Gå til innhold

Kjøp av BMW 530d F11


Sarevok
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Conquest skrev:

girspaken, er jeg enig at ser litt mer potent ut! Men spakene på rattet... Hvor ofte blir de brukt? Det er ingen deal breaker.. Bare å bytte spaken, rent visuelt. Kassa girer helt likt.. El tar jeg helt feil?

dag å natt mellom sportsautomat å vanlig, nesten bare 520d du får kjøpt uten ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Conquest skrev:

Finnes det noe dokumenter på det? De skulle jeg gjerne sett.. Har bare hørt at noen sier det! Mens andre sier at kasse og software er lik. :) 

ut ifra delekatalog har alle lik girkasse, software er ikke lik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Conquest skrev:

girspaken, er jeg enig at ser litt mer potent ut! Men spakene på rattet... Hvor ofte blir de brukt? Det er ingen deal breaker.. Bare å bytte spaken, rent visuelt. Kassa girer helt likt.. El tar jeg helt feil?

Vil si jeg bruker de daglig, så for meg hadde det vært en prioritert ting på en ny bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Conquest skrev:

Utstyr = mer elektronikk som kan feile, når bilen blir eldre.. Fint når det fungerer, men dyrt å fikse når det ikke gjør det! Jeg kjøpte bevisst en med lite utstyr, da jeg hadde tenkt å ha bilen i mange år. ( snart 6år nå, og ingen ting har skjedd, verken luftbelger el annet) veldig fornøyd :) 

Det at det er så forferdelig mye mer som kan gå i stykker fordi bilen har litt mer utstyr må være en misoppfatning og/eller et så godt som ikke-eksisterende problem. Jeg har, og har hatt biler som er langt over gjennomsnittlig godt utstyrt og har aldri hatt særlig store eller andre problemer som følge av bilene har vært godt utstyrt. Dersom bilen er relativt ny, vil nok regnestykket dessuten være langt mer positivt for en godt utstyrt bil ettersom "ingen" vil ha en dårlig utstyrt bil og betaler deretter (les: verditapet er større enn merreparasjonen på en godt utstyrt bil). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det at det er så forferdelig mye mer som kan gå i stykker fordi bilen har litt mer utstyr må være en misoppfatning og/eller et så godt som ikke-eksisterende problem. Jeg har, og har hatt biler som er langt over gjennomsnittlig godt utstyrt og har aldri hatt særlig store eller andre problemer som følge av bilene har vært godt utstyrt. Dersom bilen er relativt ny, vil nok regnestykket dessuten være langt mer positivt for en godt utstyrt bil ettersom "ingen" vil ha en dårlig utstyrt bil og betaler deretter (les: verditapet er større enn merreparasjonen på en godt utstyrt bil). 

Ser den, men ta ett eksempel. Comfort Access.. Utstyr er viktig for mange, men ikke for meg. Ank verdi, så ga jeg mindre også! hehe.. Putter penga i båt jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Conquest skrev:

Ser den, men ta ett eksempel. Comfort Access.. Utstyr er viktig for mange, men ikke for meg. Ank verdi, så ga jeg mindre også! hehe.. Putter penga i båt jeg ;) 

CA-håndtak er enkelt og billig å fikse (nå får man vel til og med uoriginale håndtak til en slikk og ingenting). Ønsker man ikke å fikse dem, kan man bare plugge ut kontakten som styre CA-finessen. Ergo fungerer håndtaket da som om bilen ikke hadde CA. Som båtglad er du nok mer vant til at pengene får føtter å gå på der.. "Åja, du skulle ha oljefilter til Volvoen din? Vel, det blir 150kr. Sa du KAD44? Det er jo båtmotor det. Vel, da blir prisen 1500kr" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

CA-håndtak er enkelt og billig å fikse (nå får man vel til og med uoriginale håndtak til en slikk og ingenting). Ønsker man ikke å fikse dem, kan man bare plugge ut kontakten som styre CA-finessen. Ergo fungerer håndtaket da som om bilen ikke hadde CA. Som båtglad er du nok mer vant til at pengene får føtter å gå på der.. "Åja, du skulle ha oljefilter til Volvoen din? Vel, det blir 150kr. Sa du KAD44? Det er jo båtmotor det. Vel, da blir prisen 1500kr" :P

røyk på ett nytt drev i påsken 93k. så sesongen startet bra :) hehe.. kunne vørt mye utstyr på bilen det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Conquest skrev:

røyk på ett nytt drev i påsken 93k. så sesongen startet bra :) hehe.. kunne vørt mye utstyr på bilen det!

Ja, det er jo dømt til å bli dyrt når en eller annen kropp var så "genial" å konstruere girkassen til båten som båtens laveste punkt og i vann hele tiden. Tenk hvor mye mer behagelig det ville vært om du hadde hatt fast aksling. :D 

Beklager OT.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...