Gå til innhold

Kjøpshjelp F11 - Familiebil


Jonlar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på utkikk etter familiebil, og har da spesifikt sett på 5 serie F11.

Er ikke så veldig bilkynding, så henvender meg til dere for litt veiledning og tips.

Krav er at den må være OK utstyrt og ha noe garanti igjen. Eller så er  M-Sport, hengerfeste, Navi, firehjulsstrekk viktig! 

 

Har endt opp med å se litt nærmere på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=170317417

Vil dette være et greit kjøp? Jeg satser på å beholde bilen en god stund!

 

Tidligere har jeg kjørt både E90, F31 og kjører en i3S nå. Godt fornøyd med de.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jonlar skrev:

Hei,

Jeg er på utkikk etter familiebil, og har da spesifikt sett på 5 serie F11.

Er ikke så veldig bilkynding, så henvender meg til dere for litt veiledning og tips.

Krav er at den må være OK utstyrt og ha noe garanti igjen. Eller så er  M-Sport, hengerfeste, Navi, firehjulsstrekk viktig! 

 

Har endt opp med å se litt nærmere på denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=170317417

Vil dette være et greit kjøp? Jeg satser på å beholde bilen en god stund!

 

Tidligere har jeg kjørt både E90, F31 og kjører en i3S nå. Godt fornøyd med de.

 

Takk på forhånd!

Handlet selv en f11. 2015 mod. I juni 2019. Samme motor og ganske likt utstyrt. Betalte 330 for denne da, ( gått 90k riktignok men hadde hatt storservice og nylig euok. Så jeg mener denne du har linket til var dyr. Får meget godt utstyrte biler til under 400. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Se også etter ett eksemplar med Comfortseter du vil ikke angre på dette.

Her bør man tenke på om man har bakovervendte barnestoler bak og trenger benplass fremme... Er trangt nok med vanlige sportstoler for en kar på 1.90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var høyt priset.

Ville ikke kjøpt facelift (LCI) uten LED hovedlykter eller 6WB heldigitalt instrumentpanel. 

Har hatt en F11 i seks år nå og kjørt over 125.000 kilometer. Komfortseter er et must, samme med  HUD (head-up display). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på dette markedet selv nå en stund, og synes den var veldig høyt priset utstyret tatt i betraktning.

Ville fokusert på å fått med 5AT-pakken (bl.a. adaptive cruise), HUD og LED-lykter. Alt dette er utstyr som hører hjemme på en slik bil.

Om ikke forhandlerbil er viktig, ville jeg vurdert denne (mangler "kun" comfort access - det er for øvrig viktig for meg): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171625723 

 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, papertiger skrev:

Om ikke forhandlerbil er viktig, ville jeg vurdert denne (mangler "kun" comfort access - det er for øvrig viktig for meg): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=171625723 

 

... og komfort seter mangler. Dersom dette er viktig.

Alltid gøy å observere hvor forskjellige man er i denne typen tråder. Ville aldri kjøpt en slik bil uten å prøve både sport- og komfort stoler. For min del satt jeg rett å slett ikke godt i sport som jeg hadde i E70. Komfort i F11 er en helt annen verden. Dette er jo selvsagt individuelt og derav må det prøves selv. Mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt sær, men synes generelt at standardstolene er bedre å sitte i på langtur enn både komfort- og sportstoler. Ikke veldig god bakseteplass i min F11 med komfortstoler heller, et problem jeg ikke var obs på før jeg kjøpte ny familiebil. Med 3 barn, hvorav den minste fremdeles i stol, så er det ikke mer plass enn det må være. Min E61 med standardstoler føles mye romsligere og jeg sitter eksepsjonelt godt i den bilen.

Rart hvor mye utstyr man "må ha", når det er mulig å kjøre bilen uten det. Smaken er som baken.Jeg har aldri hatt en BMW med sportspakke som "alle må ha", men jeg har da fått solgt alle bilene likevel. Tenker at den vanlige bilkjøper nok ikke er så opphengt i det som enkelte merkeentusiaster er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, humpfy skrev:

... og komfort seter mangler. Dersom dette er viktig.

Alltid gøy å observere hvor forskjellige man er i denne typen tråder. Ville aldri kjøpt en slik bil uten å prøve både sport- og komfort stoler. For min del satt jeg rett å slett ikke godt i sport som jeg hadde i E70. Komfort i F11 er en helt annen verden. Dette er jo selvsagt individuelt og derav må det prøves selv. Mener jeg. 

