Gå til innhold

Kjøp av BMW 530d F11


Sarevok
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er 191cm og har comfortseter. Kjører Haugesund-Stockholm uten overnatting 2-3 ganger i året og det er ganske nøyaktig 100 mil. De setene er veldig gode til langkjøring for min del ihvertfall, jeg vipper de også helt bak og kjører puta helt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂 Ja, må ha meg ut etter hvert og prøve litt forskjellig istede for å gruble. Men jeg har fått veldig mye svar på det jeg lurte på og veldig mye nyttig info etter at jeg startet denne tråden, og det er jeg super happy for. Når man skal handle en såpass dyr og fin bil,så blir det litt grubling og spekulasjon fra min sin side. Også kanskje redd for å legge såpass mye penger i en bil uten reaserch, som var noe av grunnen til at jeg spurte her på forumet. Sitter igjen med mye mere nå 👍

 

https://www.finn.no/175721862 Denne likte jeg 😍 Men litt i overkant dyr for min sin del

Endret av Sarevok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Sarevok said:

https://www.finn.no/176456934

 

Noen umiddelbar tanke om denne? Må si jeg likte denne. 

Er 520k dyrt for en fem år gammel 535? 

Med tanke på hva du får en M550 for i disse dager vil jeg si det ja :) men det gjelder både 530 og 535 på generell basis.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sarevok skrev:

Lagt merke til at flere ikke har grøftlys. Er det etter et spesifikk år de sluttet med det ? Eller er det noe annen grunn ?

Ingen M550d har tåkelys. F1x LCI med webasto har heller ikke tåkelys. Det har blitt ganske populært å fjerne tåkelysene, så mange kan også ha fjernet de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Sto solgt for noen få uker siden å 😂
 

vi for håpe trådstarter har fått sansen for individualbiler 😁

Hehe, den ble nok ikke min :) Er nok for høyt priset i forhold til mitt budsjett :(

 

Det har jo vært pratet om at 530/535 er høyt priset, i hvert fall forhold til m550. Jeg vil tro bilforhandlere har mye å gå på, så det burde være mulig å prute ? 

F.eks denne, https://www.finn.no/175721862 

Vil nesten tro keg blir fullstendig avskrevet om jeg byr 499.000kr. Skjønner dette er et dumt spørsmål å spørre om, men hva er deres erfaring? 

 

Ja, jeg har aldri hatt spesiell dyr bil og ikke vant med å måtte få ned prisen mye 😂  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bilforhandler har en smertegrense på alle bilene de selger. Altså prisen de ikke selger for uansett faen... om de mister kunden over det, så er det bedre enn å gå i tap. Hva denne prisen er på den 530'en vites jo aldri. Men 60k ned i pris går dem ikke.

Det er vanlig å kunne gå 10-20k ned (i noen tilfeller 30k også) eventuelt 10k ned i pris pluss to nye hjulsett, eller nye bremseskiver. Forhandlerne bytter ikke slikt før salg, fordi da har dem et forhandlingsgrunnlag; "vi skal hive med nye dekk siden det er deg" men jeg er mer av sorten "hvorfor har dere ikke dekk og bremser 100% FØR jeg som kunde kommer inn i butikken?"

Du spør etter erfaring. Jeg har vært å prøvd nyere bruktbiler før. Sagt jeg vil ha bilen, men da skal den 40k ned i pris og begge hjulsettene må det nye dekk på. Du spør etter erfaringer og reaksjoner? Jo selgerne sier stort sett bare "ha en fin dag" og går fra deg/venter på at du skal forlate butikken. Det er min erfaring når jeg kommer med sånne krav. De skal selge, ikke tape penger på prutmakere. 

Jeg vil si du kan kanskje få den 20k rimeligere :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2020 den 20.50, Sarevok skrev:

https://www.finn.no/176456934

 

Noen umiddelbar tanke om denne? Må si jeg likte denne. 

Er 520k dyrt for en fem år gammel 535? 

.... Solgt 😎 Angrer litt på at jeg ikke kjørte og tok en titt på denne. Men opptatt med jobb. Tar ikke mange dagene før de aller mest utstyrte går, legger jeg merke til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2020 den 22.20, E.H.D skrev:

Savner sportsautomat. Sportsautomaten har en mye finere girspak + girhendler på rattet. 

girspaken, er jeg enig at ser litt mer potent ut! Men spakene på rattet... Hvor ofte blir de brukt? Det er ingen deal breaker.. Bare å bytte spaken, rent visuelt. Kassa girer helt likt.. El tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sarevok skrev:

.... Solgt 😎 Angrer litt på at jeg ikke kjørte og tok en titt på denne. Men opptatt med jobb. Tar ikke mange dagene før de aller mest utstyrte går, legger jeg merke til.  

Utstyr = mer elektronikk som kan feile, når bilen blir eldre.. Fint når det fungerer, men dyrt å fikse når det ikke gjør det! Jeg kjøpte bevisst en med lite utstyr, da jeg hadde tenkt å ha bilen i mange år. ( snart 6år nå, og ingen ting har skjedd, verken luftbelger el annet) veldig fornøyd :) 

Lykke til.. (ps: hvis du skal kjøpe bil utover garanti tiden 5år, så hent en selv... Men dårlig kronekurs nå, så kanskje ikke økonomisk likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...