Gå til innhold

Kjøp av bilstøvsuger


Kim
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Da jeg ikke har tilgang til strømuttak for å bruke støvsuger til bilen, har jeg kikket litt på bilstøvsugere som man kan koble til 12V eller bruke batteri. Er det noen som har erfaring med denne typen støvsugere? Vil de suge opp småstein fra teppe eller er det for dårlig kraft i de? Gidder ikke bruke flere tusen på f eks Dyson.

Greit å kunne slippe å dra til en bensinstasjon hver gang jeg vil støvsuge over bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Elektrolux Rapido Carvac 12v som jeg har med på tur. Følger med litt munnstykker som når nedi kriker og kroker. Minuset er ledningen, den er lang, men likevel ledning. Tenningen i bil må også være på. Ellers har jeg som @ahj Ryobi-støvsugeren, på 18v som fungerer bra. Må ha oppladet batteri, så kanskje ikke en turstøvsuger selv om batteriet varer lenge på en slik (har både 2Ah og 5Ah da jeg har litt andre maskiner fra Ryobi også).

Denne har jeg:

https://no.ryobitools.eu/elverktøy/rengjøring/støvsugere/r18hv/r18hv-0/
 

Merk at de også har en kanskje litt mer praktisk en også til bil. Noe jeg ikke var klar over før nylig:

https://no.ryobitools.eu/elverktøy/rengjøring/støvsugere/r18pv/r18pv-0/
 

Den første jeg linket til koster ca. 400,- eks. batteri. Og den andre på rundt 1500,- eks. batteri. Har du ikke batteri ligger det på ca. 1000-lappen for pakke med 2,5Ah og lader og 1500-ish for 5Ah + lader. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt forslag med Ryobi :) 

Kom på at jeg har tilgang til strømuttak for motor-/ kupevarmer hvor det er maks 700w belastning, mulig det da blir bedre å kjøpe en vanlig støvsuger som drar maks 700w. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kim skrev:

Det var godt forslag med Ryobi :) 

Kom på at jeg har tilgang til strømuttak for motor-/ kupevarmer hvor det er maks 700w belastning, mulig det da blir bedre å kjøpe en vanlig støvsuger som drar maks 700w. 

Det høres ut som en mye bedre plan. Min erfaring er at oppladbare støvsugere ofte har dårlig sugeevne, og slutter å virke etter kort tid. Kort sagt de suger ;) Gå for en enkel støvsuger med støpsel. Den vil mye bedre enn alt annet oppladbart og holde mye lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@t06afre jeg hadde vært enig med deg for en 6-7 år siden. Men idag er det så mye bra på markedet og batteriprodukter, uansett hvilket verktøy/apparat man bruker, har kommet seg betraktelig. Jeg hadde ikke kviet meg idag for å gått for batteri. Det er den veien tinger går og produktene blir bedre og bedre :) Men klart, en enkel rimelig støvsuger gjør nytten den også. Man må ha system/kontroll på batteriene om man velger f.eks. Ryobi og passe på at de er oppladet før bruk osv., det slipper man med ledning. :) 
 

Edit: Kan legge til at jeg har brukt den rimeligste Volta med ledning i mange år og det har gjort nytten. Den kostet vel 450,- på tilbud. Det var ikke før inntil nylig jeg kjøpte Ryobi sin i forbindelse med at jeg hadde kjøpt muttertrekker, dykkerpistol og enda litt til fra de :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har tidligere hatt en Bosch som jeg kobler på 12 uttaket i bilen. Den klarte småstein akkurat, men det ble upraktisk med ledningen og med lite lademuligheter av bilbatteriet var jeg alltid litt nervøs om støvsugingen tok startmuligheten på neste forsøk.

Med småunger og mye smuler, ble det derfor kjøpt en slik batteridreven: med navn Bosch Unlimited BCS1ALL som nå kommer på litt over 3000 kroner.

Følger med ett par ulike hoder, kan bruke den rundt om i hjemmet for å ta smårusk samt den har eksternt batteri så om det gir seg, kan man få tak i nytt batteri og trenger ikke kaste hele. Så dette ble mitt valg selv om kanskje andre hadde bedre testresultater. 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4915347

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...