Gå til innhold

BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Da er bilen hentet. 2005 x3 2.5i, kjøpt sett men uprøvd.

Kjørte bilen hjem idag et par km. Starter opp og ryker litt. Slutter å ryke når jeg kjører. Vanskelig å få start på generelt, men går fint på alle seks når den er i gang. 

Skal sjekke plugger og en del annet i morgen. Forsøkte å lese av felkoder. Begynte å lese, men så dæva obd-porten. Vet noen om det er en sikring til den eller lignende? 

Ellers trivelig bil. Ikke noe stort prosjekt, men jeg kjeder meg på hjemmekontor og trengte et lite prosjekt. Alltid koselig å skru litt bmw når man trenger å avreagere og hygge seg i garasjen. 

PS: Kan denne tråden flyttes til prosjekt kanskje?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Evopower skrev:

Hvis du har litt å putle med på bilen så er det alltids hyggelig med en e83 prosjekt tråd :) ikke for mange av de..

Noe er det jo alltids, men håpet er at det ikke blir verdens tyngste prosjekt, mer hygge :) skal legge ut litt bilder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er icarsoften min som dæva. Annen obd funker. Icarsoft er død i alle biler. 

Startet bilen idag. Tungstartet. Går urent første par sekunder. Men ingen røyk idag. Og går som den skal etter oppstart. 

 

Snakket med forrige eier. Han byttet mellomaksel i januar. Etterpå begynte den å ryke. Tok service. Hjalp intet. Kjørt 100 km etter og stått parkert siden januar. Ikke godt å si hva dette kan være enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet på sommerhjulene. Og kjørte en tur.

20200415_195805.thumb.jpg.559129b7cfba500e49322d0c68db2ac3.jpg

Nada røyk fra bilen. Vel. i 5 min. 

Hver gang jeg gir gass så røyklegger den hele området. Det er ikke vann, dette er olje. Men herregud. Jeg tror tåkeluren gikk på Østerås, og jeg tror en syklist stoppet for å ringe politi/brannvesen. 

jeg får ikke diagnosen til å funke på bilen. Så da blir det andre måter å løse på. 

Det sagt så sjekket jeg litt i motorrommet. Legger ved bilder, så kan dere se hvordan oljepåfyllingslokk og veivhusventilasjonsslangen inn på topp

20200415_201607.thumb.jpg.f3ada6aded3e4cfdf10e04e31d8e208b.jpg20200415_201618.thumb.jpg.423cb5f06defb3d23099b1deac1c3540.jpg

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ingenting inni den der slangen. Så det er ikke tett.

Du kan jo kontrollere om det kommer luft ut eller dras inn luft i oljepåfyllingslokket først. Der skal det være svakt vakuum.

For å sjekke ventiltetninger vet jeg bare om å bruke motorbrems, deretter gå på gassen. Men mulig det egentlig kan tyde på slitte/faste oljeringer på stempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mariuse34 changed the title to BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...