Gå til innhold

Innesperret i bilen, F15


Grobian
 Share

Anbefalte innlegg

Det kan virke som om hullene i forskjermen som skal besørge forbedret aerodynamiske egenskaper, tillater at det strømmer ganske mye løs snø bakover dørene. Denne har der tint litt og eller satt seg fast på dørene, og sakte bygget seg opp før denne massen har rent ned på stigtrinnet, hvor den frøs. En god del har nok også blitt sprutet opp fra veibanen der den var saltet og det var et tykt lag med slaps..

 

Dessverre var klokken nærmere ett på natten, og vi slo av motoren for ikke å holde naboene våkne. Dermed ble det ganske kaldt, og interessen for å komme seg inn i varmen var betydelig høyere enn den for å dokumentere forholdet ;) Likeledes var det mer akutt å få smeltet bort isen, enn å ta bilde av det... 

Man leser jo mye om BMWs og andre produsenters vintertesting i Lapland, men det de aldri får testet godt nok der må jo være varierende værforhold, som dette problemet sikkert var et utslag av. Har de  i det hele tatt fjelloverganger i Sverige? Det er fullt mulig å kjøre 5 mil og oppleve vær fra +10 til -10 i disse dager.

Et bilde fra dagen derpå, men da hadde vi fått bort isen og opp alle dørene..

178A4085.JPG

Endret av Grobian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkjipt problem, men ikke så veldig stort problem?

Du får sende mail til BMW å høre med de. Kanskje det finnes en puma sak på dette.

@lagunilla kanskje har noen tips?

EDIT: jeg ser nå at denne kommentaren er noe gjentakende av andre kommentarer fra meg selv og en annen tidligere. Beklager det.

Endret av Otis
La til info/kommentar.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang dette kan bli aktuelt tror jeg at jeg legger et greit lag med silikon fra sprayboks på tersklene. Ikke et veldig stort problem, men hvis vi MÅTTE ut av bilen, hvilket vi klarte å unngå på strekningen Mosjøen - Bodø i sterkt vinterlige forhold, så hadde vi måttet klatre ut av vinduene pga. bagasje bak.. Ikke helt optimalt, det bør være veldig enkelt å evakuere bilen på landjorden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...