Gå til innhold

BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Har du sjekket for trykk ut av oljepåfyllingen? Det skal være svakt vakuum der.

Men uansett så ser VHV tett ut, og det kan skape problemer med oljeforbrenning og rar motorgangen, samt rare lyder pga trykk hvor det ikke skal være trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Har du sjekket for trykk ut av oljepåfyllingen? Det skal være svakt vakuum der.

Men uansett så ser VHV tett ut, og det kan skape problemer med oljeforbrenning og rar motorgangen, samt rare lyder pga trykk hvor det ikke skal være trykk.

Ser tett ut? Det var nok majones inni der til å holde Kansas gående på 4 juli. Den veide en halv kilo mer enn den nye ccv-en 😂 den er potte tett. Og det er majones i alle rør, bortsett fra det som går ned til bunnpanna. 

Sjekker vakuum når bilen er satt sammen igjen. Ga meg før tålmodigheten tok slutt. 

Nada olje på coiler. Tørr og fint over alle plugger. Ikke rukket å ta ut pluggene foreløpig. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se da :) viktig å ha ordnet veivhuset uansett. Hvis det kun var dette som var årsaken til røyk, så har du jo fått deg som jeg forsto det, et billig repobjekt, men som var quick fix å løse :)

Men desto værre er det jo å kjøpe en slik bil, når eier ikke klarer å holde slike enkle ting i orden. Da vet man aldri hvilke dårlig vedlikeholdte ting som dukker opp senere. Men igjen, da har man en prosjekt tråd gående. Jeg følger med, X tråder er det lite av ;)

Noen planer for bilen utenom å få den teknisk ok? Felger, aftermarket deler etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er det ikke så mye planer. Tar det når jeg vet om jeg får fikset problemet. Har ikke behov for en x3, men var keen på noe å reparere. Egentlig mest keen på en E34, E32 eller E46. Men det kan godt tenkes at dette blir et hyggelig beskjentskap. Snurrige biler, med et snurrig design. Det var en bil jeg hatet da den kom, og som jeg har begynt å like veldig godt gjennom årene. 

Men skal ned og fyre den opp om litt, så får vi se hvordan dette går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første prøvetur er lovende. Kommet oss flere kilometer uten å komplett tåkelegge Bærum, som sist. Ryker litt av eksosen, men tipper det er en del olje i systemet som skal brennes av, og at den må kjøres en god runde før det gir seg. Krysser fingrene for det i alle fall. Kjekk bil ellers. Tight og fin og med fullt servicehefte fra Bilia. Har jo ikke kjørt den før nå, bortsett fra en forferdelig prøvetur hvor jeg var mest stresset for all røyken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Det er vel tripteller du mener?

Er batteri i orden?

Det er det jeg mener ja 😂

Var en gåen sikring. Nå neste problemer:

1: den er fremdeles tung å starte. Må dra rundt starter 2-3 ganger 

2: obd-port får jeg ikke kontakt med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mariuse34 changed the title to BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...