Gå til innhold

power kit dokumentasjon


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk TÜV-papirer fra BMW-verkstedet også.

Kontrolløren sjekket papirene og at klistremerket for PowerKit var satt på i motorrommet.

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et skjema fra bmw som bekrefter at m performance power kit er montert på bilen.

skjemaet inneholder delenr på kit chassinr på bil, eiers info og mekanikerens underskrift og stempel. Får håpe det holder for det var det jeg fikk hos bmw 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang prat med bmw har jeg blitt forklart at når mppk er bestilt hos dem og montert hos dem er det ikke noe behov for tüv godkjenning da dette er originalt bmw deler og testet av bmw.

det fulgte ikke med papirer fra tüv på kitet.

de hadde levert og montert flere kit og aldri hørt om noe problemer med godkjenning av svv og vognkort.

Endret av bytterga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes svært merkelig ut. Hvilken BMW-forhandler er dette? SVV må jo ha en eller annen slags form for dokumentasjon (les: TÜV-papirer) på at utslippene på bilen er de samme før og etter montering av MPPK, all den tid CO2-avgiften er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, papertiger skrev:

Det hørtes svært merkelig ut. Hvilken BMW-forhandler er dette? SVV må jo ha en eller annen slags form for dokumentasjon (les: TÜV-papirer) på at utslippene på bilen er de samme før og etter montering av MPPK, all den tid CO2-avgiften er tilstede.

Bmw harstad.

det står i ”bmw” dokumentasjonen at utslipp blir uendret.

får bare ta med dokumentene jeg har fått og krysse fingrene. Har time hos svv på tirsdag 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, bytterga skrev:

Bmw harstad.

det står i ”bmw” dokumentasjonen at utslipp blir uendret.

får bare ta med dokumentene jeg har fått og krysse fingrene. Har time hos svv på tirsdag 🤞🤞

Interessant tema dette. Har MPPSK montert på min bil og ønsker også å få dette godkjent. Har en bunke papirer fra BMW på at kit'et er montert, men står ikke TÜV på disse heller.

Oppjusteres effekttallene i vognkortet i etterkant av en slik godkjenning, eller får man bare en ekstra linje om at bilen er godkjent med original tuning?

Fint om du oppdaterer her etter at du har vært hos SVV 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Chrono skrev:

Interessant tema dette. Har MPPSK montert på min bil og ønsker også å få dette godkjent. Har en bunke papirer fra BMW på at kit'et er montert, men står ikke TÜV på disse heller.

Oppjusteres effekttallene i vognkortet i etterkant av en slik godkjenning, eller får man bare en ekstra linje om at bilen er godkjent med original tuning?

Fint om du oppdaterer her etter at du har vært hos SVV 🙂

Får nytt vognkort med de nye effekt tallene. Tror thats it.

skal poste når jeg har vært på inspeksjon 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chrono skrev:

Oppjusteres effekttallene i vognkortet i etterkant av en slik godkjenning, eller får man bare en ekstra linje om at bilen er godkjent med original tuning?

Jeg har begge deler. Altså effekten er oppjustert i vognkort og på SVVs nettsider, men det står også linje nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2020 den 10.05, Chrono skrev:

Interessant tema dette. Har MPPSK montert på min bil og ønsker også å få dette godkjent. Har en bunke papirer fra BMW på at kit'et er montert, men står ikke TÜV på disse heller.

Oppjusteres effekttallene i vognkortet i etterkant av en slik godkjenning, eller får man bare en ekstra linje om at bilen er godkjent med original tuning?

Fint om du oppdaterer her etter at du har vært hos SVV 🙂

Gikk smertefritt. Ikke noe spørmål Om tüv papirer 👍

fikk mail i dag fra bmw norge med tüv papirer... de fantes likevel. 
jaja fikk nå godkjent uten 🤡

Endret av bytterga
Fikk plutselig en mail
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, bytterga skrev:

Gikk smertefritt. Ikke noe spørmål Om tüv papirer 👍

fikk mail i dag fra bmw norge med tüv papirer... de fantes likevel. 
jaja fikk nå godkjent uten 🤡

Så bra, takk for oppdatering 👍 Står det forresten noe effekttall på de papirene du har? Jeg har kun en utskrift fra ISTA, samt to A4-sider med dok på at kitet hører til 540i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Chrono skrev:

Så bra, takk for oppdatering 👍 Står det forresten noe effekttall på de papirene du har? Jeg har kun en utskrift fra ISTA, samt to A4-sider med dok på at kitet hører til 540i.

Står i de A4 sidene jeg fikk med fra bmw . økningen i kw samt at utslipp blir som før.

SBHTPE0120050609590.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...