Gå til innhold

BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Otis skrev:

Det vil jo fungerer, om du finner en plass som strømmen går av på med tenningen. Eller kan du bare lage en bryter på den ene ledningen og vipps! Da har du fikset problemet.

Hvor mener du jeg skal lage en bryter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Otis skrev:

Du snipper ledningen til sigarettenner uttaket, og setter en bryter inn der. Da kan du bestemme selv når du vil FM sender skal være på eller av.

Da kan jeg vel like gjerne bare dra inn og ut dingsen i sigaretttenner hver gang jeg går inn og ut av bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er vel et lite relé foran sigarett-tenner, hvis du da finner en ledning som går av og på med tenning ( f.eks en fra radio, lys i brytere, evt fra sikringsboksen med slik biltema sak du linket ). Bruk da den ledningen til å styre releet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borte noen dager men hadde litt tid idag. 

Begynte med å starte bil. Starter tungt men starter rett på alle seks. Derfor virker det å være løst etter litt kjøring. 

Men byttet batteri med transporteren. Det batteriet er bra. Samme start på bilen. Puttet batteri tilbake og den fyrte på sekunder. Det er en 2.5 tdi så den er i teorien tyngre å dra i gang enn 2.5i.

Derfor ut med alle plugger. De så sånn ut 

20200426_185448.thumb.jpg.90769c0b08de15241924606c42bd4e15.jpg20200426_185450.thumb.jpg.caec8a68f7e989f4788a9f13ac6f6b2d.jpg

 

Spylte over det verste med bremserens. Vet ikke om det gjorde så mye forskjell. Skrudde tilbake. Fortsatt treg å starte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2020 den 0.02, TRF skrev:

X3 er tross alt bare en høy e46 med litt mer påkostet forstilling ;)

Fysj, nå tok jeg meg sjøl i å søke etter x3 på finn.no 😅 Hmm. Kanskje en slags verdig, praktisk arvtager til E46'n..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mariuse34 skrev:

Hva slags plugger skal jeg gå for? 

NGK, Denso eller brisk? Førstnevnte koster ca 1100 for 6 stk, mens denso koster 480 kroner og Brisk koster 600. Cirkus. 

Ville gått for Denso. Har god erfaring av de til MC i hvert fall. Uansett tror jeg både billige og dyre plugger fungerer som de skal når de er nye, mens kanskje den dyre er bedre om 50 000km. Er  jo greit å ikke brenne mer penger enn man trenger på å finne ut om det er pluggene som skaper trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laffe skrev:

Ville gått for Denso. Har god erfaring av de til MC i hvert fall. Uansett tror jeg både billige og dyre plugger fungerer som de skal når de er nye, mens kanskje den dyre er bedre om 50 000km. Er  jo greit å ikke brenne mer penger enn man trenger på å finne ut om det er pluggene som skaper trøbbel.

De resonnementet tilsier 39,90 på Tema! 

tennplugg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha plugger som varer og er bra ,er NGK veien og gå .

Har kjørt en mengde forskjellige plugger på bilene og ender opp med NgK .

e34 fikk plugger her for en stund siden og da hadde de vært på bil siden jeg kjøpte den i 2012 og 80000 km.

Kjøpte Biltema til e30 ,men ble ruskete å starte samt pendling mellom sylindre .

Ngk på den og og gikk pent .

Men om dette er er selg videre objekt ,så ville jeg ikke lagt vekt på så dyre plugger selv om NgK ikke er de dyreste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Skal du ha plugger som varer og er bra ,er NGK veien og gå .

Har kjørt en mengde forskjellige plugger på bilene og ender opp med NgK .

e34 fikk plugger her for en stund siden og da hadde de vært på bil siden jeg kjøpte den i 2012 og 80000 km.

Kjøpte Biltema til e30 ,men ble ruskete å starte samt pendling mellom sylindre .

Ngk på den og og gikk pent .

Men om dette er er selg videre objekt ,så ville jeg ikke lagt vekt på så dyre plugger selv om NgK ikke er de dyreste.

 

Mest et kjør mens det er gøy, selg når jeg er lei-objekt! Men de blir vanligvis ikke værende lenger enn 2-4 måneder. 

Frister å teste pluggene til 600. NGK koster 1.200. 

Men så du bildet av pluggene over @sveigis? Er du enig i at det kan være grunnen til treg start, ref video og plugger som har vært dynket i veivhusventilert olje? 

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mariuse34 changed the title to BMW X3 2.5i Lite prosjekt starter pent igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...