Gå til innhold

Flis og tilbehør (skilt ut fra Finn.no-tråden)


t06afre
 Share

Anbefalte innlegg

Burde ikke denne tråden heller hete ::Flisespikeri og kjefte på hverandre» tråden?

Dette blir en gøy tråd fremover.

Takk Gud for at jeg ikke kan  en ting om dette ,så her skal jeg kun innom og se hvem som vinner prisen  som årets flislegger på Bimmers ,eller de beste flisene .

Eller den største kjeften 😀

Og selvfølgelig har jeg popkorn ,til og med Kvikklunsj for dette skal bli gøy 👍👍👍👍.

 

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Har enda ikke fått lagt noe flis på garasjegulvet men prøver nå på nytt 😄 Er det noen som vil anbefale en flis på minimum 60X60 ? Kanskje du har en flott garasje du vil dele bilder fra ? Garasjegulvet mitt er nå flott støpt/plant/avrettet og klart for flislegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Mitt garasjegulv var ujevnt støpt. Og i tillegg har eg planer om og bruke det til skruing. Gikk derfor for 11mm 30*30 flis. 

Dette er rett etter det var ferdiglagt, skal få tatt noken nye bilder, er no ferdig fuget og i bruk 😊 

Hadde ikke følt meg trygg med garasjejekk på 8mm 60*60 flis

IMG_20201115_184110267.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
På 1.5.2020 den 17.08, Skulebollen skrev:

@Fredrik 90 Hoi! Skal si du var nærtagende idag😳 jeg har da virkelig ikke påstatt alle andre er idioter? Jeg påsto din påstand om flis var idiotisk😁 

Det var vel ærlig talt du som kom med en "ekspert" uttalelse? 

Klart du skal få bilder av noen av mine siste flislegginger, kjekt du er interessert 😬

 

Min erfaring med billig vs. Dyr planmasse er at den dyre flyter alvorlig mye bedre utover. 

Noe du kanskje skal vurdere før du spyr ut påstander er at "til mitt bruk" ikke alltid er fasit. Dette går igjen... 

Jeg skal ikke ha sofa i min garasje, ei heller skal det vere showoff. Tørr faktisk garantere der blir mer skruing i min garasje enn din😉 Men jeg vil den skal vere presentabel.. 

 

@Ingvaldsen

Har støypt til nedfelt sakseløfter ja. Sakseløfter blir nok rød, men den fargekrasjen skal jeg klare leve med😂 Er trossalt en mekanisk sak, forhåpentligvis en overpriset garage15 innredning som matcher løftebukken. 

 

Ser så smått her garasjen i bakgrunnen. Sakseløfter gropene er plassert under M3, disse har en liten sluk i hver grop. Jeg har valgt og gå for vanlige A takstoler med hevet undergurt, på den måten har jeg "standard" høyde på garasjen utvendig, ett lite roteloft, samtidig som jeg får 3.20 takhøyde. ( Som er nok til personbil på full løft ) portåpner er montert på aksling fremme, og skinner er forlenga så dem går så nærme taket som mulig. På denne måten kan jeg ha bil stående oppe på bukken samtidig som bil nr. 2 kan bruke garasjen som normalt. 

 

Siden 50m2 ikke er noe å skryte av, driver jeg og jobber med kommunen for godkjenning av en isolert garasje til på 8*12 meter. Men denne blir nok mest brukt til lagring av biler og kanskje en avdeling til grovere arbeid. 

 

 

IMG_20200420_210055112.jpg

Hvor bred er åpningen der? Ble det 50m2, og i så fall hva ble målene? veldig romslig ut :) 

Så siste bildet i tråden nå. Hvilken flis ble det? Så veldig fine ut!

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Industriflis 30*30cm som er 11-12mm tykke. Tror det holder lenge med vanlig "billigflis" fra feks. Megaflis på 8mm. 

Den er vel 49,9m2 utvendig. 7*7m. Så er veggene ca. 15-20cm, er vel litt bredere der det var forskalingsblokk. 

Ligger endel bilder i tråden min innimellom.. Jeg kunne gjerne hatt den 60-70cm lengre grunnet innredning, og heller 60cm smalere. 

Neste garasje blir Mye større 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Skulebollen skrev:

Industriflis 30*30cm som er 11-12mm tykke. Tror det holder lenge med vanlig "billigflis" fra feks. Megaflis på 8mm. 

Den er vel 49,9m2 utvendig. 7*7m. Så er veggene ca. 15-20cm, er vel litt bredere der det var forskalingsblokk. 

Ligger endel bilder i tråden min innimellom.. Jeg kunne gjerne hatt den 60-70cm lengre grunnet innredning, og heller 60cm smalere. 

Neste garasje blir Mye større 😅

Hvor bred er porten? Noe ish det samme størrelse jeg setter opp. 7.20 bred og 7 lang. 
 

første øyekast så snuser jeg på disse 

https://www.megaflis.no/fliser-stein--tilbehor/fliser/baderom/granito---arkansas-30x30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...