Stemmer - komfortseter "mangler", alt etter preferanser. Har prøvd komfortsetene i F11 selv, og de er eksepsjonelt gode det skal jeg innrømme, men jeg har ikke prøvd de lenge nok til at jeg vet om det hadde vært en dealbreaker om dette manglet. Jeg tror ikke det om alt det andre hadde vært på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sportsetene er gode nok😊 bare glemme det finnes comfortstoler så er man komt langt😅 

Savner både HUD, comfortstoler, adaptive cc osv. Ikke minst led lyktene for utseende sin del..  Meeen for og få dette måtte man ut med 60-70k ekstra.

Ogsiden fruen skulle ha bilen og betale den, så ble det hennes valg og kjøpe billigere bil uten dette utstyret. Hun savner det ikke ett sekund 😅 

 

Såå mitt tips er, ikke se deg blind på forumfolket her når det kommer til preferanser på utstyr. Man klarer seg like fint uten mye utstyr, som også er en potensiell kostnad og vedlikeholde når bilen passerer 5 år.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skulebollen skrev:

Man klarer seg like fint uten mye utstyr, som også er en potensiell kostnad og vedlikeholde når bilen passerer 5 år.. 

Det tror jeg er et moment vi ofte glemmer her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Det tror jeg er et moment vi ofte glemmer her inne.

I mine øyne er litt av poenget med BMW (og spesielt 5-serie og opp) at den skal være velutstyrt. Om ikke så kunne jeg like gjerne kjørt en hvilken som helst annen stasjonsvogn med toliter diesel.

Man klarer seg uten også, men da forsvinner poenget for min del iallfall. Uten M-sport, HUD, HiFi Pro, komfortseter og litt andre duppeditter så hadde jeg heller lagt pengene i en annen bil.

Men det er opp til hver enkelt. Noen vil ha en BMW bare fordi det er en BMW, andre vil ha BMW pga. utstyr mens andre vil ha BMW mest pga motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout

Tipper din 8 år gamle Bmw mangler mye utstyr som en ny Volvo eller Mondeo har😬  

Nå skal ikke jeg "krangle" mye mer på dette med utstyr, ( jeg klarte ikke tanken på å kjøpe "ny" M3 uten elektriske seter.. Som om deet skulle bety noe på en "rasarbil"🙄🙄 ) Men vi har en f11 som er forholdsvis lik utstyrt som annonsert bil her. Og den er likevel ett hav over tilsvarende stasjonsvogner med en 2 liter diesel som ikke tilhører øvre premiumsjiktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Walkabout skrev:

I mine øyne er litt av poenget med BMW (og spesielt 5-serie og opp) at den skal være velutstyrt. Om ikke så kunne jeg like gjerne kjørt en hvilken som helst annen stasjonsvogn med toliter diesel.

Man klarer seg uten også, men da forsvinner poenget for min del iallfall. Uten M-sport, HUD, HiFi Pro, komfortseter og litt andre duppeditter så hadde jeg heller lagt pengene i en annen bil.

Men det er opp til hver enkelt. Noen vil ha en BMW bare fordi det er en BMW, andre vil ha BMW pga. utstyr mens andre vil ha BMW mest pga motor.

Mitt poeng med BMW er at chassi er klasseledende. Slik at du etter 200k og 10-15 år fremdeles har (gitt at den er driftet) fremdeles en tight fin bil som oppleves vesentlig nyere og bedre sammenskrudd enn tilsvarende konkurrenter.

Utstyr og behov varierer, for meg er 5 serie en familiefrakter med komfort i høysete, slik at komfortseter er vesentlig. Men alle valg har en bakside, men komfortseter blir det mindre plass til de bak. Nå skal det sies at komfort/ortopediske seter forandrer seg, de som sitter i F11 er ikke av de beste komfortsetene i min mening.

Slik at i E70, E6* generasjonen var disse setene bedre og viktigere å ha, (For meg) enn jeg føler det er i F1*.
Siden vi snakker om en bruktbil, kan man også ha flere tanker i hodet samtidig, Hvor viktig er utstyret, hva trenger du?

Har eid en F25 i 4 år og med 80.000 km er det noen ting som har vært et must, andre ting ikke så viktig. Svingbare lykter, dørhåndtak, luftdemper og slitedeler begynner å svikte og kan koste. Tenk over ditt bruk og istedenfor å fokusere på mest mulig utstyr, ville jeg kanskje spurt meg selv, hva trenger jeg og hvor mye skal jeg legge i bil?

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...