

 

Pensjonist? 😂 Få på M-Sport fangere, en leppe, liten flipp på bakluken og noen tøffe felger så ser den ikke pensjonist ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2007 120d M-sport  (utvendig, invendig og understell) som jeg kan selge 😅Kjøpte den egentlig for å ha selv en periode mens vi er på husjakt (og ikke vil ha billån),  så jeg skiftet komplett register (alle 3 kjedene + glidere osv) og høyttryks pumpe (til 18k) på den for å slippe problemer.. Men føler allerede at den er for liten for meg egentlig, så vurderer å skifte den ut nå etter bare 3 uker🤷‍♂️210000km , Navi, hifi, 18" hjul etc.. Ingen feilkoder, nytt gløderele også. Ikke chippet, men kan leveres med tuning om ønsket. De ligger vel rundt 60-70k , og denne har jo nytt register og pumpe i tillegg, så er ihvertfall tryggere en mange andre N47 kjøp. Ligger ikke til salgs noe sted. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...