Gå til innhold

Bmw primetime?


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Har hatt endel modeller selv opp gjennom.

Men er enig i at E46 og E39 samt E38 står som bauta i historien til BMW. Syns også E30, E70 og E53 er spesielle. E85 ser fremdeles moderne ut også.

Spørs hva slags kriterier man legger til bunns.

Kriterier har selvsagt mye å si. Men når det gjelder E46 og E39 går det mere på følelser for min del. 
Jeg opplever disse to som de siste modellene med det opprinnelige Bmw-DNA’et, men samtidig moderne nok. 
 

Også M-modellene av disse to står VELDIG høyt på ønskelisten, og da spesielt en CSL😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, sst079 skrev:

Kriterier har selvsagt mye å si. Men når det gjelder E46 og E39 går det mere på følelser for min del. 
Jeg opplever disse to som de siste modellene med det opprinnelige Bmw-DNA’et, men samtidig moderne nok. 
 

Også M-modellene av disse to står VELDIG høyt på ønskelisten, og da spesielt en CSL😎

Tenkte å skrive et tilsvar til her, men du skrev nøyaktig hva jeg selv tenkte å skrive. 100% enig!

Lyden av S54 med Carbon innsug burde vært på blå resept i disse dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Tenkte å skrive et tilsvar til her, men du skrev nøyaktig hva jeg selv tenkte å skrive. 100% enig!

Lyden av S54 med Carbon innsug burde vært på blå resept i disse dager!

Da er vi 100% enig om å være 100% enig😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at E-serien var solid. E46, E39, E38 og E53 er en remelig alt dekkende lineup. Man hadde sågar en utfordrer til Golf i E46/5 (compact), selv om denne ikke var like populær.

Likevel synes jeg E70 var modellen som løftet SUV/SAV(!) til nye høyder. Skifter lett E53 med denne, selv om E53 var BMWs første forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag så må jeg nok si at E30 og E39 trumfer som BMWs beste modeller gjennom tidene. Egentlig litt vanskelig å velge da det er så mange modeller gjennom tidene, det blir litt som å spør hvem av ungene du er mest glad i 😂

Snakker vi kvalitet og driftssikkerhet så er E34 all time high :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tiden da E46, E39 og E38 var på markedet, men BMW's historiske "prime time" mener jeg var rett før med modellene E36, E34, E32 og ikke minst E31. På dette tidspunktet var BMW's samlede lineup med modeller såpass mye bedre enn alt annet at ingen andre bilprodusenter hadde noe tilsvarende.

Når vi kom frem til E46, E39 og E38 (og spesielt i den siste halvdelen av modellenes livssyklus) hadde bl.a Mercedes-Benz og Audi hentet inn mye av forspranget BMW hadde opparbeidet seg med de foregående modellene og forskjellen handlet mest om smak & behag.

Modeller som E53 og Z3 er nok historisk signifikante, men de definerte ikke BMW på den samme måten som f.eks E46 og E39. E53 la grunnlaget for BMW vedr. SUV'er, men det var først noen år senere at SUV bølgen virkelig tok av her i Europa.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

På generelt grunnlag så må jeg nok si at E30 og E39 trumfer som BMWs beste modeller gjennom tidene. Egentlig litt vanskelig å velge da det er så mange modeller gjennom tidene, det blir litt som å spør hvem av ungene du er mest glad i 😂

Snakker vi kvalitet og driftssikkerhet så er E34 all time high :) 

Personlig er E34 en utrolig viktig modell for meg. Jeg hadde ikke et spesielt forhold til Bmw, før jeg byttet min første bil, en MB 190E inn i en E34 525i 24v. 
Etter dette skjedde det noe, og å vurdere andre merker var ikke tema. Det eneste aberet med E34 er den hersens snekkestyringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, sst079 skrev:

 Etter dette skjedde det noe, og å vurdere andre merker var ikke tema. Det eneste aberet med E34 er den hersens snekkestyringen...

Den finner man på E39 med V8 motor også inkl. M5. Det var ikke plass til tannstangstyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Fredrik skrev:

Den finner man på E39 med V8 motor også inkl. M5. Det var ikke plass til tannstangstyring.

Var jeg ikke klar over! Så min E39 540i har snekke? 
I så fall virker den litt tightere og mere solid enn de man finner i E34...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...