Gå til innhold

17” på E39 M-Sport...for lite?


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en E39 M-Sport, som snart skal hentes ut fra vinterlagring. Kjøpte bilen i fjor, og den står nå på Dotz 19-tommere. Disse felgene er jeg ikke fan av, så skal byttes!

Jeg har autosøk på «e39 felger» på finn, men det dukker sjelden opp noe interessant. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for 18-tommere, MEN! Nå har jeg begynt å vurdere Bmw Style 66-felger, i 8+9x17. Hva synes folket...er 17 tommere for lite på E39? Bilen står på justerbart Bilstein understell, så kan teste litt høyder.

Ja, jeg vet at dette er et høyst individuelt spørsmål, men ålreit å høre hva folk tenker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De originale style 66 i 8+9 synes jeg personlig kler bilen veldig godt. Style 65 (originale) om man skal ha større. 

Mulig habilitetsproblem her, jeg valgte selv 66 på vinter og 65 på sommer da jeg synes disse kler e39 absolutt best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns 17" ser veldig traust ut. Ivertfall på m-sport. e39 er jo en drøm å kjøre på 18", samstundes ser fremdeles helt originalt og fint ut.

Ødelegge komfort med 18? M5 ble jo levert med det originalt. 

Har 18" med 225/45/18 på vinter nå. Kjører 19" sommer, men det kommer til å bli bytta ut med 18" når dekka er oppbrukt.  

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, TRF skrev:

De originale style 66 i 8+9 synes jeg personlig kler bilen veldig godt. Style 65 (originale) om man skal ha større. 

Mulig habilitetsproblem her, jeg valgte selv 66 på vinter og 65 på sommer da jeg synes disse kler e39 absolutt best.

Enig! Syns Style 66 kler E39 veldig godt. Tror muuuligens at det blir spacere, om jeg går for 17...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fredrik skrev:

E39 540i kom standard med 16" felger så jeg synes at 17" felger høres fornuftig ut. E39 var en komfortorientert modell så hvorfor ødelegge denne følelsen?... :)

Du har helt rett i det, Fredrik! Er vesentlig komfortforskjell på 19 vs 17 tom. Og 17 er uansett mere riktig på E39 enn 19. Men som jeg skrev, det er nok mulig det blir spacere, for å få frem litt stuk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Evopower skrev:

Har 17" 235/40r17 selv på min e39 og det er ikke poeng i større. Maks 18" om man prioriterer den looken.

Jeg er glad i looken, men syns det er vanskelig å finne riktige (for meg) felger i 18. Pluss at jeg begynner å få dårlig tid, vil ha bilen på veien nuhh!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, hsd skrev:

Syns 17" ser veldig traust ut. Ivertfall på m-sport. e39 er jo en drøm å kjøre på 18", samstundes ser fremdeles helt originalt og fint ut.

Ødelegge komfort med 18? M5 ble jo levert med det originalt. 

Har 18" med 225/45/18 på vinter nå. Kjører 19" sommer, men det kommer til å bli bytta ut med 18" også når dekka er oppbrukt.  

Er enig med deg ang. 18 tommere. Komfortmessig tror jeg det er større forskjell 18 til 19 enn fra 17 til 18. 
De 19 tommere jeg har på bilen i dag ødelegger den majestetiske kjørefølelsen E39 i utgangspunktet har. Nå er forsåvidt ikke de eneste «synderen», jeg mistenker Bilstein coilovers også bidrar i feil retning der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sst079 skrev:

Er enig med deg ang. 18 tommere. Komfortmessig tror jeg det er større forskjell 18 til 19 enn fra 17 til 18. 
De 19 tommere jeg har på bilen i dag ødelegger den majestetiske kjørefølelsen E39 i utgangspunktet har. Nå er forsåvidt ikke de eneste «synderen», jeg mistenker Bilstein coilovers også bidrar i feil retning der...

Jeg har supersport black mikke mus coilovers nå, hadde tenkt å bytte til bilstein men merka flere er ikke fornøyde med de rimeligeste av de ivertfall. Så jeg henger meg på Ingvaldsen, planen nå er å kjøpe m-sport Boge dempere, og montere h&r senkefjører med senkeskåler. Da blir den ca 10mm høyere enn den er godkjent med i dag, men det lever jeg fint med på bruksbil. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det meste av kompinasjoner av understell og hjul på e39

18" er desidert den størrelsen som passer best til bilen mtp komfår og kjøreegenskaper!

kjører m5 dimensjoner på alle mine hjulsett i 18 og 19 uten noe form for sporing, rett å slett en fryd å kjøre på!

style 37 og 65 som trf nevner er absolutt de peneste felgene vist du ikke skal bruke titusenvis på felg

 

på touring blir 17 rett å slett smått å stygt

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18" kan gå fint på en msport visuelt :) jeg har noen 18" et20 som er til e60 og sånnsett for moderne for en e39, men de skal selges om noen vil ha dem på sin e39.

Min er uten msport og da er 17" passelig. Men har aldri ment at 17" original msport felg på e39 msport er for lite. Og de finnes jo på finn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, hsd skrev:

Jeg har supersport black mikke mus coilovers nå, hadde tenkt å bytte til bilstein men merka flere er ikke fornøyde med de rimeligeste av de ivertfall. Så jeg henger meg på Ingvaldsen, planen nå er å kjøpe m-sport Boge dempere, og montere h&r senkefjører med senkeskåler. Da blir den ca 10mm høyere enn den er godkjent med i dag, men det lever jeg fint med på bruksbil. 

 

 

Jeg har B14 på min, så skal jo være ålreite greier. Men tror de er skrudd helt i bunn, tenkte å sjekke dette nå ved hjulbytte. 
 

Ellers er planen min nøyaktig som din - gode dempere med H&R/ Eibach-fjører. Tror jeg er det perfekte kompromisset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sst079 skrev:

Jeg har B14 på min, så skal jo være ålreite greier. Men tror de er skrudd helt i bunn, tenkte å sjekke dette nå ved hjulbytte. 
 

Ellers er planen min nøyaktig som din - gode dempere med H&R/ Eibach-fjører. Tror jeg er det perfekte kompromisset...

På sedan vil jeg sterkt råde deg til Kw v2 ! faktisk like komfårtabelt som orginalt msport 705 understell bare fastere. m5'n min med kw v2 er bedre å kjøre en touringen min med orginalt understell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Har prøvd det meste av kompinasjoner av understell og hjul på e39

18" er desidert den størrelsen som passer best til bilen mtp komfår og kjøreegenskaper!

kjører m5 dimensjoner på alle mine hjulsett i 18 og 19 uten noe form for sporing, rett å slett en fryd å kjøre på!

style 37 og 65 som trf nevner er absolutt de peneste felgene vist du ikke skal bruke titusenvis på felg

 

på touring blir 17 rett å slett smått å stygt

Joa, 18 er optimalt på E39, enig i det. Og Style 37 er kanskje den ultimate felgen😍 Men de vokser ikke akkurat på trær! Men som nevnt har jeg autosøk på både finn og blocket, så skulle noe dukke opp, er jeg klar!

Men Style 65 har jeg aldri helt klart å like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...