Gå til innhold

G31 540iX


 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, BrokeBoi skrev:

Gratulerer med fin bil!

Jeg har forøvrig 20" GMP Dea i Gloss Black på min G30, så du kan eventuelt se på det jeg har postet av bilder på forumet for å se hvordan det ser ut på bilen. Regner med at du ikke har de sorte variantene på vei, da min erfaring er at få på forumet her ser ut til å være noe særlig fan av dette. 😆 Du har vel fargen Matt Anthracite Diamond som ligner mest på de originale 668M felgene?

Angående lyd, så kan jeg anbefale og oppgradere forsterkeren med en Match Up 7BMW. Nå ser jeg at du har HK-anlegget, men jeg mener at Match Up'en er kompatibel med denne også Jeg har HiFi på min og merket stor forskjell etter å ha installert forsterkeren. Man kan spille veldig høyt og ha overdrevent høy bass uten at det vrenger. Installasjonen var ikke så komplisert heller, da det er plug & play, og jeg brukte egentlig mest tid på å demontere i bakrommet.

Takk for det og takk for info ang HK-anlegget. Skal ha det i bakhodet :)

Ja, det blir de felgene i Matt Anthracite Diamond. Ang svarte felger så er ikke det min favoritt heller, men samtidig kjedelig om alle hadde hatt samme smak :)

Skal få lagt ut bilder når de er på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig sommerhjula i forrige uke. Skuffelsen var desto større når jeg oppdaget at to av felgene hadde feil navåpning og boltsirkel. Har ventet en stund på disse nå, så håper at selger ordner opp i dette kjapt.

hjul.thumb.jpg.4f4baf49239586dd631828b5a67f1702.jpg

Mens jeg venter på nye felger ble det en liten runde med rengjøring av hjulbuer. Man får et par rare blikk av forbipasserende naboer når man bruker noen timer på vask av hjulbuer, merkelig nok 😋

1347627435_mkk.thumb.jpg.c3d30b2b96fa30f0db5e56de57e4d963.jpgrent.thumb.jpg.ef3188ac72d6e1b75b8ba6857941c65c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Hehe, blikk må en få, men gud bedre så behagelig det er i ettertid ting er på stell. Flotte hjulsett, disse er vel nokså like M550d/M550i? 

Ja, en god følelse når ting er på stell :) Disse er relativt like 668M-felgene. BMW-koppen passer rett i også. Egentlig ikke så fan av uorginale felger, men det ble slik denne gangen.

27 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

vasking av hjulbuer er et godt tiltak, spesielt på biler som ser salt... smører du inn gummien med noe etter å ha vasket eller bruker du mild såpe/avfetning ? 

På gummien har jeg ikke gjort noe annet enn å spraye på Chemical Guys bare bones etter vask. Bremseskiver/skjold er gått over med stålull og Autosol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Etter utfordringer med både feil felger og trøbbel med TPMS er endelig sommerhjula på. :) Sitter foreløpig på gjerdet mtp senking. Skulle gjerne hatt den 2-3cm lavere samtidig som jeg ikke vil ha trøbbel med evt. garantisaker og en stiv og "stumpete" familiebil. Kan vel også kalles I-landsproblematikk 😋

 

20200616_094637.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/17/2020 at 1:47 PM, Fredrik 90 said:

Dropp den senkingen, trenger ikke det på denne bilen. Som du sier så er der bare bakdeler med det, bortsett fra det rent visuelle 😅

Da har du ikke prøvd biler som er senket med bruk av skikkelige produkter. Kan kun ta utgangspunkt i egne biler og erfaringer, men Gran Coupéen vår ble mye bedre å kjøre OG bedre å hvile øynene på etter senk med AC Schnitzer fjører. Originalkomforten er bevart, men litt fastere i fisken. Det gjorde bra, for xdrive-biler kan være litt for myke og mister litt av det umiskjennelige BMW-preget på kjøreegenskapene. Og med disse fjørene ser den nesten ut som en RWD-utgave med M sport, bare en tanke lavere. Det skal også nevnes at det var kona som pushet på for å få senket den, hun synes den var alt for myk og litt «flytende/svevende» sammenlignet med E91 xdriven vi hadde som vi kjøpte ferdig senket med Hartge. 😅

Gjør en det skikkelig med rette produkter så mener jeg kjør på, tror ikke du kommer til å angre med mindre du kjører mye på skogsveier eller hytteveier som krever litt ekstra bakkeklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med senking så ber man jo om å spise drivknuter på fremre drivaksler. Er en grunn til at bmw ikke senker xdrive fra fabrikk (bortsett fra m5) . Nå er det vanlig på e6x og e70 at drivknutene slites fortere etter senk, og f1x har vært generelt dårlige på drivakslene foran. Hvordan f3x og g3x er på dette punktet, vet jeg ikke, men tviler på at det hjelper på holdbarheten. 

Ellers så er det en flott familierett du har og kledelig felger :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte GS Bildeler om dette og de frarådet meg senk på xdrive. De hadde såppas mange etterhvert som kom igjen med defekte drivaksler. Nå skal det jo sies at dette var e6x og e70 som nå er gått over i rånerverden. Kombinasjonen senk, chiptuning, 300.000km og hard riksekjøring gjør jo at dette ryker fortere, og at det ikke BARE er senken sin skyld. Men klar tale fra GS der altså, som ikke ville selge meg senk pga rep kostnader senere. 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok forskjell på blodsenk med coilovers kontra mild 20-30mm senk på fjører :) . Jeg har aldri hatt problemer på mine, og E91’en hadde kjørt 175000km med dette når jeg solgte. Fireren er dog bare gått 86000, men bl.a. ACS og Hartge har jo vært levert og montert av BMW-forhandlere i det ganske land med full garanti inntil de siste år, så jeg sover godt om natten jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har jeg hoppet ned fra gjerdet og montert AC Schnitzer fjærer. Valgte å ta sjansen på senk og heller håndtere evt. problemer som dukker opp, fremfor å irritere meg over at bilen er for høy. Veldig fornøyd med hvordan den fremstår nå.😎 Noe hardere fjæringskomfort, men ikke plagsomt forverret.

På bildet har jeg 12mm spacere foran og bak, men er usikker på om dette er litt i overkant, og at det kan subbe da dekksidene nå går kant i kant med utvendig skjermkant. Har kun ett sett med spacere, så har ikke kjørt med dette oppsettet enda. 

Jeg tror 6-8mm spacere hadde vært optimalt, men slike spacere med sentreringsring tror jeg ikke jeg får på navet, fordi spaceren bygger for lite. Tilsvarende spacer uten sentreringsring vil jeg tro heller ikke kan brukes, da det blir for lite igjen av sentreringsringen på navet. Tar gjerne i mot innspill på dette 🙂

20201012_212740.thumb.jpg.216ad1c4cb6002b8290efae925bd5080.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Chrono changed the title to G31 540iX - Montert senkesett
  • Chrono changed the title to G31 540iX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...