Gå til innhold

BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å ta en injector/bensinrens. Den har kjørt et par liter gjennom forbrenningen, så mistenker at det er en del gris inni der. Noen foretrukne varianter? Jeg har brukt en fra mekonomen en gang på en mini som fusket, med god resultat, men den kostet vel 600 spenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 21.00, Otis skrev:

Slagtrekker er svært fint, men jeg vil anta at en muttertrekker på lav momentinnstilling også gjør susen. Ta det rolig med de første slag for deretter å øke på med muttertrekker.

Kan rapportere at dette funket helt sinnsykt bra. Lavt moment og det fikset biffen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mariuse34 skrev:

Vurderer å ta en injector/bensinrens. Den har kjørt et par liter gjennom forbrenningen, så mistenker at det er en del gris inni der. Noen foretrukne varianter? Jeg har brukt en fra mekonomen en gang på en mini som fusket, med god resultat, men den kostet vel 600 spenn

 

Tunap er bra greier

https://www.gsbildeler.no/kjemi-tunap/tunap_937_intensiv_injector_rens_bensin__4467970?gclid=Cj0KCQjwzZj2BRDVARIsABs3l9Ji6eOtFazc55OOD_TVD3zWlP_IXf_9tMIqen5A2YjuljmISSLvUpUaAmjOEALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunap har jeg hørt mye bra om. Men koster vel nærmere 2k for en rekkesekser.

Denne var den jeg testet på minien. Den jaget på tomgang, og denne tok knekken på det. 

https://lakkspesialisten.no/produkter/OME BL269QAN?gclid=Cj0KCQjwzZj2BRDVARIsABs3l9Ia2gTMgJRNSBHYoCkRoUlQtKch4GqiJt7eIAgGxxhOse9BucbihkIaAlW2EALw_wcB

 

Får begynne med tennplugger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag. Nytt forsøk. 

Kom hjem fra natt borte. Fyrer opp X3. Fyrer ikke på første. Fyrer på andre og går ikke på alle seks. Kjapp tapp med gassen og den begynner å summe på alle seks. Bilen er på i kanskje 10-15 sekunder. 

Skrur av. Tar ut alle plugger. De lukter bensin og er våte. 

Skrur i bosch-plugger. Starter bilen. Fyrer rett opp. Skrur av. Lar stå i 30 min. Fyrer opp. Tenner ikke på første. Tenner rett opp på alle seks. 

Kjører en tur og gjør ærend. Bilen går helt smooth hele tiden. Starter og stopper helt fint hver gang. 

Får lest av feilkoder. Nå er det kun feiltenning på en sylinder, nr 2, i systemet. Så misfire sylinder 6 er borte. Men carly og kabel er bare drit. Så får bare delvis lest av koder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg kabelen til icarsoften. koblet den til. Masse feilkoder. Blant annet 4-.5 på cam sensor som carly nektet meg å slette. 

Slettet. Bilen starter rett opp og feilkodene kom ikke tilbake. Tilfeldig eller kan feilkode aktivt lage trøbbel når bilen startes om de ikke slettes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mariuse34 skrev:

Nå fant jeg kabelen til icarsoften. koblet den til. Masse feilkoder. Blant annet 4-.5 på cam sensor som carly nektet meg å slette. 

Slettet. Bilen starter rett opp og feilkodene kom ikke tilbake. Tilfeldig eller kan feilkode aktivt lage trøbbel når bilen startes om de ikke slettes? 

Tilfeldig vil jeg si. Må vanligvis kjøre en runde eller 2 for å kunne få avklart om kodene kommer tilbake uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Poppy skrev:

Tilfeldig vil jeg si. Må vanligvis kjøre en runde eller 2 for å kunne få avklart om kodene kommer tilbake uansett.

Jeg frykter du har rett. Får i det minst lest feilkoder nå. Det gjør jo alt sykt mye lettere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktet forrige eier. Hadde hatt tenningsproblemer tidligere en gang. Verkstedet hadde fikset noe og hadde funket siden. så kan tyde på det er urelatert til dette.  Skulle sende kvittering. Så kanskje det gir noen bedre svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mariuse34 changed the title to BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...